Autosport magazin přišel s velmi zajímavou informací. Podle jejich informací totiž došlo k podpisu mnohamiliónové smlouvy mezi promotérem WRC, společností North One Sport, a Vladimirem Antonovem.
Tento ruský milionář je totiž jedním z vlastníků značky Saab. Podle některých informací by se nový Saab mohl po tratích WRC prohánět už příští rok. Jen dodejme, že tradiční švédskou značku vlastní Spyker.
Tyto informace vítá šéf Citroënu, Olivier Quesnell: „Můj prvotní dojem s North One TV byl takový, že jsme blízko konci. Dlouho jsme diskutovali o ničem. Ale teď se objevil ten ruský muž a hodně investoval. Jsem si jistý, že je to příslib pro budoucnost. Šéf FIA, Jean Todt, určitě požadoval velké záruky. Myslím, že na další tři čtyři roky by to mělo být OK.“
„Přichází Mini, přichází Volkswagen a vypadá to, že i Saab přichází. Takže každý rok říkáme: Příští rok to bude OK. Ale teď si myslím, že v roce 2013 bude vše v pořádku.“ Quesnel také říká, že noví výrobci jsou klíčem k úspěšné budoucnosti sportu. Byly zde určité tendence zapomínat na klasické značky.
„Každý preferuje, když přichází noví výrobci, takže když vidíte tuto tiskovou zprávu od North One TV a FIA, tak pořád mluví jen o Mini a na Ford a Citroën se skoro nedostane. Je to trochu frustrující, ale my doufáme, že přijde VW a Mini a my zůstaneme pořád na vrcholu.“
Saab by se do WRC měl vrátit s novým modelem 9-1 nebo 9-2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?