Autosport magazin přišel s velmi zajímavou informací. Podle jejich informací totiž došlo k podpisu mnohamiliónové smlouvy mezi promotérem WRC, společností North One Sport, a Vladimirem Antonovem.
Tento ruský milionář je totiž jedním z vlastníků značky Saab. Podle některých informací by se nový Saab mohl po tratích WRC prohánět už příští rok. Jen dodejme, že tradiční švédskou značku vlastní Spyker.
Tyto informace vítá šéf Citroënu, Olivier Quesnell: „Můj prvotní dojem s North One TV byl takový, že jsme blízko konci. Dlouho jsme diskutovali o ničem. Ale teď se objevil ten ruský muž a hodně investoval. Jsem si jistý, že je to příslib pro budoucnost. Šéf FIA, Jean Todt, určitě požadoval velké záruky. Myslím, že na další tři čtyři roky by to mělo být OK.“
„Přichází Mini, přichází Volkswagen a vypadá to, že i Saab přichází. Takže každý rok říkáme: Příští rok to bude OK. Ale teď si myslím, že v roce 2013 bude vše v pořádku.“ Quesnel také říká, že noví výrobci jsou klíčem k úspěšné budoucnosti sportu. Byly zde určité tendence zapomínat na klasické značky.
„Každý preferuje, když přichází noví výrobci, takže když vidíte tuto tiskovou zprávu od North One TV a FIA, tak pořád mluví jen o Mini a na Ford a Citroën se skoro nedostane. Je to trochu frustrující, ale my doufáme, že přijde VW a Mini a my zůstaneme pořád na vrcholu.“
Saab by se do WRC měl vrátit s novým modelem 9-1 nebo 9-2.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?