Posádka Semerád – Ernst jako jediná reprezentující Českou republiku v mistrovství světa produkčních vozů PWRC dnes odstartuje do Švédské rally, úvodního podniku mistrovství světa 2011. V pondělí mladíci z Čech absolvovali v místě soutěže celodenní test, kde si vyzkoušeli funkčnost jejich Mitsubishi Lancer EVO IX a nové pneumatiky s hřeby značky Dmack. Uplynulé dva dny Martin Semerád s Michalem Ernstem vyplnili seznamováním s rychlostními zkouškami, které jsou ze sta procent pokryty sněhem a ledem. Tím je Švédská rally typická a jedná se tak o jedinou sněhovou soutěž v kalendáři mistrovství světa.
Posádka týmu Semerád Rally využila čtvrteční dopoledne pro šest průjezdů testovací rychlostní zkouškou shakedown, po kterém odevzdali své Mitsubishi mechanikům, kteří před večerním startem provedou poslední drobné úpravy v nastavení vozu. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli, jak auto poslouchá a jsem s tím celkem spokojený. Skutečné srovnání ale bude až zítra,“ říkal před startem Švédské rally Martin Semerád. První kilometry Švédské rally čekají na Martina Semeráda s Michalem Ernstem ve čtvrtek večer, kdy na okraji Karlstadu odstartují do divácké rychlostní zkoušky na místním klusáckém závodišti, kde je připraven atraktivní divácký test. „Divácká rychlostní zkouška je více méně jen formalita, kterou ale nesmíme podcenit. Nedá se tady nic získat, ale dá se hodně ztratit, o čemž se na stejném místě před lety přesvědčil i táta, který tady šel přes boudu. Skutečné závody začnou ale až zítra a hned úvodní etapa bude křest ohněm. Hned ty první rychlostní zkoušky jsou asi ty nejtěžší a bude důležité hlavně je dojet a nechybovat zde. Začínáme rychlostní zkouškou s pověstným Colinovým skokem a druhá, také hodně těžká rychlostní zkouška, se z části jede na norském území. Dnes od rána tady všude hustě sněží a napadlo asi dvacet centimetrů čerstvého sněhu, takže trať bude zítra vypadat úplně jinak než během seznamovacích jízd. Celkově se ale hodně těším, protože právě takové rychlé soutěže, jako ta švédská mám, nejradši,“ uzavírá Martin Semerád.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.