Giandomenico Basso, vítěz čtyř soutěží šampionátu IRC, neustále zrychluje. Ital, který byl po dlouhá léta zvyklý na Fiat Grande Punto S2000 se postupně sžívá s Peugeotem 207 S2000.
Basso, dlouholetý tovární jezdec italského Abarthu, za posledních pět let nejel s ničím jiným než s Fiatem Grande Punto S2000. Ital se rozhodl pro start v Monaku, úvodním podniku IRC 2011, ale s Peugeotem 207 S2000. Start je financován soukromými sponzory Bassa, ten se s vozem sžívá.
"V nastavení vozu jsou určitě ještě rezervy, ale já nechci dělat velké experimenty. Chci se především naučit hlavní charakteristiky vozu. Každá rychlostní zkouška se jede za rozdílných podmínek na rozdílné směsi pneumatik. Je tudíž velmi těžké si na vůz zvykat. Důvěra v auto se ale každým kilometrem zvyšuje," popisuje Basso.
Bassa ve středu odpoledne zdržely dva defekty. Dnešek dopoledne byl už bezproblémový. Bassovi ale moc nevyšly obě odpolední RZ (na první ztratil 1:15 a na druhé 2:45), a tak se celkově drží až na 11. místě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.