Martina Semeráda a Michala Ernsta čeká další soutěž Mistrovství světa produkčních vozů. Bude jí náročná, ale velmi krásná soutěž v oblasti přímořského letoviska Algarve, kde je většina povrchu rychlostních zkoušek tvořena šotolinou nejrůznější kvality.
Posádky se tak budou muset vyrovnat s velkým množstvím prachu, kameny na rychlostní zkoušce, ale i ostrými překážkami na kraji cest, kudy rally vede. Každý kontakt s kamenem, či malý výlet mimo trať znamená minimálně riziko vážného poškození vozu. Reliéf Portugalské rally je hodně členitý a nechybí rychlostní zkoušky mající velké převýšení s náročnými sjezdy, či překonávání potoků a říček v podobě brodů. Centrum soutěže Vodafone Rally de Portugal je umístěno u Algarve stadionu nedaleko města Faro, který v minulosti hostil například mistrovství Evropy ve fotbale. Pořadatelé letos ale nově zavedou soutěžní posádky i do portugalského hlavního města Lisabonu, kde na ně čeká necelé čtyři kilometry dlouhá speciální rychlostní zkouška, která bude zřejmě hojně navštívena diváky. Z centra soutěže v Algarve je to ale do Lisabonu více než 270 kilometrů a posádky čeká dost nepříjemný přesun tam i zpět. Proto byl harmonogram soutěže značně upraven proti standardu v mistrovství světa a například shakedown se odehraje už ve středu v podvečer, aby se ve čtvrtek mohlo vše přesunout do Lisabonu a pak zase zpět k Faru.
Martin Semerád vstupuje do Portugalské rally v roli leadera pole jezdců bodujících do šampionátu Mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na uplynulé Švédské rally posádce Semerád Rally teamu hrálo štěstí do karet a přivezli si plný bodový zisk v podobě 25 bodů. Navíc nikdo z nejvážnějších soupeřů ve Švédsku nebodoval, a to Semeráda s Ernstem staví do role posádky, která má velkou šanci, že vedení v šampionátu udrží i po soutěži v Portugalsku. Tomu bude přizpůsobena i taktika. „Díky úspěchu ve Švédsku máme velký náskok v tabulce a můžeme si dovolit jet hodně hlavou, šetřit auto a zbytečně neriskovat. Chceme se i po Portugalsku udržet ve vedení a tomu přizpůsobíme vše. Portugalská rally dovede být hodně zrádná, což jsem poznal v roce 2009, když jsem tady startoval s Pirelli Stars teamem. Trať je oproti tomu, co jsem zažil před dvěma lety dost jiná, a budeme si s Michalem připravovat kompletně nový rozpis,“ říká před startem Vodafone Rally de Portugal Martin Semerád.
Mechanici Semerád Rally teamu se na skoro 3000 kilometrů dlouhou cestu do Portugalska vydali už v sobotu, aby včas připravili týmové soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX na pondělní test, který se odehrál nedaleko Fara za pěkného počasí a teplot kolem 25 stupňů, které se očekávají i během samotné soutěže. „V pondělí jsme si vyzkoušeli funkčnost auta a různé druhy nastavení, které v soutěži použijeme. Auto jsme hlavně hodně zvyšovali a změkčovali, aby se mu na rozbité šotolině s mnoha kameny nemohlo nic stát. Bohužel nám během testu ne úplně dobře zafungovaly pneumatiky. Situaci řešíme s dodavatelem, který má velkou snahu to řešit a věříme, že se do startu podaří najít nějaké východisko,“ komentuje test s novými šotolinovými pneumatikami Dmack Martin Semerád.
Vodafone Rally de Portugal odstartuje superspeciální rychlostní zkouškou v Lisabonu už ve čtvrtek odpoledne a soutěžní posádky projedou cílem v Algarve v neděli krátce před třetí hodinou odpoledne. Posádku Martin Semerád – Michal Ernst budeme během celé soutěže sledovat a přineseme vám další informace o dění v místě soutěže. Závěrečná rychlostní zkouška, takzvaná „power stage Santana da Serra 2“ bude stejně jako každá závěrečná RZ v mistrovství světa přenášena živě satelitními televizními stanicemi do celého světa. V České republice mohou diváci sledovat „power stage“ na kanálu Sport5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.