Martin Semerád po Portugalské rally drží vedení v PWRC

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Petr Eliáš 27. března 2011 22:07
Sdílej:

Martin Semerád úspěšně zakončil Portugalskou rally, i když to ze začátku vypadalo, že bude problém dojet do cíle.

Pro Martina Semeráda, kterého v závodním Mitsubishi Lancer EVO IX naviguje Michal Ernst, dopadla Vodafone Rally de Portugal nad očekávání dobře. Hlavně po první etapě, kdy totálně selhaly pneumatiky a hrozilo, že posádka Semerád Rally teamu vůbec nespatří cíl, je celkový výsledek s umístěním na stupních vítězů z říše snů.

Do závěrečné etapy Portugalské rally vstupovala posádka Semerád – Ernst na čtvrtém místě PWRC s velkou ztrátou zapříčiněnou převážně problémy s pneumatikami z prvního dne. Hned v úvodní rychlostní zkoušce třetí etapy se Martin Semerád ještě pokusil zaútočit na dosud třetího Fina Ketomäkiho, který v tu dobu držel třetí místo s náskokem zhruba jedné minuty. Dvacet sedm vteřin, které se na rychlostní zkoušce podařilo stáhnout, sice vyvolalo trochu pozdvižení ve finském týmu a zdánlivě nabízelo teoretickou možnost ke smazání ztráty, ale za velkého rizika nedokončení celé soutěže.

Česká posádka totiž dojela před nimi startující auto a ve zvířeném prachu a v téměř nulové viditelnosti bylo riziko chyby extrémně vysoké. Proto se posádka rozhodla, že nejrozumnější volbou bude udržení čtvrtého místa zajišťujícího bezpečné vedení v celkovém hodnocení šampionátu PWRC. V patnácté rychlostní zkoušce, ale vypověděl službu vůz jednomu ze soupeřů a česká posádka se tím pádem posunula na pódiové umístění na třetím místě.

„Ráno jsme ještě zkusili zatáhnout, ale v prachu před námi jedoucího Guerry se nedalo jet a my jsme záhy zjistili, že má poruchu. V tu chvíli již nebylo se kam hnát, protože dvě posádky před námi byly příliš daleko. S celkovým výsledkem v Portugalsku jsem určitě moc spokojený, ale s průběhem závodu vůbec. Snad nikdy jsme neměli tolik problémů jako na této soutěži. Pátek byla naprostá katastrofa a trápení a sobota byla lepší jen o málo. V umístění na stupních vítězů jsme po těch problémech ani nedoufali. Radši bych si to třetí místo vyzávodil a byl v cíli s menší ztrátou na špičku. Tyto body se ale počítají a nám se budou moc hodit,“ vysvětluje Martin Semerád, který po boku Michala Ernsta obsadil v Portugalské rally třetí místo v kategorii PWRC a dodává: „Za tento závod musím moc pochválit naše mechaniky a vyzdvihnout jejich práci. Prakticky v každém servisu se na autě něco měnilo nebo opravovalo a kluci tak vždy měli hodně práce. Zvládli to skvěle a já jsem jim vděčný.“

„Z počáteční deprese, kdy jsme vůbec netušili, jestli závod dokončíme, jsme se dostali k velké radosti. FIA nakonec kvůli bezpečnosti povolila použít jiné pneumatiky, které již fungovaly o dost lépe. I špatná zkušenost je zkušenost a hlavně pro Martina, který je ještě hodně mladý, to byla hodně velká zkouška ustát ten tlak a tu frustraci, když jel na pneumatikách bez vzorku. Věřím, že i díky tomu bude ještě silnější,“ říká šéf týmu Josef Semerád.

Martin Semerád s Michalem Ernstem díky zisku patnácti bodů za třetí místo v Portugalsku bezpečně vedou celkové pořadí šampionátu mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na jejich kontě je aktuálně 40 bodů, což dává slušnou dávku jistoty do dalších soutěží. Zejména před náročnou a hodně vzdálenou Argentinskou rally je to velmi dobrá pozice. Na Rally Argentina odstartuje Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem koncem května a bude zde bojovat o další body do šampionátu PWRC.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?