Pro Citroën racing začíná v nadcházející sezoně nová etapa nejen nasazením nového speciálu Citroën DS3 WRC, ale také nasazením nové dvojice jezdců. Týmovým kolegou fenomenálního a již osminásobného Mistra světa Sebastiena Loeba bude jeho jmenovec Sebastien Ogier, který střídá Dani Sorda doposud spolehlivou dvojku týmu.
Ogierovi, který v letošním roce dokázal vyhrát dvě soutěže v Portugalsku, Japonsku a vyzkoušel si na dvou soutěžích i pozici týmového kolegy Loeba nebude v nadcházející sezoně stačit jen role týmové dvojky. Prozradil to francouzskému deníku L'Equipe a to i přesto, že závěr letošní sezony mladíkovi zase tak dobře nevyšel. V závěrečných třech soutěžích se nevyvaroval chyb, bodoval jen šestým místem ve Francii, z čehož vykrystalizovalo konečné čtvrté místo v šampionátu. V nové sezoně chce však být mnohem lepší.
Bude se Sebastien Ogier takto usmívat po celou sezonu 2011?
„Ano, konec sezony jsem pokazil opakovanými chybami, ale nelituji vynaloženého rizika. Teď se již plně soustředím na příští sezonu, jsem velmi motivován,“ řekl Ogier k pokaženému závěru letošní sezony. „Do nové sezony jdu s velkými ambicemi, chci vyhrávat. Sebastien Loeb je také jen člověk a já chci být nejlepší. Týmová politika je jasná. Sezonu začneme na stejné startovní čáře, nikdo nebude jednička ani dvojka a já chci, aby to tak vydrželo co nejdéle,“ doplnil Ogier.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?