Premiéra Citroënu DS3 WRC v mistrovství světa vynesla na Rally Švédsko čtvrté místo Sébastienu Ogierovi a Julienu Ingrassiovi. Jejich týmoví kolegové Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli šestí. Citroën Total World Rally Team s DS3 WRC navíc skóroval v závěrečné Power Stage, posledním rychlostním testu, za který se také udělovaly body.
Bílá opona a spokojený OgierHlavním problémem celého podniku byly měnící se podmínky, nekonečné změny stavů cest, které ovlivnily výkony aut. V pátek, kdy sníh zasypal trať ještě před startem, na to doplatila posádka vyrážející na trať jako první. V neděli to byl znovu sníh, který při absenci větru snižoval viditelnost. "Bylo to velmi těžké,“ řekl Julien Ingrassia. "Měli jsme před očima bílou oponu. Sníh visel ve vzduchu, protože bez větru nepadal k zemi. Musel jsem zaútočit v některé z rychlejších sekcí, na kterých bylo aspoň něco vidět," uvedl Ogier. „Nechtěl jsem zbytečně riskovat. Na trati pokryté velkou vrstvou ledu mohl tyto podmínky pro sebe využít Mikko Hirvonen. Je těžké najít správnou stopu, když hrotům na pneumatikách brání vrstva sněhu.“
Na příjezdu do Torntorp (RZ 20) byl Ogier ještě mezi nejlepšími třemi, aby pozici ztratil na Rämmen 2 (RZ 21): "Auto nám ujíždělo zadkem. Vrazili jsme do sněhového valu a zablokovali si vzduchový filtr. Na konci zkoušky tak motor nedával plný výkon."Ogier dokončil rally na čtvrtém místě díky třem dodatečným bodům za Power Stage na konci celého podniku. "Jsem velice spokojený s výkonem při mém druhém startu ve Švédsku. Získali jsme mnoho pozitivních zkušeností. Navzdory potížím jsme ukázali, že Citroën DS3 WRC je rychlý. Už se těšíme na šotolinu, kde auto vypadá velice dobře."Loeb se těší do MexikaSébastien Loeb skončil šestý a bez sebemenšího tlaku: "I když jsme nedosáhli výsledků, jaké jsme si přáli, nějaké body jsme v první rally sezony získali a další dva jsme přidali na Power Stage. Díky šestému místu můžeme mít dobrou startovní pozici na Rally Mexiko!"
Petter Solberg a Kimi Räikkönen v Citroën DS3 WRC připravovaném Citroën Racing Technologies, také dojeli do cíle zahajovací rally sezony. Nor byl pátý, Fin se do Karlstadu vrátil jako osmý po výkonu, který je příslibem pro další průběh mistrovství. "Při jejich prvním startu s Citroënem DS3 WRC prokázali spolehlivost a konkurenceschopnost po celý víkend," bilancoval Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. "Už před startem nám bylo jasné, že nejsme na tomto povrchu favority. Počkejme si na první šotolinovou rally, abychom měli o našich možnostech lepší představu."Citroën DS3 WRC odložil pneumatiky s hroty a míří do Mexika. Další klání mistrovství světa se nyní stěhuje na šotolinu a do vysokých nadmořských výšek – jede se od 3. do 6. března.Jak probíhalo Švédsko?Loeb jako cestářHned první den strávily posádky na čerstvě napadlém sněhu. Pro Loeba s Elenou to znamenalo velkou ztrátu. Vždyť obhájci světové koruny vyrážely na švédské tratě a tedy i do nového ročníku mistrovství světa jako první, což s sebou přineslo nepříjemnou povinnost vymetat trať, a to silně zapadanou sněhem. Sníh padal nepřetržitě od čtvrtečního rána. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia i přes nezvyklé podmínky zaznamenali jeden nejrychlejší čas a po prvním dni to pro ně znamenalo šestou pozici. "Nic jiného za naši ztrátu nemůže, než jen vymetání tratě," uvedl první den Loeb, sedminásobný mistr světa. "Podmínky jsou opravdu náročné. Nicméně jsme schopní držet stejnou rychlost jako piloti, kteří vyjížděli za námi. Naše auto reaguje velice rychle a je vyvážené. Klouzali jsme se po sněhu, protože se naše hřeby nemohly do ledu zakousnout."Ogier a Ingrassia, startující jako čtvrtí a už do vymetenější tratě, byli rychlejší i přes menší porci zkušeností na tomto typu povrchu. Ogier byl první den spokojený: "Byli jsme nejrychlejší na třech zkouškách, a to je nejdůležitější. To mi dodává sebevědomí do dalšího boje. Máme dobrou startovní pozici na další den.“ Leobovy problémy vyvrcholily píchlou levou přední pneumatikou před závěrem RZ 7. "Snažili jsme se dojet s co nejmenší ztrátou. Naše šance na stupně vítězů jsou tak téměř ztracené. Pokusíme se vybojovat alespoň co nejvíc bodů."Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team: "Zahájili jsme tuto rally za nejhorších podmínek jaké jsou jen možné. Sébastien se musel kvůli sněhu cítit jako cestář. Navíc ještě píchnul. Na druhou stranu Ogier předvedl velký výkon i přes nedostatek zkušeností se sněhovými rally. Naše vozy naznačily svůj potenciál, a to je důvod ke spokojenosti."Místo sněhu ledDruhý den rally přišel na řadu led a teploty spadly až k minus 26 stupňům. Posádky Citroën Total WRT se ale posunuly nahoru. Ogier vyrážel dokonce z pátého místa se ztrátou pouhých 15 sekund na vedoucího pilota. Sébastien Loeb a Daniel Elena figurovali o příčku níže."S DS3 WRC se cítím velice dobře. Byl jsem schopný jet velice rychle bez toho, že bych zbytečně riskoval." Více rizika však Ogier plánoval do druhých průjezdů. „Člověk může velice snadno překročit hranici únosnosti, kterou sníh vyžaduje. Můj cíl je jasný - získat co nejvíc bodů do šampionátu."Když se druhý den Loeb s Elenou zbavili vymetačských povinností, bylo to na jejich výkonech znát. Nejrychlejší čas zajeli hned na Lesjofors 1 (RZ 8). „Pak jsme ale znovu prorazili pneumatiku a opět nevím jak a proč. Cítil jsem nějaký problém na pravé zadní po kompresi. Myslel jsem si, že problém je v zavěšení, ale byla to pneumatika."Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Teamu, byl spokojenější než první den: "Po velmi obtížném dni za velmi nepříznivých podmínek se naše auta dokonale předvedla nejrychlejšími časy. Ogier je před finálovým dnem na velmi dobré pozici. Ale do cíle je ještě daleko. Sám ale nejlépe ví, jak jet."Dva DS3 WRC připravené Citroën Racing Technologies, se také dostávaly do popředí. Petter Solberg zajel dva nejrychlejší časy a figuroval jen deset sekund za vedoucím jezdcem. Kimi Räikkönen byl po prvních dvou dnech na sedmé pozici.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.