Citroen se rozhodl nechat své jezdce Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera pro začátek roku volně soupeřit.
Francouzi vyhráli šest z posledních osmi titulů mezi konstruktéry, když tři poslední tituly získali v řadě s jezdci Sebem Loebem a Danim Sordem. Sordo, který se po této sezoně přesouvá do konkurenčního Mini WRC týmu, Loeba za čtyři roky nikdy neporazil (nebo spíše nemohl porazit). Ukázal se však jako perfektní týmový sběrač mistrovských bodů. Nicméně teď se Citroën rozhodl, že Loeba a Ogiera nechá volně bojovat a obírat se tak vzájemně o body. Žádný jezdec nebude hrát druhé housle.„Samozřejmě, že když vyhrajete několik rally a šampionátů, tak by bylo těžké akceptovat být dvojkou. Asi bych skončil,“ říká Loeb. „Začneme jako rovnocenní soupeři. Jsem rozhodnutý nebýt jen dvojkou,“ říká letošní vítěz rally v Portugalsku a v Japonsku. Šéf týmu, Olivier Quesnel, připustil, že je tu určité riziko vzniku neshod mezi dvěma francouzskými hvězdami, ale trvá na tom, že zdravé soutěžení je lepší než týmová rozhodnutí. „Tento rok by mohl být se dvěma Seby zajímavý. Pro Citroën i pro oba jezdce je důležité, aby věděli, že začínají jako rovnocenní soupeři. Uvidíme jak se sezona bude vyvíjet, ale myslím si, že to bude dobré.“Pro tento rok je sestava Citroënu nejsilnější od roku 2003, když za francouzskou značku závodili Loeb, Colin McRae a Carlos Sainz, všichni tři tehdy pilotovali tovární Xsary.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?