Posádka Semerád – Ernst jako jediná reprezentující Českou republiku v mistrovství světa produkčních vozů PWRC dnes odstartuje do Švédské rally, úvodního podniku mistrovství světa 2011. V pondělí mladíci z Čech absolvovali v místě soutěže celodenní test, kde si vyzkoušeli funkčnost jejich Mitsubishi Lancer EVO IX a nové pneumatiky s hřeby značky Dmack. Uplynulé dva dny Martin Semerád s Michalem Ernstem vyplnili seznamováním s rychlostními zkouškami, které jsou ze sta procent pokryty sněhem a ledem. Tím je Švédská rally typická a jedná se tak o jedinou sněhovou soutěž v kalendáři mistrovství světa.
Posádka týmu Semerád Rally využila čtvrteční dopoledne pro šest průjezdů testovací rychlostní zkouškou shakedown, po kterém odevzdali své Mitsubishi mechanikům, kteří před večerním startem provedou poslední drobné úpravy v nastavení vozu. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli, jak auto poslouchá a jsem s tím celkem spokojený. Skutečné srovnání ale bude až zítra,“ říkal před startem Švédské rally Martin Semerád. První kilometry Švédské rally čekají na Martina Semeráda s Michalem Ernstem ve čtvrtek večer, kdy na okraji Karlstadu odstartují do divácké rychlostní zkoušky na místním klusáckém závodišti, kde je připraven atraktivní divácký test. „Divácká rychlostní zkouška je více méně jen formalita, kterou ale nesmíme podcenit. Nedá se tady nic získat, ale dá se hodně ztratit, o čemž se na stejném místě před lety přesvědčil i táta, který tady šel přes boudu. Skutečné závody začnou ale až zítra a hned úvodní etapa bude křest ohněm. Hned ty první rychlostní zkoušky jsou asi ty nejtěžší a bude důležité hlavně je dojet a nechybovat zde. Začínáme rychlostní zkouškou s pověstným Colinovým skokem a druhá, také hodně těžká rychlostní zkouška, se z části jede na norském území. Dnes od rána tady všude hustě sněží a napadlo asi dvacet centimetrů čerstvého sněhu, takže trať bude zítra vypadat úplně jinak než během seznamovacích jízd. Celkově se ale hodně těším, protože právě takové rychlé soutěže, jako ta švédská mám, nejradši,“ uzavírá Martin Semerád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.