Posádka Semerád – Ernst jako jediná reprezentující Českou republiku v mistrovství světa produkčních vozů PWRC dnes odstartuje do Švédské rally, úvodního podniku mistrovství světa 2011. V pondělí mladíci z Čech absolvovali v místě soutěže celodenní test, kde si vyzkoušeli funkčnost jejich Mitsubishi Lancer EVO IX a nové pneumatiky s hřeby značky Dmack. Uplynulé dva dny Martin Semerád s Michalem Ernstem vyplnili seznamováním s rychlostními zkouškami, které jsou ze sta procent pokryty sněhem a ledem. Tím je Švédská rally typická a jedná se tak o jedinou sněhovou soutěž v kalendáři mistrovství světa.
Posádka týmu Semerád Rally využila čtvrteční dopoledne pro šest průjezdů testovací rychlostní zkouškou shakedown, po kterém odevzdali své Mitsubishi mechanikům, kteří před večerním startem provedou poslední drobné úpravy v nastavení vozu. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli, jak auto poslouchá a jsem s tím celkem spokojený. Skutečné srovnání ale bude až zítra,“ říkal před startem Švédské rally Martin Semerád. První kilometry Švédské rally čekají na Martina Semeráda s Michalem Ernstem ve čtvrtek večer, kdy na okraji Karlstadu odstartují do divácké rychlostní zkoušky na místním klusáckém závodišti, kde je připraven atraktivní divácký test. „Divácká rychlostní zkouška je více méně jen formalita, kterou ale nesmíme podcenit. Nedá se tady nic získat, ale dá se hodně ztratit, o čemž se na stejném místě před lety přesvědčil i táta, který tady šel přes boudu. Skutečné závody začnou ale až zítra a hned úvodní etapa bude křest ohněm. Hned ty první rychlostní zkoušky jsou asi ty nejtěžší a bude důležité hlavně je dojet a nechybovat zde. Začínáme rychlostní zkouškou s pověstným Colinovým skokem a druhá, také hodně těžká rychlostní zkouška, se z části jede na norském území. Dnes od rána tady všude hustě sněží a napadlo asi dvacet centimetrů čerstvého sněhu, takže trať bude zítra vypadat úplně jinak než během seznamovacích jízd. Celkově se ale hodně těším, protože právě takové rychlé soutěže, jako ta švédská mám, nejradši,“ uzavírá Martin Semerád.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?