Soutěžní posádky se v nedělní a závěrečné etapě Švédské rally probudily do dalšího extrémně mrazivého rána. Teploměry ukazovaly hluboko pod mínus dvaceti stupni celsia, ale posádce týmu Semerád Rally zima rozhodně nebyla. Hřálo je pomyšlení, že pokud se jim podaří dokončit poslední etapu soutěže v klidu a bez zbytečných chyb, nemůže je již nikdo předstihnout a v hodnocení mistrovství světa produkčních vozů si ze Švédska odvezou trofeje za první místo. Od toho je ale ráno dělilo ještě 95 ostrých kilometrů.
Úvodní rychlostní zkoušky dne Martin Semerád s Michalem Ernstem zvládli přesně podle předsevzetí, dvě vyhráli, a taktickou jízdou bez zaváhání kontrolovali zcela bez obtíží svoji pozici. „Bylo to hodně složité udržet koncentraci a pozornost a nevyrobit někde zbytečný problém, když jsme prakticky od půlky závodu neměli s kým závodit. Určitě by se mi jelo o mnoho líp, kdybychom se měli s kým přetahovat na trati,“ komentoval záludnosti taktické jízdy Martin Semerád.
Mechanici týmu Semerád Rally neměli v poledním servisu s týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX příliš starostí a Martin s Michalem se v klidu mohli vydat na poslední rychlostní zkoušky závěrečné etapy. Kromě závady zadního diferenciálu v první etapě se posádka mohla po celou dobu soutěže na techniku naprosto spolehnout, za což si členové doprovodného týmu zaslouží uznání.
Do odpolední sekce rychlostních zkoušek, které definitivně uzavíraly Švédskou rally, byla zařazena i speciální „televizní“ rychlostní zkouška „Gustavsfors“, která byla kamerami v přímém přenosu vysílána satelitními stanicemi po celém světě. Obrovská sledovanost soutěží mistrovství světa, kterou například potvrzují rekordy návštěvnosti na internetových portálech informujících o průběhu všech soutěží, tak byla dále podpořena, a rally té nejvyšší úrovně dostává z diváckého hlediska další kladné body. Miliony diváků po celém světě mohly sledovat zápolení nejrychlejších dvanácti jezdců na této rychlostní zkoušce.
To, v co celý tým Semerád Rally tajně doufal, se stalo skutečností po projetí cílem rychlostní zkoušky 22, která byla posledním testem Švédské rally. Martin Semerád se stal historicky nejmladším Čechem, kterému se podařilo v jeho kategorii vyhrát soutěž mistrovství světa. Pro mladíka z Prahy a vysokoškolského studenta byla Švédská rally jeho třináctou soutěží v nejvyšší kategorii, a číslice třináct bude zřejmě od dnešního dne patřit mezi Martinova šťastná čísla. Svou rychle se rozvíjející kariéru soutěžního jezdce Martin začal v roce 2007 v poháru mládeže, kde soutěžil s vozem nejslabší kategorie. Následoval rychlý přestup do produkční čtyřkolky a v roce 2008 ocenění talent roku, který mu udělila mezinárodní automobilová federace FIA. Díky úspěchu v ojedinělém projektu FIA a společnosti Pirelli se v roce 2009 před Martinem otevřela možnost startovat v soutěžích mistrovství světa a před dvěma lety v Norsku si Martin ve světě odbyl svou premiéru. V minulosti se Martinu Semerádovi podařilo na stupně vítězů v kategorii PWRC vystoupat již jednou ve Velké Británii, kde skončil na třetím místě. Po dvanácti soutěžích MS se Martin Semerád společně s celým týmem tedy může radovat ze svého premiérového vítězství.
„Je to skvělý pocit a jsem moc šťastný. Konečně se nám podařilo zajet výsledek a dokončit soutěž bez chyb. Určitě tentokrát stálo štěstíčko na naší straně a vítězství by si možná zasloužili rychlejší jezdci, ale taková je rally a i já si zažil zklamání z odstoupení. Je to sport, a tak je třeba to brát. Jsem nadšený z bodového přídělu a 25 bodů za vítězství se nám bude moc hodit. Opatrná a defenzivní jízda přinesla úspěch a nejdůležitější bylo, že jsem výrazně nechyboval. Chci moc poděkovat celému týmu za perfektně odvedenou práci, všem partnerům týmu, rodině a všem, kteří mají na tomto úspěchu podíl,“ líčí šťastný Martin Semerád, který se dnes zapsal do historie jako vítěz soutěže mistrovství světa v kategorii produkčních vozů PWRC.
Vítězství Martina Semeráda je zajímavé ještě z dalšího hlediska, a tím je premiérové vítězství nového dodavatele pneumatik pro mistrovství světa značku Dmack. Lidé od týmu Dmack byli vítězstvím Martina Semeráda nadšeni a považují je za dokonalý vstup jejich značky do mistrovství světa.
Josef Semerád, Martinův otec a současně manager týmu semerád Rally byl dnes ve Švédsku asi nejšťastnějším vedoucím týmu a současně otcem. „Je to pro nás velká satisfakce. Nevím, jak se to dá jednoduše popsat, ale je to opravdu moc hezké. Když jsem tady ve Švédsku před třemi lety byl „na boudě“, tak by mě nikdy nenapadlo, že uplynou jen tři roky, a Martin na stejném místě vyhraje svou první soutěž mistrovství světa. Je to skvělý impuls pro celý tým a hlavně pro Martina. Děkuji všem lidem v týmu, kteří byli s námi na místě, ale těm, kteří nás podporovali z domova a také našim partnerům. Možná nám tento úspěch pomůže a objeví se nějací noví partneři, kteří budou mít zájem podílet se na Martinově růstu,“ přeje si spokojený a šťastný Josef Semerád.
Tým Semerád Rally čeká po návratu do České republiky několik týdnů zaslouženého klidu a Martina Semeráda další studijní povinnosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?