Posádka Semerád – Ernst jako jediná reprezentující Českou republiku v mistrovství světa produkčních vozů PWRC dnes odstartuje do Švédské rally, úvodního podniku mistrovství světa 2011. V pondělí mladíci z Čech absolvovali v místě soutěže celodenní test, kde si vyzkoušeli funkčnost jejich Mitsubishi Lancer EVO IX a nové pneumatiky s hřeby značky Dmack. Uplynulé dva dny Martin Semerád s Michalem Ernstem vyplnili seznamováním s rychlostními zkouškami, které jsou ze sta procent pokryty sněhem a ledem. Tím je Švédská rally typická a jedná se tak o jedinou sněhovou soutěž v kalendáři mistrovství světa.
Posádka týmu Semerád Rally využila čtvrteční dopoledne pro šest průjezdů testovací rychlostní zkouškou shakedown, po kterém odevzdali své Mitsubishi mechanikům, kteří před večerním startem provedou poslední drobné úpravy v nastavení vozu. „Na shakedownu jsme si vyzkoušeli, jak auto poslouchá a jsem s tím celkem spokojený. Skutečné srovnání ale bude až zítra,“ říkal před startem Švédské rally Martin Semerád. První kilometry Švédské rally čekají na Martina Semeráda s Michalem Ernstem ve čtvrtek večer, kdy na okraji Karlstadu odstartují do divácké rychlostní zkoušky na místním klusáckém závodišti, kde je připraven atraktivní divácký test. „Divácká rychlostní zkouška je více méně jen formalita, kterou ale nesmíme podcenit. Nedá se tady nic získat, ale dá se hodně ztratit, o čemž se na stejném místě před lety přesvědčil i táta, který tady šel přes boudu. Skutečné závody začnou ale až zítra a hned úvodní etapa bude křest ohněm. Hned ty první rychlostní zkoušky jsou asi ty nejtěžší a bude důležité hlavně je dojet a nechybovat zde. Začínáme rychlostní zkouškou s pověstným Colinovým skokem a druhá, také hodně těžká rychlostní zkouška, se z části jede na norském území. Dnes od rána tady všude hustě sněží a napadlo asi dvacet centimetrů čerstvého sněhu, takže trať bude zítra vypadat úplně jinak než během seznamovacích jízd. Celkově se ale hodně těším, protože právě takové rychlé soutěže, jako ta švédská mám, nejradši,“ uzavírá Martin Semerád.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.