Úvodní soutěž nové éry MS (Rally Sweden) vyhrál Ford, soutěž druhou (Rally Mexico) vyhrál největší konkurent Citroën. Co tato skutečnost přináší? Dá se říci, že sezóna může přinést velmi vyrovnané a dramatické boje.
Díky vítězství Sebastiena Loeba v Mexiku získal Citroën svůj první vavřín s novou zbraní DS3 WRC. Technický ředitel Citroën Racing, Xavier Mestelan-Pinon je však stále nohama na zemi. „Vítězství v Mexiku potvrzuje potenciál nového vozu, ale v žádném případě to neznamená, že Citroën bude dominovat šampionátu,“.
V další soutěži, která se pojede v Portugalsku, budou úplně odlišné podmínky. „V Portugalsku se nepojede v takové nadmořské výšce, což bude mít zásadní vliv na výkon motoru. Motor bude mít větší sílu a my nevíme, jak si za těchto podmínek budeme stát proti konkurenci,“ doplnil Xavier Mestelan-Pinon.
Dalším významným aspektem je to, že se po patnácti letech změnili pravidla, současné speciály jsou úplně nové. „Máme úplně nové auto, nový motor, novou převodovku, nový podvozek a z toho důvodu se dají předpokládat problémy. Musíme zapracovat na spolehlivosti, to je náš prvořadý cíl,“ uzavřel, Xavier Mestelan-Pinon.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.