+ VIDEO:Velká bitva byla svedena na Rally il Ciocchetto v Itálii. Velmi dobře jel Kubica, ale štěstí mu nakonec nepřálo.
V rally startovala v sobotu. V těžkých podmínkách na sněhu a namzlých cestách se velmi dařilo Kubicovi s Renaultem Clio Williams. Dokázal být nejrychlejší na dvou rychlostních zkouškách, a do RZ4 dokonce celkově vedl. Porážel i speciály S2000. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena pro neprůjezdnost tratě. Po šesté Rz se ujal vedení Travaglia s Puntem S2000. Kubica byl druhý jen o tři vteřiny. Rosseti nedokončil provní etapu pro poškzení levého zadního kola.
V sedmé rychlostní zkoušce se polský pilot pokusil zaútočit. Na Travagliu ztrácel jen necelé tři vteřiny. Bohužel polský pilot trefil zídku a poškodil geometrii. Dojel do cíle rychlostní zkošuky, ale na Travagli ztratil tři minuty. Travaglia tak vedl před Vitem s Fiestou S2000 o 36 vteřin. Kubicovo Clio bylo ve večerním servisu praveno. Rosseti poškodil levé zadní kolo už v sobotu dopoledne.
V noci se změnilo počasí, napadl další sníh a teplota klesla pod mínus dva. Tato zima znamenala, že do druhého dne neodstartoval Kubica, jehož Clio se nepodařilo nastartovat v uzavřeném parkovišti. Travaglia po celý den udržoval vedení. Vito se přiblížil na 26 vteřin, ale na zkušeného pilota neměl. Travaglia tak zvítězil.
"Jsem moc rád, že se mi podařilo zvítězit v tak těžké soutěži. Bylo to moje 61. vítězství": říkal Travaglia a pokračoval: "Rally byla sice krátká, ale tady šlo o každý centimetr cesty, které letos byly moc kluzké. Byl to vlastně takový můj debut na sněhu a vyšel na výbornou, " končí Ital
19. RALLY INTERNAZIONALE IL CIOCCHETTO1. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Fiat Punto Abarth S2000 23.45,882. Gianluca Vita/Simona Girelli (I) Ford Fiesta S2000 +38,603. Manrico Falleri/Sauro Farnocchia (I) Lancia Delta Integrale 16V +53,20 (1. FA8)4. Danilo Ameglio/Massimo Marinotto (I) Peugeot 106 Rallye +1.48,04 (1. A6)5. Federico Santini/Pietro Brugiati (I) Renault Clio R3 +1.49,60 (1. R3C)6. Cristiano Matteucci/David Castiglioni (I) Renault Clio S1600 +1.55,43 (1. A-S1600)7. Antonello Matiz/Clio Pittino (I) Subaru Impreza Diesel +2.10,81 (1. N3)8. Ivan Cominelli/Marcello Pozzi (CH/I) Renault Clio RS +2.18,82 (2. N3)9. Andrea Marucci/Richard Gonella (I) Renault Clio S1600 +2.25,45 (2. A-S1600)10. Roberto Vescovi/Giancarla Guzzi (I) Fiat 500 Abarth +2.26,21 (1. R3T)
Kompletní výsledky najdete ZDE
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.