Citroen se rozhodl nechat své jezdce Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera pro začátek roku volně soupeřit.
Francouzi vyhráli šest z posledních osmi titulů mezi konstruktéry, když tři poslední tituly získali v řadě s jezdci Sebem Loebem a Danim Sordem. Sordo, který se po této sezoně přesouvá do konkurenčního Mini WRC týmu, Loeba za čtyři roky nikdy neporazil (nebo spíše nemohl porazit). Ukázal se však jako perfektní týmový sběrač mistrovských bodů. Nicméně teď se Citroën rozhodl, že Loeba a Ogiera nechá volně bojovat a obírat se tak vzájemně o body. Žádný jezdec nebude hrát druhé housle.„Samozřejmě, že když vyhrajete několik rally a šampionátů, tak by bylo těžké akceptovat být dvojkou. Asi bych skončil,“ říká Loeb. „Začneme jako rovnocenní soupeři. Jsem rozhodnutý nebýt jen dvojkou,“ říká letošní vítěz rally v Portugalsku a v Japonsku. Šéf týmu, Olivier Quesnel, připustil, že je tu určité riziko vzniku neshod mezi dvěma francouzskými hvězdami, ale trvá na tom, že zdravé soutěžení je lepší než týmová rozhodnutí. „Tento rok by mohl být se dvěma Seby zajímavý. Pro Citroën i pro oba jezdce je důležité, aby věděli, že začínají jako rovnocenní soupeři. Uvidíme jak se sezona bude vyvíjet, ale myslím si, že to bude dobré.“Pro tento rok je sestava Citroënu nejsilnější od roku 2003, když za francouzskou značku závodili Loeb, Colin McRae a Carlos Sainz, všichni tři tehdy pilotovali tovární Xsary.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?