Kimi Räikkönen pojede v letošní sezoně jako soukromý jezdec za privátní tým Ice 1 Racing. Tým Citroën s ním neprodloužil smlouvu na starty ve svém druhém týmu - Citroën Junior.
Přihláška mistra světa formule 1 z roku 2007, Kimiho Räikkönena, přišla organizátorům Švédské rally na poslední chvíli. Fin sice nakonec nastoupí s vozem Citroën DS3 WRC, ale za soukromý tým Ice 1 Racing.
Navíc nový tým bude hned na první soutěži sezony servisovat dvě DS3 WRC. Kimiho tým se totiž bude ve Švédsku starat i o vůz Pettera Solberga. Původně se očekávalo, že pojede Solberg ve Švédsku pod hlavičkou Citroën Junior týmu nebo Petter Solberg World Rally týmu. Nejasnosti ohledně týmu, za který bude Petter letos jezdit, nedokázal objasnit ani manažer jeho týmu, Ken Reese.
"Pro další rally v Mexiku zatím stále nevíme, jestli pojedeme pod hlavičkou Peter Solberg WRT nebo za nějaký tým Citroënu. To budeme muset ještě s Citroënem ujasnit," říká Reese.
Šéf Citroënu, Olivier Quesnell, mezitím vyjádřil úmysl, podle něhož by se druhý tým Citroënu letos už nemusel jmenovat Juniorský: "Nepotřebujeme, aby se náš druhý tým jmenoval Juniorský, když vlastně žádného juniora nemáme."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.