Semerád s Ernstem na prahu Švédské rally

Semerád, Martin - Ernst, Michal
Semerád, Martin - Ernst, Michal, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 10. února 2011 19:03
Sdílej:

Posádka Semerád – Ernst jako jediná reprezentující Českou republiku v mistrovství světa produkčních vozů PWRC dnes odstartuje do Švédské rally, úvodního podniku mistrovství světa 2011. V pondělí mladíci z Čech absolvovali v místě soutěže celodenní test, kde si vyzkoušeli funkčnost jejich Mitsubishi Lancer EVO IX a nové pneumatiky s hřeby značky Dmack. Uplynulé dva dny Martin Semerád s Michalem Ernstem vyplnili seznamováním s rychlostními zkouškami, které jsou ze sta procent pokryty sněhem a ledem. Tím je Švédská rally typická a jedná se tak o jedinou sněhovou soutěž v kalendáři mistrovství světa.

Posádka týmu Semerád Rally  využila čtvrteční dopoledne pro šest průjezdů testovací rychlostní zkouškou shakedown, po kterém odevzdali své Mitsubishi mechanikům, kteří před večerním startem provedou poslední drobné úpravy v nastavení vozu. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli, jak auto poslouchá a jsem s tím celkem spokojený. Skutečné srovnání ale bude až zítra,“ říkal před startem Švédské rally Martin Semerád. První kilometry Švédské rally čekají na Martina Semeráda s Michalem Ernstem ve čtvrtek večer, kdy na okraji Karlstadu odstartují do divácké rychlostní zkoušky na místním klusáckém závodišti, kde je připraven atraktivní divácký test. „Divácká rychlostní zkouška je více méně jen formalita, kterou ale nesmíme podcenit. Nedá se tady nic získat, ale dá se hodně ztratit, o čemž se na stejném místě před lety přesvědčil i táta, který tady šel přes boudu. Skutečné závody začnou ale až zítra a hned úvodní etapa bude křest ohněm. Hned ty první rychlostní zkoušky jsou asi ty nejtěžší a bude důležité hlavně je dojet a nechybovat zde. Začínáme rychlostní zkouškou s pověstným Colinovým skokem a druhá, také hodně těžká rychlostní zkouška, se z části jede na norském území. Dnes od rána tady všude hustě sněží a napadlo asi dvacet centimetrů čerstvého sněhu, takže trať bude zítra vypadat úplně jinak než během seznamovacích jízd. Celkově se ale hodně těším, protože právě takové rychlé soutěže, jako ta švédská mám, nejradši,“ uzavírá Martin Semerád.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.