Tým Stobart nasadí do úvodní soutěže MS v automobilových soutěžích roku 2011 tři vozy Ford Fiesta WRC. Pojedou s nimi Henning Solberg, Mads Ostberg a Matthew Wilson.
Pro tým budou nové jak vozy, Fiesty WRC, tak i gumy. Po pár letech se totiž do MS vrací značka Michelin. Tým sice vyšle do soutěže tři vozy, ale na body mohou být nominovány pouze dva. Stobart poměrně nepřekvapivě vybral Solberga a Ostberga.
„Na Švédsko se velmi těším. Fiestu S2000 už znám docela dobře, při prvních dvou rallych švédského mistrovství jsem si s ní ve sněhu užil dost zábavy. Musím si zvyknout na to, že už za zadními koly nemám 300 litrový kufr. Auto má zcela jiné rozměry, než mývalo Subaru. Jinak se v něm ale cítím dobře. Zatím znám sice pouze Fiestu S2000, ale myslím, že WRC se bude chovat dost podobně. Má pouze více koní. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže. Jsou zde rychlé a plynulé úseky. Myslím, že mohu divákům ukázat dobrou show,“ říká před prvním startem ve Stobartu Ostberg.
Velké zkušenosti se Švédskou rally má také Henning, který se na start postaví už po 13. S Fiestou S2000 sbíral zkušenosti již vloni: „Na sněhu se cítím nejlépe ze všech povrchů. Švédsko je tudíž perfektní místo pro start s novým vozem. Na sněhu už jsem jel s Fabii S2000 a jsem si jistý, že vše bude v pořádku. Model S2000 posílil moji důvěru a díky loňským startům s tímto vozem jsem získal spoustu zkušeností. Jsem rád, že mě bude opět navigovat Ilka.“
Pozadu určitě nebude chtít zůstat ani vloni ve Švédsku 7. Matthew Wilson: „Rok startujeme na jedné z nejrychlejších soutěží kalendáře. Je to velká výzva. Bude ale těžké vstoupit do soutěže s úplně novým vozem. Naštěstí jsem hodně novou Fiestu testoval. To by mi mohlo pomoci. Fiesta WRC má všechny dobré díly z Focusu WRC, jen je menší. Reaguje velmi dobře a udělá vše, co si přejete. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže a to nejen proto, že se zde jezdí opravdu velmi rychle. Je to krok do neznáma. Sice jsme vůz před soutěží netestovali, ale to může představovat velkou výzvu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.