+ VIDEO:Velká bitva byla svedena na Rally il Ciocchetto v Itálii. Velmi dobře jel Kubica, ale štěstí mu nakonec nepřálo.
V rally startovala v sobotu. V těžkých podmínkách na sněhu a namzlých cestách se velmi dařilo Kubicovi s Renaultem Clio Williams. Dokázal být nejrychlejší na dvou rychlostních zkouškách, a do RZ4 dokonce celkově vedl. Porážel i speciály S2000. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena pro neprůjezdnost tratě. Po šesté Rz se ujal vedení Travaglia s Puntem S2000. Kubica byl druhý jen o tři vteřiny. Rosseti nedokončil provní etapu pro poškzení levého zadního kola.
V sedmé rychlostní zkoušce se polský pilot pokusil zaútočit. Na Travagliu ztrácel jen necelé tři vteřiny. Bohužel polský pilot trefil zídku a poškodil geometrii. Dojel do cíle rychlostní zkošuky, ale na Travagli ztratil tři minuty. Travaglia tak vedl před Vitem s Fiestou S2000 o 36 vteřin. Kubicovo Clio bylo ve večerním servisu praveno. Rosseti poškodil levé zadní kolo už v sobotu dopoledne.
V noci se změnilo počasí, napadl další sníh a teplota klesla pod mínus dva. Tato zima znamenala, že do druhého dne neodstartoval Kubica, jehož Clio se nepodařilo nastartovat v uzavřeném parkovišti. Travaglia po celý den udržoval vedení. Vito se přiblížil na 26 vteřin, ale na zkušeného pilota neměl. Travaglia tak zvítězil.
"Jsem moc rád, že se mi podařilo zvítězit v tak těžké soutěži. Bylo to moje 61. vítězství": říkal Travaglia a pokračoval: "Rally byla sice krátká, ale tady šlo o každý centimetr cesty, které letos byly moc kluzké. Byl to vlastně takový můj debut na sněhu a vyšel na výbornou, " končí Ital
19. RALLY INTERNAZIONALE IL CIOCCHETTO1. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Fiat Punto Abarth S2000 23.45,882. Gianluca Vita/Simona Girelli (I) Ford Fiesta S2000 +38,603. Manrico Falleri/Sauro Farnocchia (I) Lancia Delta Integrale 16V +53,20 (1. FA8)4. Danilo Ameglio/Massimo Marinotto (I) Peugeot 106 Rallye +1.48,04 (1. A6)5. Federico Santini/Pietro Brugiati (I) Renault Clio R3 +1.49,60 (1. R3C)6. Cristiano Matteucci/David Castiglioni (I) Renault Clio S1600 +1.55,43 (1. A-S1600)7. Antonello Matiz/Clio Pittino (I) Subaru Impreza Diesel +2.10,81 (1. N3)8. Ivan Cominelli/Marcello Pozzi (CH/I) Renault Clio RS +2.18,82 (2. N3)9. Andrea Marucci/Richard Gonella (I) Renault Clio S1600 +2.25,45 (2. A-S1600)10. Roberto Vescovi/Giancarla Guzzi (I) Fiat 500 Abarth +2.26,21 (1. R3T)
Kompletní výsledky najdete ZDE
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.