Kalendář WRC pro rok 2012 ještě nebyl definitivně schválen a už je pod palbou kritiky. Továrním týmům se moc nechce cestovat daleko přes moře, nesrovnalosti přináší také soutěž plánovaná v Abú Zábí.
V přípravovaném kalendáři pro následují sezónu mistrovství světa je třináct soutěží. Jet by se mělo ve Španělsku, Fisnku, Francii, Německu, Řecku, Japonsku, Mexiku, na Novém Zélandu a v Portugalsku. Zbylé dvě soutěže by se měli skládat z úseků ve Švédku a Norsku, soutěž ve dvou zemích je plánována také pro Argentinu a Urugay. Nad Velkou Britnií a Abú Zábím ještě stojí otazníky, v návrhu pro kalendář jsou ale také.
"S kalendářem nesouhlasíme," zastává jednoznačný názor Olivier Quesnel od Citroenu. "V kalnedáři je třináct podniuku, ale z toho pět v zámoří. V minulém roce také nebylo možná zařadit podnik v Abú Zábí do kalendáře, protože se zde nejel žádný podnik jako kandidátský. A teď to má být najednou z ničeho nic možné? Z pohledu logistiky nás šampionát výjde na 1,5 milionů eur a v podstatě za nic. V Abú Zábí, Japonsku a na Nové Zélandu auta neprodáváme."
Abú Zábí ale vyvýjí pro zařazení do kalendáře velkou snahu. Finančně již nepodporuje jen tvární tým Ford, ale i celé mistrovství. Emirát tak naoplátku očekává odpovídající ochotu. Vstříc by zase Emirát mohl vyjí Jeanu Todtovi z FIA na pořádání delších soutěží. Padla také myšlenka, uspořádat podnik nejen v Abú Zábí, ale také jej rozšířit do Ománu a Dubaje.
"Taková soutěž by byla také výrazně dražší," připomíná Sebastien Loeb, i když sám dobře ví, že dlouhé podniky mají i svoje kaldy. "Mohl jsem také jednou startovat na Safari rally a moc jsem si to užil. Stále mám na tuto soutěž fantastické vzpomínky."
Zdroj: rallye-magazin.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?