Kalendář WRC pro rok 2012 ještě nebyl definitivně schválen a už je pod palbou kritiky. Továrním týmům se moc nechce cestovat daleko přes moře, nesrovnalosti přináší také soutěž plánovaná v Abú Zábí.
V přípravovaném kalendáři pro následují sezónu mistrovství světa je třináct soutěží. Jet by se mělo ve Španělsku, Fisnku, Francii, Německu, Řecku, Japonsku, Mexiku, na Novém Zélandu a v Portugalsku. Zbylé dvě soutěže by se měli skládat z úseků ve Švédku a Norsku, soutěž ve dvou zemích je plánována také pro Argentinu a Urugay. Nad Velkou Britnií a Abú Zábím ještě stojí otazníky, v návrhu pro kalendář jsou ale také.
"S kalendářem nesouhlasíme," zastává jednoznačný názor Olivier Quesnel od Citroenu. "V kalnedáři je třináct podniuku, ale z toho pět v zámoří. V minulém roce také nebylo možná zařadit podnik v Abú Zábí do kalendáře, protože se zde nejel žádný podnik jako kandidátský. A teď to má být najednou z ničeho nic možné? Z pohledu logistiky nás šampionát výjde na 1,5 milionů eur a v podstatě za nic. V Abú Zábí, Japonsku a na Nové Zélandu auta neprodáváme."
Abú Zábí ale vyvýjí pro zařazení do kalendáře velkou snahu. Finančně již nepodporuje jen tvární tým Ford, ale i celé mistrovství. Emirát tak naoplátku očekává odpovídající ochotu. Vstříc by zase Emirát mohl vyjí Jeanu Todtovi z FIA na pořádání delších soutěží. Padla také myšlenka, uspořádat podnik nejen v Abú Zábí, ale také jej rozšířit do Ománu a Dubaje.
"Taková soutěž by byla také výrazně dražší," připomíná Sebastien Loeb, i když sám dobře ví, že dlouhé podniky mají i svoje kaldy. "Mohl jsem také jednou startovat na Safari rally a moc jsem si to užil. Stále mám na tuto soutěž fantastické vzpomínky."
Zdroj: rallye-magazin.de
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?