Martin Semerád po Portugalské rally drží vedení v PWRC

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Petr Eliáš 27. března 2011 22:07
Sdílej:

Martin Semerád úspěšně zakončil Portugalskou rally, i když to ze začátku vypadalo, že bude problém dojet do cíle.

Pro Martina Semeráda, kterého v závodním Mitsubishi Lancer EVO IX naviguje Michal Ernst, dopadla Vodafone Rally de Portugal nad očekávání dobře. Hlavně po první etapě, kdy totálně selhaly pneumatiky a hrozilo, že posádka Semerád Rally teamu vůbec nespatří cíl, je celkový výsledek s umístěním na stupních vítězů z říše snů.

Do závěrečné etapy Portugalské rally vstupovala posádka Semerád – Ernst na čtvrtém místě PWRC s velkou ztrátou zapříčiněnou převážně problémy s pneumatikami z prvního dne. Hned v úvodní rychlostní zkoušce třetí etapy se Martin Semerád ještě pokusil zaútočit na dosud třetího Fina Ketomäkiho, který v tu dobu držel třetí místo s náskokem zhruba jedné minuty. Dvacet sedm vteřin, které se na rychlostní zkoušce podařilo stáhnout, sice vyvolalo trochu pozdvižení ve finském týmu a zdánlivě nabízelo teoretickou možnost ke smazání ztráty, ale za velkého rizika nedokončení celé soutěže.

Česká posádka totiž dojela před nimi startující auto a ve zvířeném prachu a v téměř nulové viditelnosti bylo riziko chyby extrémně vysoké. Proto se posádka rozhodla, že nejrozumnější volbou bude udržení čtvrtého místa zajišťujícího bezpečné vedení v celkovém hodnocení šampionátu PWRC. V patnácté rychlostní zkoušce, ale vypověděl službu vůz jednomu ze soupeřů a česká posádka se tím pádem posunula na pódiové umístění na třetím místě.

„Ráno jsme ještě zkusili zatáhnout, ale v prachu před námi jedoucího Guerry se nedalo jet a my jsme záhy zjistili, že má poruchu. V tu chvíli již nebylo se kam hnát, protože dvě posádky před námi byly příliš daleko. S celkovým výsledkem v Portugalsku jsem určitě moc spokojený, ale s průběhem závodu vůbec. Snad nikdy jsme neměli tolik problémů jako na této soutěži. Pátek byla naprostá katastrofa a trápení a sobota byla lepší jen o málo. V umístění na stupních vítězů jsme po těch problémech ani nedoufali. Radši bych si to třetí místo vyzávodil a byl v cíli s menší ztrátou na špičku. Tyto body se ale počítají a nám se budou moc hodit,“ vysvětluje Martin Semerád, který po boku Michala Ernsta obsadil v Portugalské rally třetí místo v kategorii PWRC a dodává: „Za tento závod musím moc pochválit naše mechaniky a vyzdvihnout jejich práci. Prakticky v každém servisu se na autě něco měnilo nebo opravovalo a kluci tak vždy měli hodně práce. Zvládli to skvěle a já jsem jim vděčný.“

„Z počáteční deprese, kdy jsme vůbec netušili, jestli závod dokončíme, jsme se dostali k velké radosti. FIA nakonec kvůli bezpečnosti povolila použít jiné pneumatiky, které již fungovaly o dost lépe. I špatná zkušenost je zkušenost a hlavně pro Martina, který je ještě hodně mladý, to byla hodně velká zkouška ustát ten tlak a tu frustraci, když jel na pneumatikách bez vzorku. Věřím, že i díky tomu bude ještě silnější,“ říká šéf týmu Josef Semerád.

Martin Semerád s Michalem Ernstem díky zisku patnácti bodů za třetí místo v Portugalsku bezpečně vedou celkové pořadí šampionátu mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na jejich kontě je aktuálně 40 bodů, což dává slušnou dávku jistoty do dalších soutěží. Zejména před náročnou a hodně vzdálenou Argentinskou rally je to velmi dobrá pozice. Na Rally Argentina odstartuje Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem koncem května a bude zde bojovat o další body do šampionátu PWRC.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.