Stejně jako vloni tak i letos skončila Rally Monte Carlo zklamáním pro jezdce Peugeotu Portugal, Bruna Magalhaese. Portugalec v obou ročnících neudržel svoji 207 S2000 na trati a havaroval.
Trojnásobný šampion Portugalska a vítěz jednoho podniku IRC, Bruno Magalhaes, havaroval z deváté příčky na Rally Monte Carlo. Stalo se tak ve velké rychlosti na středeční poslední RZ. Peugeot sice utrpěl značné škody, ale Brunovi ani jeho kolegovi, Paulovi Gravemu, se nic nestalo.
"Bylo to ve velmi rychlé pasáži. Jeli jsme na šestý rychlostní stupeň rychlou pravotočivou zatáčku. Najednou ale začala ujíždět záď vozu. Už jsem nezvládl smyk vyrovnat a narazili jsme do mostu. Po nárazu jsme skončili v řece. Já i spolujezdec jsme v pořádku, ale auto je docela poškozené," popisuje útrapy Portugalec.
Pro Magalhaese byla Rally Monte Carlo 2011 první soutěží se staronovým spolujezdcem, Paulem Gravem, naposledy spolu startovali v roce 2007: "Snažili jsme se najít dobrý rytmus a obnovit naši spolupráci. Vše bylo v pořádku, rozhodli jsme se, že na to zkusíme trošku zatlačit, ale havarovali jsme, to se stává."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?