Martin Semerád zvítězil ve Švédské rally v kategorii PWRC

Semerád, Martin - Ernst, Michal
Semerád, Martin - Ernst, Michal, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 13. února 2011 18:02
Sdílej:

Soutěžní posádky se v nedělní a závěrečné etapě Švédské rally probudily do dalšího extrémně mrazivého rána. Teploměry ukazovaly hluboko pod mínus dvaceti stupni celsia, ale posádce týmu Semerád Rally zima rozhodně nebyla. Hřálo je pomyšlení, že pokud se jim podaří dokončit poslední etapu soutěže v klidu a bez zbytečných chyb, nemůže je již nikdo předstihnout a v hodnocení mistrovství světa produkčních vozů si ze Švédska odvezou trofeje za první místo. Od toho je ale ráno dělilo ještě 95 ostrých kilometrů.

Úvodní rychlostní zkoušky dne Martin Semerád s Michalem Ernstem zvládli přesně podle předsevzetí, dvě vyhráli, a taktickou jízdou bez zaváhání kontrolovali zcela bez obtíží svoji pozici. „Bylo to hodně složité udržet koncentraci a pozornost a nevyrobit někde zbytečný problém, když jsme prakticky od půlky závodu neměli s kým závodit. Určitě by se mi jelo o mnoho líp, kdybychom se měli s kým přetahovat na trati,“ komentoval záludnosti taktické jízdy Martin Semerád.

Mechanici týmu Semerád Rally neměli v poledním servisu s týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX příliš starostí a Martin s Michalem se v klidu mohli vydat na poslední rychlostní zkoušky závěrečné etapy.  Kromě závady zadního diferenciálu v první etapě se posádka mohla po celou dobu soutěže na techniku naprosto spolehnout, za což si členové doprovodného týmu zaslouží uznání.

Do odpolední sekce rychlostních zkoušek, které definitivně uzavíraly Švédskou rally, byla zařazena i speciální „televizní“ rychlostní zkouška „Gustavsfors“, která byla kamerami v přímém přenosu vysílána satelitními stanicemi po celém světě. Obrovská sledovanost soutěží mistrovství světa, kterou například potvrzují rekordy návštěvnosti na internetových portálech informujících o průběhu všech soutěží, tak byla dále podpořena, a rally té nejvyšší úrovně dostává z diváckého hlediska další kladné body. Miliony diváků po celém světě mohly sledovat zápolení nejrychlejších dvanácti jezdců na této rychlostní zkoušce.

To, v co celý tým Semerád Rally tajně doufal, se stalo skutečností po projetí cílem rychlostní zkoušky 22, která byla posledním testem Švédské rally. Martin Semerád se stal historicky nejmladším Čechem, kterému se podařilo v jeho kategorii vyhrát soutěž mistrovství světa. Pro mladíka z Prahy a vysokoškolského studenta byla Švédská rally jeho třináctou soutěží v nejvyšší kategorii, a číslice třináct bude zřejmě od dnešního dne patřit mezi Martinova šťastná čísla. Svou rychle se rozvíjející kariéru soutěžního jezdce Martin začal v roce 2007 v poháru mládeže, kde soutěžil s vozem nejslabší kategorie. Následoval rychlý přestup do produkční čtyřkolky a v roce 2008 ocenění talent roku, který mu udělila mezinárodní automobilová federace FIA. Díky úspěchu v ojedinělém projektu FIA a společnosti Pirelli se v roce 2009 před Martinem otevřela možnost startovat v soutěžích mistrovství světa a před dvěma lety v Norsku si Martin ve světě odbyl svou premiéru. V minulosti se Martinu Semerádovi podařilo na stupně vítězů v kategorii PWRC vystoupat již jednou ve Velké Británii, kde skončil na třetím místě. Po dvanácti soutěžích MS se Martin Semerád společně s celým týmem tedy může radovat ze svého premiérového vítězství.

„Je to skvělý pocit a jsem moc šťastný. Konečně se nám podařilo zajet výsledek a dokončit soutěž bez chyb. Určitě tentokrát stálo štěstíčko na naší straně a vítězství by si možná zasloužili rychlejší jezdci, ale taková je rally a i já si zažil zklamání z odstoupení. Je to sport, a tak je třeba to brát. Jsem nadšený z bodového přídělu a 25 bodů za vítězství se nám bude moc hodit. Opatrná a defenzivní jízda přinesla úspěch a nejdůležitější bylo, že jsem výrazně nechyboval. Chci moc poděkovat celému týmu za perfektně odvedenou práci, všem partnerům týmu, rodině a všem, kteří mají na tomto úspěchu podíl,“ líčí šťastný Martin Semerád, který se dnes zapsal do historie jako vítěz soutěže mistrovství světa v kategorii produkčních vozů PWRC.

Vítězství Martina Semeráda je zajímavé ještě z dalšího hlediska, a tím je premiérové vítězství nového dodavatele pneumatik pro mistrovství světa značku Dmack. Lidé od týmu Dmack byli vítězstvím Martina Semeráda nadšeni a považují je za dokonalý vstup jejich značky do mistrovství světa.

Josef Semerád, Martinův otec a současně manager týmu semerád Rally byl dnes ve Švédsku asi nejšťastnějším vedoucím týmu a současně otcem. „Je to pro nás velká satisfakce. Nevím, jak se to dá jednoduše popsat, ale je to opravdu moc hezké. Když jsem tady ve Švédsku před třemi lety byl „na boudě“, tak by mě nikdy nenapadlo, že uplynou jen tři roky, a Martin na stejném místě vyhraje svou první soutěž mistrovství světa. Je to skvělý impuls pro celý tým a hlavně pro Martina. Děkuji všem lidem v týmu, kteří byli s námi na místě, ale těm, kteří nás podporovali z domova a také našim partnerům. Možná nám tento úspěch pomůže a objeví se nějací noví partneři, kteří budou mít zájem podílet se na Martinově růstu,“ přeje si spokojený a šťastný Josef Semerád.

Tým Semerád Rally čeká po návratu do České republiky několik týdnů zaslouženého klidu a Martina Semeráda další studijní povinnosti.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?