Tým Stobart nasadí do úvodní soutěže MS v automobilových soutěžích roku 2011 tři vozy Ford Fiesta WRC. Pojedou s nimi Henning Solberg, Mads Ostberg a Matthew Wilson.
Pro tým budou nové jak vozy, Fiesty WRC, tak i gumy. Po pár letech se totiž do MS vrací značka Michelin. Tým sice vyšle do soutěže tři vozy, ale na body mohou být nominovány pouze dva. Stobart poměrně nepřekvapivě vybral Solberga a Ostberga.
„Na Švédsko se velmi těším. Fiestu S2000 už znám docela dobře, při prvních dvou rallych švédského mistrovství jsem si s ní ve sněhu užil dost zábavy. Musím si zvyknout na to, že už za zadními koly nemám 300 litrový kufr. Auto má zcela jiné rozměry, než mývalo Subaru. Jinak se v něm ale cítím dobře. Zatím znám sice pouze Fiestu S2000, ale myslím, že WRC se bude chovat dost podobně. Má pouze více koní. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže. Jsou zde rychlé a plynulé úseky. Myslím, že mohu divákům ukázat dobrou show,“ říká před prvním startem ve Stobartu Ostberg.
Velké zkušenosti se Švédskou rally má také Henning, který se na start postaví už po 13. S Fiestou S2000 sbíral zkušenosti již vloni: „Na sněhu se cítím nejlépe ze všech povrchů. Švédsko je tudíž perfektní místo pro start s novým vozem. Na sněhu už jsem jel s Fabii S2000 a jsem si jistý, že vše bude v pořádku. Model S2000 posílil moji důvěru a díky loňským startům s tímto vozem jsem získal spoustu zkušeností. Jsem rád, že mě bude opět navigovat Ilka.“
Pozadu určitě nebude chtít zůstat ani vloni ve Švédsku 7. Matthew Wilson: „Rok startujeme na jedné z nejrychlejších soutěží kalendáře. Je to velká výzva. Bude ale těžké vstoupit do soutěže s úplně novým vozem. Naštěstí jsem hodně novou Fiestu testoval. To by mi mohlo pomoci. Fiesta WRC má všechny dobré díly z Focusu WRC, jen je menší. Reaguje velmi dobře a udělá vše, co si přejete. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže a to nejen proto, že se zde jezdí opravdu velmi rychle. Je to krok do neznáma. Sice jsme vůz před soutěží netestovali, ale to může představovat velkou výzvu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?