+ VIDEO:Velká bitva byla svedena na Rally il Ciocchetto v Itálii. Velmi dobře jel Kubica, ale štěstí mu nakonec nepřálo.
V rally startovala v sobotu. V těžkých podmínkách na sněhu a namzlých cestách se velmi dařilo Kubicovi s Renaultem Clio Williams. Dokázal být nejrychlejší na dvou rychlostních zkouškách, a do RZ4 dokonce celkově vedl. Porážel i speciály S2000. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena pro neprůjezdnost tratě. Po šesté Rz se ujal vedení Travaglia s Puntem S2000. Kubica byl druhý jen o tři vteřiny. Rosseti nedokončil provní etapu pro poškzení levého zadního kola.
V sedmé rychlostní zkoušce se polský pilot pokusil zaútočit. Na Travagliu ztrácel jen necelé tři vteřiny. Bohužel polský pilot trefil zídku a poškodil geometrii. Dojel do cíle rychlostní zkošuky, ale na Travagli ztratil tři minuty. Travaglia tak vedl před Vitem s Fiestou S2000 o 36 vteřin. Kubicovo Clio bylo ve večerním servisu praveno. Rosseti poškodil levé zadní kolo už v sobotu dopoledne.
V noci se změnilo počasí, napadl další sníh a teplota klesla pod mínus dva. Tato zima znamenala, že do druhého dne neodstartoval Kubica, jehož Clio se nepodařilo nastartovat v uzavřeném parkovišti. Travaglia po celý den udržoval vedení. Vito se přiblížil na 26 vteřin, ale na zkušeného pilota neměl. Travaglia tak zvítězil.
"Jsem moc rád, že se mi podařilo zvítězit v tak těžké soutěži. Bylo to moje 61. vítězství": říkal Travaglia a pokračoval: "Rally byla sice krátká, ale tady šlo o každý centimetr cesty, které letos byly moc kluzké. Byl to vlastně takový můj debut na sněhu a vyšel na výbornou, " končí Ital
19. RALLY INTERNAZIONALE IL CIOCCHETTO1. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Fiat Punto Abarth S2000 23.45,882. Gianluca Vita/Simona Girelli (I) Ford Fiesta S2000 +38,603. Manrico Falleri/Sauro Farnocchia (I) Lancia Delta Integrale 16V +53,20 (1. FA8)4. Danilo Ameglio/Massimo Marinotto (I) Peugeot 106 Rallye +1.48,04 (1. A6)5. Federico Santini/Pietro Brugiati (I) Renault Clio R3 +1.49,60 (1. R3C)6. Cristiano Matteucci/David Castiglioni (I) Renault Clio S1600 +1.55,43 (1. A-S1600)7. Antonello Matiz/Clio Pittino (I) Subaru Impreza Diesel +2.10,81 (1. N3)8. Ivan Cominelli/Marcello Pozzi (CH/I) Renault Clio RS +2.18,82 (2. N3)9. Andrea Marucci/Richard Gonella (I) Renault Clio S1600 +2.25,45 (2. A-S1600)10. Roberto Vescovi/Giancarla Guzzi (I) Fiat 500 Abarth +2.26,21 (1. R3T)
Kompletní výsledky najdete ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.