Premiéra Citroënu DS3 WRC v mistrovství světa vynesla na Rally Švédsko čtvrté místo Sébastienu Ogierovi a Julienu Ingrassiovi. Jejich týmoví kolegové Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli šestí. Citroën Total World Rally Team s DS3 WRC navíc skóroval v závěrečné Power Stage, posledním rychlostním testu, za který se také udělovaly body.
Bílá opona a spokojený OgierHlavním problémem celého podniku byly měnící se podmínky, nekonečné změny stavů cest, které ovlivnily výkony aut. V pátek, kdy sníh zasypal trať ještě před startem, na to doplatila posádka vyrážející na trať jako první. V neděli to byl znovu sníh, který při absenci větru snižoval viditelnost. "Bylo to velmi těžké,“ řekl Julien Ingrassia. "Měli jsme před očima bílou oponu. Sníh visel ve vzduchu, protože bez větru nepadal k zemi. Musel jsem zaútočit v některé z rychlejších sekcí, na kterých bylo aspoň něco vidět," uvedl Ogier. „Nechtěl jsem zbytečně riskovat. Na trati pokryté velkou vrstvou ledu mohl tyto podmínky pro sebe využít Mikko Hirvonen. Je těžké najít správnou stopu, když hrotům na pneumatikách brání vrstva sněhu.“
Na příjezdu do Torntorp (RZ 20) byl Ogier ještě mezi nejlepšími třemi, aby pozici ztratil na Rämmen 2 (RZ 21): "Auto nám ujíždělo zadkem. Vrazili jsme do sněhového valu a zablokovali si vzduchový filtr. Na konci zkoušky tak motor nedával plný výkon."Ogier dokončil rally na čtvrtém místě díky třem dodatečným bodům za Power Stage na konci celého podniku. "Jsem velice spokojený s výkonem při mém druhém startu ve Švédsku. Získali jsme mnoho pozitivních zkušeností. Navzdory potížím jsme ukázali, že Citroën DS3 WRC je rychlý. Už se těšíme na šotolinu, kde auto vypadá velice dobře."Loeb se těší do MexikaSébastien Loeb skončil šestý a bez sebemenšího tlaku: "I když jsme nedosáhli výsledků, jaké jsme si přáli, nějaké body jsme v první rally sezony získali a další dva jsme přidali na Power Stage. Díky šestému místu můžeme mít dobrou startovní pozici na Rally Mexiko!"
Petter Solberg a Kimi Räikkönen v Citroën DS3 WRC připravovaném Citroën Racing Technologies, také dojeli do cíle zahajovací rally sezony. Nor byl pátý, Fin se do Karlstadu vrátil jako osmý po výkonu, který je příslibem pro další průběh mistrovství. "Při jejich prvním startu s Citroënem DS3 WRC prokázali spolehlivost a konkurenceschopnost po celý víkend," bilancoval Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. "Už před startem nám bylo jasné, že nejsme na tomto povrchu favority. Počkejme si na první šotolinovou rally, abychom měli o našich možnostech lepší představu."Citroën DS3 WRC odložil pneumatiky s hroty a míří do Mexika. Další klání mistrovství světa se nyní stěhuje na šotolinu a do vysokých nadmořských výšek – jede se od 3. do 6. března.Jak probíhalo Švédsko?Loeb jako cestářHned první den strávily posádky na čerstvě napadlém sněhu. Pro Loeba s Elenou to znamenalo velkou ztrátu. Vždyť obhájci světové koruny vyrážely na švédské tratě a tedy i do nového ročníku mistrovství světa jako první, což s sebou přineslo nepříjemnou povinnost vymetat trať, a to silně zapadanou sněhem. Sníh padal nepřetržitě od čtvrtečního rána. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia i přes nezvyklé podmínky zaznamenali jeden nejrychlejší čas a po prvním dni to pro ně znamenalo šestou pozici. "Nic jiného za naši ztrátu nemůže, než jen vymetání tratě," uvedl první den Loeb, sedminásobný mistr světa. "Podmínky jsou opravdu náročné. Nicméně jsme schopní držet stejnou rychlost jako piloti, kteří vyjížděli za námi. Naše auto reaguje velice rychle a je vyvážené. Klouzali jsme se po sněhu, protože se naše hřeby nemohly do ledu zakousnout."Ogier a Ingrassia, startující jako čtvrtí a už do vymetenější tratě, byli rychlejší i přes menší porci zkušeností na tomto typu povrchu. Ogier byl první den spokojený: "Byli jsme nejrychlejší na třech zkouškách, a to je nejdůležitější. To mi dodává sebevědomí do dalšího boje. Máme dobrou startovní pozici na další den.“ Leobovy problémy vyvrcholily píchlou levou přední pneumatikou před závěrem RZ 7. "Snažili jsme se dojet s co nejmenší ztrátou. Naše šance na stupně vítězů jsou tak téměř ztracené. Pokusíme se vybojovat alespoň co nejvíc bodů."Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team: "Zahájili jsme tuto rally za nejhorších podmínek jaké jsou jen možné. Sébastien se musel kvůli sněhu cítit jako cestář. Navíc ještě píchnul. Na druhou stranu Ogier předvedl velký výkon i přes nedostatek zkušeností se sněhovými rally. Naše vozy naznačily svůj potenciál, a to je důvod ke spokojenosti."Místo sněhu ledDruhý den rally přišel na řadu led a teploty spadly až k minus 26 stupňům. Posádky Citroën Total WRT se ale posunuly nahoru. Ogier vyrážel dokonce z pátého místa se ztrátou pouhých 15 sekund na vedoucího pilota. Sébastien Loeb a Daniel Elena figurovali o příčku níže."S DS3 WRC se cítím velice dobře. Byl jsem schopný jet velice rychle bez toho, že bych zbytečně riskoval." Více rizika však Ogier plánoval do druhých průjezdů. „Člověk může velice snadno překročit hranici únosnosti, kterou sníh vyžaduje. Můj cíl je jasný - získat co nejvíc bodů do šampionátu."Když se druhý den Loeb s Elenou zbavili vymetačských povinností, bylo to na jejich výkonech znát. Nejrychlejší čas zajeli hned na Lesjofors 1 (RZ 8). „Pak jsme ale znovu prorazili pneumatiku a opět nevím jak a proč. Cítil jsem nějaký problém na pravé zadní po kompresi. Myslel jsem si, že problém je v zavěšení, ale byla to pneumatika."Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Teamu, byl spokojenější než první den: "Po velmi obtížném dni za velmi nepříznivých podmínek se naše auta dokonale předvedla nejrychlejšími časy. Ogier je před finálovým dnem na velmi dobré pozici. Ale do cíle je ještě daleko. Sám ale nejlépe ví, jak jet."Dva DS3 WRC připravené Citroën Racing Technologies, se také dostávaly do popředí. Petter Solberg zajel dva nejrychlejší časy a figuroval jen deset sekund za vedoucím jezdcem. Kimi Räikkönen byl po prvních dvou dnech na sedmé pozici.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?