Tým Stobart nasadí do úvodní soutěže MS v automobilových soutěžích roku 2011 tři vozy Ford Fiesta WRC. Pojedou s nimi Henning Solberg, Mads Ostberg a Matthew Wilson.
Pro tým budou nové jak vozy, Fiesty WRC, tak i gumy. Po pár letech se totiž do MS vrací značka Michelin. Tým sice vyšle do soutěže tři vozy, ale na body mohou být nominovány pouze dva. Stobart poměrně nepřekvapivě vybral Solberga a Ostberga.
„Na Švédsko se velmi těším. Fiestu S2000 už znám docela dobře, při prvních dvou rallych švédského mistrovství jsem si s ní ve sněhu užil dost zábavy. Musím si zvyknout na to, že už za zadními koly nemám 300 litrový kufr. Auto má zcela jiné rozměry, než mývalo Subaru. Jinak se v něm ale cítím dobře. Zatím znám sice pouze Fiestu S2000, ale myslím, že WRC se bude chovat dost podobně. Má pouze více koní. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže. Jsou zde rychlé a plynulé úseky. Myslím, že mohu divákům ukázat dobrou show,“ říká před prvním startem ve Stobartu Ostberg.
Velké zkušenosti se Švédskou rally má také Henning, který se na start postaví už po 13. S Fiestou S2000 sbíral zkušenosti již vloni: „Na sněhu se cítím nejlépe ze všech povrchů. Švédsko je tudíž perfektní místo pro start s novým vozem. Na sněhu už jsem jel s Fabii S2000 a jsem si jistý, že vše bude v pořádku. Model S2000 posílil moji důvěru a díky loňským startům s tímto vozem jsem získal spoustu zkušeností. Jsem rád, že mě bude opět navigovat Ilka.“
Pozadu určitě nebude chtít zůstat ani vloni ve Švédsku 7. Matthew Wilson: „Rok startujeme na jedné z nejrychlejších soutěží kalendáře. Je to velká výzva. Bude ale těžké vstoupit do soutěže s úplně novým vozem. Naštěstí jsem hodně novou Fiestu testoval. To by mi mohlo pomoci. Fiesta WRC má všechny dobré díly z Focusu WRC, jen je menší. Reaguje velmi dobře a udělá vše, co si přejete. Švédsko patří mezi mé oblíbené soutěže a to nejen proto, že se zde jezdí opravdu velmi rychle. Je to krok do neznáma. Sice jsme vůz před soutěží netestovali, ale to může představovat velkou výzvu.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.