Martin Prokop obsadil konečné třetí místo v první sezoně S-WRC

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.ircseries.com
BPA 16. listopadu 2010 11:29
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem v závěrečném podniku S-WRC ve Velké Británii nestartovali, ovšem právě jeho výsledky rozhodovaly o konečném pořadí mistrovství světa vozů S2000. elosezónní úsilí Czech Ford National Teamu bylo odměněno umístěním Martina Prokopa s vozem Ford Fiesta S2000 na třetím místě v konečném hodnocení premiérové sezony S-WRC.

Martin Prokop držel po předposledním podniku S-WRC, Francouzské rally, která pro něj byla závěrečnou soutěží jeho programu v mistrovství světa vozů S2000, druhé místo průběžného pořadí. Zatímco Martin Prokop v Britské rally už nestartoval, jeho rivalové v ní bojovali o rozhodující body do šampionátu S-WRC, a on musel čekat na jejich výsledky. Nejlépe mohl skončit druhý, nejhůře čtvrtý. Českému jezdci, juniorskému mistru světa z roku 2009, samozřejmě nebylo příjemné, že musí rozhodujícímu souboji jen pasivně přihlížet, ale taková byla jeho volba sedmi soutěží, v nichž mohli účastníci S-WRC bodovat. Po skončení Britské rally Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) obsadil třetí místo v konečném hodnocení S-WRC. Vítězství vybojoval Španěl Xevi Pons (Ford Fiesta S2000), druhé místo získal Švéd Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000) a na nepříliš populární čtvrté příčce skončil Fin Jari Ketomaa. „To, že jsme na bedně je příjemné, jsem rád, že se to podařilo aspoň takhle,“ říká Martin Prokop k výsledkům sezony S-WRC 2010. „O titul jsme se mohli porvat. O tom, že se to nepodařilo, rozhodovaly maličkosti. Třeba v Mexiku a Německu jsme jeli o vítězství, tzn. o pár bodíků navíc, ale nedotáhli jsme to do konce, byli jsme druzí a tyto body nám nakonec chyběly. Konečné třetí místo je pro nás aspoň útěchou, vidíme, že jsme mohli o titul bojovat.“ V rámci šampionátu S-WRC se Martin Prokop s Janem Tománkem představili ve Švédské rally, v Rally Mexiko, Rally Nový Zéland a dále ve Finské, Německé, Japonské a Francouzské rally. Ze sedmi podniků celkem pětkrát vystoupili na stupně vítězů, jejich nejlepšími výsledky byla druhá místa z Mexika, Německa a Japonska. Soupeři při jejich tažení premiérovou sezonou S-WRC jim byli především jezdci, s nimiž až do posledního podniku sezony bojovali o co nejlepší umístění na špičce konečného hodnocení šampionátu. „Až do posledního podniku sezony nebylo jasné, jak budou rozděleny příčky v top 4; bojovali jsme o ně Pons, já, Sandell a Ketomaa. Odhadovat výsledky těchto soupeřů bylo složité, protože jejich výkonnost se v průběhu sezony měnila,“ říká Martin Prokop o svých rivalech v boji o titul S-WRC. „Pons byl ze začátku sezony zcela suverénní, ale od Německé rally přestal zajíždět tak rychlé časy a stal se z něj klasický ‚dojížděč‘. Ketomaa se letos představil ve skvělém tempu, a když dojel, bral hodně bodů. Sandell se zmátořil po Finsku, bylo vidět, že hodně zapracovali na autě a i on sám zrychlil. Soupeři se tedy v průběhu sezony měnili a nedalo se kalkulovat s tím, jak pojedou. Každopádně zásadní pro mě i šampionát byli Pons, Sandell a Ketomaa.“ A jak Martin Prokop hodnotí první sezonu mistrovství světa vozů S2000, jíž se zúčastnil se zbrusu novým Fordem Fiesta? „Pro mě S-WRC bylo letos nejzajímavějším šampionátem, který jsem mohl jet. Sešla se tu dobrá konkurence, přičemž jsme všichni byli soukromníci, takže jsme měli stejnou startovní čáru a vyrovnané podmínky. S výběrem šampionátu a s jeho úrovní jsem velmi spokojený a doufám, že si S-WRC takovou úroveň udrží i do budoucna,“ říká Martin Prokop, třetí muž nového šampionátu. „Nyní nás čeká rozhodování o další sezoně. S-WRC je pravděpodobnou možností, ale jednáme i o koupi vozu WRC nebo o zajištění místa v některém z týmů, i když tomu velké šance nedáváme. Budeme se rozhodovat o podobě našeho programu, o tom, které soutěže do něj zahrneme. Letos jsem si potvrdil, že potřebuji víc jezdit – víc závodit i testovat – protože pak jsou samotné závody mnohem víc v pohodě,“ dodává Martin Prokop.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.