Spolujezdec Seba Loeba Daniel Elana, který dokončil stou Rallye Monte Carlo na celkově 52. místě, popsal svoje zvláštní pocity z dokončení úvodního podniku Intercontinental Rally Challenge.
Elena, který s Loebem zaznamenal na sedačce spolujezdce sedm titulů mistrů světa a pět vítězství na Rallye Monte Carlo, se velmi vzácně objevil sám za volantem Citroënu DS3 R3.
"Byla to zvláštní výsada, nejen rally dokončit, ale projet si Col de Tutrini za volantem," který si do Monte Carla přišel odpočinout od práce spolujezdce. "Z rally mám obrovský zážitek, ale teď mám opět na práci jiné povinnosti."
Elenovi nakonec patřila v cíli dvacátá pátá příčka mezi "dvoukolkami" v IRC 2WD Cupu, který vyhrál Korsičan Pierre Campana. Jen pět příček před Elenou doknčil úřadující mistr IRC 2WD Cupu Harry Hunt, který ztratil už v první zkoušce sedm minut, když se při předjíždění pomalejšího auta dostal mimo trať.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.