Martin Semerád úspěšně zakončil Portugalskou rally, i když to ze začátku vypadalo, že bude problém dojet do cíle.
Pro Martina Semeráda, kterého v závodním Mitsubishi Lancer EVO IX naviguje Michal Ernst, dopadla Vodafone Rally de Portugal nad očekávání dobře. Hlavně po první etapě, kdy totálně selhaly pneumatiky a hrozilo, že posádka Semerád Rally teamu vůbec nespatří cíl, je celkový výsledek s umístěním na stupních vítězů z říše snů.
Do závěrečné etapy Portugalské rally vstupovala posádka Semerád – Ernst na čtvrtém místě PWRC s velkou ztrátou zapříčiněnou převážně problémy s pneumatikami z prvního dne. Hned v úvodní rychlostní zkoušce třetí etapy se Martin Semerád ještě pokusil zaútočit na dosud třetího Fina Ketomäkiho, který v tu dobu držel třetí místo s náskokem zhruba jedné minuty. Dvacet sedm vteřin, které se na rychlostní zkoušce podařilo stáhnout, sice vyvolalo trochu pozdvižení ve finském týmu a zdánlivě nabízelo teoretickou možnost ke smazání ztráty, ale za velkého rizika nedokončení celé soutěže.
Česká posádka totiž dojela před nimi startující auto a ve zvířeném prachu a v téměř nulové viditelnosti bylo riziko chyby extrémně vysoké. Proto se posádka rozhodla, že nejrozumnější volbou bude udržení čtvrtého místa zajišťujícího bezpečné vedení v celkovém hodnocení šampionátu PWRC. V patnácté rychlostní zkoušce, ale vypověděl službu vůz jednomu ze soupeřů a česká posádka se tím pádem posunula na pódiové umístění na třetím místě.
„Ráno jsme ještě zkusili zatáhnout, ale v prachu před námi jedoucího Guerry se nedalo jet a my jsme záhy zjistili, že má poruchu. V tu chvíli již nebylo se kam hnát, protože dvě posádky před námi byly příliš daleko. S celkovým výsledkem v Portugalsku jsem určitě moc spokojený, ale s průběhem závodu vůbec. Snad nikdy jsme neměli tolik problémů jako na této soutěži. Pátek byla naprostá katastrofa a trápení a sobota byla lepší jen o málo. V umístění na stupních vítězů jsme po těch problémech ani nedoufali. Radši bych si to třetí místo vyzávodil a byl v cíli s menší ztrátou na špičku. Tyto body se ale počítají a nám se budou moc hodit,“ vysvětluje Martin Semerád, který po boku Michala Ernsta obsadil v Portugalské rally třetí místo v kategorii PWRC a dodává: „Za tento závod musím moc pochválit naše mechaniky a vyzdvihnout jejich práci. Prakticky v každém servisu se na autě něco měnilo nebo opravovalo a kluci tak vždy měli hodně práce. Zvládli to skvěle a já jsem jim vděčný.“
„Z počáteční deprese, kdy jsme vůbec netušili, jestli závod dokončíme, jsme se dostali k velké radosti. FIA nakonec kvůli bezpečnosti povolila použít jiné pneumatiky, které již fungovaly o dost lépe. I špatná zkušenost je zkušenost a hlavně pro Martina, který je ještě hodně mladý, to byla hodně velká zkouška ustát ten tlak a tu frustraci, když jel na pneumatikách bez vzorku. Věřím, že i díky tomu bude ještě silnější,“ říká šéf týmu Josef Semerád.
Martin Semerád s Michalem Ernstem díky zisku patnácti bodů za třetí místo v Portugalsku bezpečně vedou celkové pořadí šampionátu mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na jejich kontě je aktuálně 40 bodů, což dává slušnou dávku jistoty do dalších soutěží. Zejména před náročnou a hodně vzdálenou Argentinskou rally je to velmi dobrá pozice. Na Rally Argentina odstartuje Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem koncem května a bude zde bojovat o další body do šampionátu PWRC.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.