Martina Semeráda a Michala Ernsta čeká další soutěž Mistrovství světa produkčních vozů. Bude jí náročná, ale velmi krásná soutěž v oblasti přímořského letoviska Algarve, kde je většina povrchu rychlostních zkoušek tvořena šotolinou nejrůznější kvality.
Posádky se tak budou muset vyrovnat s velkým množstvím prachu, kameny na rychlostní zkoušce, ale i ostrými překážkami na kraji cest, kudy rally vede. Každý kontakt s kamenem, či malý výlet mimo trať znamená minimálně riziko vážného poškození vozu. Reliéf Portugalské rally je hodně členitý a nechybí rychlostní zkoušky mající velké převýšení s náročnými sjezdy, či překonávání potoků a říček v podobě brodů. Centrum soutěže Vodafone Rally de Portugal je umístěno u Algarve stadionu nedaleko města Faro, který v minulosti hostil například mistrovství Evropy ve fotbale. Pořadatelé letos ale nově zavedou soutěžní posádky i do portugalského hlavního města Lisabonu, kde na ně čeká necelé čtyři kilometry dlouhá speciální rychlostní zkouška, která bude zřejmě hojně navštívena diváky. Z centra soutěže v Algarve je to ale do Lisabonu více než 270 kilometrů a posádky čeká dost nepříjemný přesun tam i zpět. Proto byl harmonogram soutěže značně upraven proti standardu v mistrovství světa a například shakedown se odehraje už ve středu v podvečer, aby se ve čtvrtek mohlo vše přesunout do Lisabonu a pak zase zpět k Faru.
Martin Semerád vstupuje do Portugalské rally v roli leadera pole jezdců bodujících do šampionátu Mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na uplynulé Švédské rally posádce Semerád Rally teamu hrálo štěstí do karet a přivezli si plný bodový zisk v podobě 25 bodů. Navíc nikdo z nejvážnějších soupeřů ve Švédsku nebodoval, a to Semeráda s Ernstem staví do role posádky, která má velkou šanci, že vedení v šampionátu udrží i po soutěži v Portugalsku. Tomu bude přizpůsobena i taktika. „Díky úspěchu ve Švédsku máme velký náskok v tabulce a můžeme si dovolit jet hodně hlavou, šetřit auto a zbytečně neriskovat. Chceme se i po Portugalsku udržet ve vedení a tomu přizpůsobíme vše. Portugalská rally dovede být hodně zrádná, což jsem poznal v roce 2009, když jsem tady startoval s Pirelli Stars teamem. Trať je oproti tomu, co jsem zažil před dvěma lety dost jiná, a budeme si s Michalem připravovat kompletně nový rozpis,“ říká před startem Vodafone Rally de Portugal Martin Semerád.
Mechanici Semerád Rally teamu se na skoro 3000 kilometrů dlouhou cestu do Portugalska vydali už v sobotu, aby včas připravili týmové soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX na pondělní test, který se odehrál nedaleko Fara za pěkného počasí a teplot kolem 25 stupňů, které se očekávají i během samotné soutěže. „V pondělí jsme si vyzkoušeli funkčnost auta a různé druhy nastavení, které v soutěži použijeme. Auto jsme hlavně hodně zvyšovali a změkčovali, aby se mu na rozbité šotolině s mnoha kameny nemohlo nic stát. Bohužel nám během testu ne úplně dobře zafungovaly pneumatiky. Situaci řešíme s dodavatelem, který má velkou snahu to řešit a věříme, že se do startu podaří najít nějaké východisko,“ komentuje test s novými šotolinovými pneumatikami Dmack Martin Semerád.
Vodafone Rally de Portugal odstartuje superspeciální rychlostní zkouškou v Lisabonu už ve čtvrtek odpoledne a soutěžní posádky projedou cílem v Algarve v neděli krátce před třetí hodinou odpoledne. Posádku Martin Semerád – Michal Ernst budeme během celé soutěže sledovat a přineseme vám další informace o dění v místě soutěže. Závěrečná rychlostní zkouška, takzvaná „power stage Santana da Serra 2“ bude stejně jako každá závěrečná RZ v mistrovství světa přenášena živě satelitními televizními stanicemi do celého světa. V České republice mohou diváci sledovat „power stage“ na kanálu Sport5.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.