Giandomenico Basso, vítěz čtyř soutěží šampionátu IRC, neustále zrychluje. Ital, který byl po dlouhá léta zvyklý na Fiat Grande Punto S2000 se postupně sžívá s Peugeotem 207 S2000.
Basso, dlouholetý tovární jezdec italského Abarthu, za posledních pět let nejel s ničím jiným než s Fiatem Grande Punto S2000. Ital se rozhodl pro start v Monaku, úvodním podniku IRC 2011, ale s Peugeotem 207 S2000. Start je financován soukromými sponzory Bassa, ten se s vozem sžívá.
"V nastavení vozu jsou určitě ještě rezervy, ale já nechci dělat velké experimenty. Chci se především naučit hlavní charakteristiky vozu. Každá rychlostní zkouška se jede za rozdílných podmínek na rozdílné směsi pneumatik. Je tudíž velmi těžké si na vůz zvykat. Důvěra v auto se ale každým kilometrem zvyšuje," popisuje Basso.
Bassa ve středu odpoledne zdržely dva defekty. Dnešek dopoledne byl už bezproblémový. Bassovi ale moc nevyšly obě odpolední RZ (na první ztratil 1:15 a na druhé 2:45), a tak se celkově drží až na 11. místě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?