Úvodní soutěž nové éry MS (Rally Sweden) vyhrál Ford, soutěž druhou (Rally Mexico) vyhrál největší konkurent Citroën. Co tato skutečnost přináší? Dá se říci, že sezóna může přinést velmi vyrovnané a dramatické boje.
Díky vítězství Sebastiena Loeba v Mexiku získal Citroën svůj první vavřín s novou zbraní DS3 WRC. Technický ředitel Citroën Racing, Xavier Mestelan-Pinon je však stále nohama na zemi. „Vítězství v Mexiku potvrzuje potenciál nového vozu, ale v žádném případě to neznamená, že Citroën bude dominovat šampionátu,“.
V další soutěži, která se pojede v Portugalsku, budou úplně odlišné podmínky. „V Portugalsku se nepojede v takové nadmořské výšce, což bude mít zásadní vliv na výkon motoru. Motor bude mít větší sílu a my nevíme, jak si za těchto podmínek budeme stát proti konkurenci,“ doplnil Xavier Mestelan-Pinon.
Dalším významným aspektem je to, že se po patnácti letech změnili pravidla, současné speciály jsou úplně nové. „Máme úplně nové auto, nový motor, novou převodovku, nový podvozek a z toho důvodu se dají předpokládat problémy. Musíme zapracovat na spolehlivosti, to je náš prvořadý cíl,“ uzavřel, Xavier Mestelan-Pinon.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?