Giandomenico Basso ještě stále pracuje na svém vybavení na Rally Monte Carlo. Pro jubilejní ročník připadá v úvahu buď Peugeot, nebo Fiat.
Startovní listina Rally Monte Carlo čítá ještě několik otazníků. I když již byla oznámena jména všech startujících na jubilejním 100. ročníku soutěže, která se koná od 18. do 22. ledna 2011, není ještě u některých známo, s čím pojedou. Právě třeba Giandomenico Basso ještě neví, s čím pojede. Původně měl startovat s Fiatem Abarth R3T 500.
Pokud však chce 37letý jezdec bojovat o vítězství, potřebuje jiné auto. Momentálně připadají v úvahu dvě možnosti. Jednou je privátní Fiat Grande Punto nasazený privátním týmem. Druhou je Peugeot 207 S2000 italského týmu Friulmotor. Start bude zaplacen privátními sponzory. Francouzský speciál je novějším vozem, ale Ital Grande Punto zná jako své boty, jezdí s ním totiž již od roku 2006.
„Musím si ještě vybrat tu nejlepší možnost. Je jedno, pro co se rozhodneme, pojedeme v privátním týmu. Soutěž již z minulosti znám. Chtěli bychom se prezentovat co nejlépe. Na Monte potřebujete trochu štěstí, snad však budeme v pozici, ze které budeme moci vytěžit nějakou výhodu,“ říká Basso.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?