Kimi Räikkönen pojede v letošní sezoně jako soukromý jezdec za privátní tým Ice 1 Racing. Tým Citroën s ním neprodloužil smlouvu na starty ve svém druhém týmu - Citroën Junior.
Přihláška mistra světa formule 1 z roku 2007, Kimiho Räikkönena, přišla organizátorům Švédské rally na poslední chvíli. Fin sice nakonec nastoupí s vozem Citroën DS3 WRC, ale za soukromý tým Ice 1 Racing.
Navíc nový tým bude hned na první soutěži sezony servisovat dvě DS3 WRC. Kimiho tým se totiž bude ve Švédsku starat i o vůz Pettera Solberga. Původně se očekávalo, že pojede Solberg ve Švédsku pod hlavičkou Citroën Junior týmu nebo Petter Solberg World Rally týmu. Nejasnosti ohledně týmu, za který bude Petter letos jezdit, nedokázal objasnit ani manažer jeho týmu, Ken Reese.
"Pro další rally v Mexiku zatím stále nevíme, jestli pojedeme pod hlavičkou Peter Solberg WRT nebo za nějaký tým Citroënu. To budeme muset ještě s Citroënem ujasnit," říká Reese.
Šéf Citroënu, Olivier Quesnell, mezitím vyjádřil úmysl, podle něhož by se druhý tým Citroënu letos už nemusel jmenovat Juniorský: "Nepotřebujeme, aby se náš druhý tým jmenoval Juniorský, když vlastně žádného juniora nemáme."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?