Po startu na sněhu a ledu ve Švédsku pokračuje mistrovství světa WRC sedmi soutěžemi v řadě na šotolině, první z nich je na programu Rally Mexiko. Sébastien Loeb a Daniel Elena, první posádka Citroën Total World Rally teamu, se chystá zaútočit na své páté vítězství na prašných cestách kolem Leonu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi uspěli také, vždyť je čeká rally, na které v mistrovství světa debutovali.
Vzhůru nad 2000 metrůHned devět z třinácti soutěží v programu letošního šampionátu se uskuteční právě na šotolině. Rally Guanajuato Mexico je první zastávkou na světové tour na tomto typu povrchu. Na první rally na asfaltu si posádky budou muset počkat až do konce srpna, kdy se jede Rally Německo. V historii sedmý ročník mexického podniku bude mít zcela nový úvod, který se odehraje v srdci historického města Guanajuato, které je součástí historického dědictví UNESCO. Guanajuato je známé především svou architekturou, barvami a stříbrnými doly. V těchto kulisách bude startovat rally, ale zároveň to bude skvělé divadlo pro všechny diváky. Další partie rally jsou takřka totožné s ročníkem 2010 s Power Stage navíc coby závěrečné finále na osmikilometrové trase rychlostních zkoušek RZ 13 a 17, které se jedou v sobotu. Pro Mexiko je typická vysoká nadmořská výška, takže soutěž se bude odehrávat mezi 2000 až 2700 metry nad mořem. Právě kvůli tomuto faktu si příprava vozů vyžádala zvláštní péči, zejména co se motorů týče. Loeb popáté?Citroën se na tento povrch a podmínky dokázal vždy dobře připravit. Francouzi do Mexika přijíždějí se čtyřmi vítězstvími na této rally díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi s Xsarou WRC (2006) a C4 WRC (2007, 2008 a 2010). Loni C4 WRC stvrdila absolutní monopol díky dalším posádkám na podiu Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi. Sébastien Ogier, který byl čtvrtý ve Švédsku, se na Mexiko opravdu těší. "Mám na Mexiko dobré vzpomínky. V roce 2008 jsme tu na našem prvním startu v juniorském mistrovství světa na C2 Super 1600 vyhráli a byli jsme osmí celkově. Loni jsme v dramatickém závěru bojovali s Petterem Solbergem o druhou příčku. Letos budeme mít dobrou startovní pozici první den. Na této rally cítím jistotu během rychlostních zkoušek, které jsou pro pilota velice zábavné. Stejně jako moji soupeři, jsme i my velice zvědaví na to, jak dobrou práci jsme v testování odvedli."Sébastien Loeb, vítěz posledních čtyř ročníků mexické rally, jde do Leónu s cílem vyhrát i popáté. "Až tato první rally na šotolině je skutečným startem do sezony. Tyto tratě budou nejspíš tím, s čím se budeme po zbytek sezony nejvíc setkávat - se speciální kombinací rychlých a velmi zatáčkovitých sekcí. Je jasné, že na vítězství nebude zrovna málo kandidátů. Pro nás bude důležité, abychom neztráceli zbytečně body na vedoucí závodníky."Třetí Citroën DS3 WRC mají v rukách Petter Sollberg a Chris Patterson, aktuálně pátí v mistrovství světa. Stejně jako oba Sébastienové je i Nor odhodlaný dojet na stupně vítězů!Tři otázky pro Xaviera Mestelana – Pinona, stájového šéfa Citroën Total WRTJak se srovnáváte s faktem, že ve Švédsku nebyl ani jeden Citroën DS3 WRC na stupních vítězů?Výsledky z této rally bych nepřeceňoval. I když podmínky byly stejné pro všechny posádky, naše auta byla stejně rychlá jako naši rivalové. Číselně vzato naše auta zajela deset nejrychlejších časů z 22 možných. Navíc to byla jediná soutěž za celý rok, která se jela na sněhu a s pneumatikami s hroty. Měli jsme po soutěži poměrně obsáhlý rozbor, a myslím si, že pro budoucnost jsme našli spoustu zajímavých momentů. Je Citroën DS3 WRC lépe vyladěný na šotolinu?Mistrovství světa WRC bylo vždycky víc o šotolinových rally. I když nelze zcela vypustit podniky na sněhu a asfaltu, je ale vždy nejdůležitější mít auto co nejvíce konkurenceschopné právě na šotolinu na startu sezony. Mexiko zahajuje sérii sedmi rally na tomto povrchu. V testování jsme se zaměřili na nejrůznější druhy šotoliny, od hrubé až po hladký povrch v rychlejších sekcích. Stále pracujeme na tom, abychom zvládli přechod na nové pneumatiky Michelin.Jedním z charakteristických rysů Rally Mexiko je vysoká nadmořská výška přes 2000 metrů. Jak jste připravovali auta na „kyslíkový dluh“?Z Mexika máme dost zkušeností, vyhrávali jsme tu s Xsarou a C4. Když chcete být rychlý na tomto povrchu, musíte mít dobré zavěšení a brzdy, které vydrží. A co se nadmořské výšky týče, musíte si pohrát s nastavením rychlostních stupňů a s výkonovou charakteristikou motoru. Je to jen o testování, jinak se motor příliš neodlišuje od toho, který jsme měli ve Švédsku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?