Martin Prokop s Janem Tománkem v závěrečném podniku S-WRC ve Velké Británii nestartovali, ovšem právě jeho výsledky rozhodovaly o konečném pořadí mistrovství světa vozů S2000. elosezónní úsilí Czech Ford National Teamu bylo odměněno umístěním Martina Prokopa s vozem Ford Fiesta S2000 na třetím místě v konečném hodnocení premiérové sezony S-WRC.
Martin Prokop držel po předposledním podniku S-WRC, Francouzské rally, která pro něj byla závěrečnou soutěží jeho programu v mistrovství světa vozů S2000, druhé místo průběžného pořadí. Zatímco Martin Prokop v Britské rally už nestartoval, jeho rivalové v ní bojovali o rozhodující body do šampionátu S-WRC, a on musel čekat na jejich výsledky. Nejlépe mohl skončit druhý, nejhůře čtvrtý. Českému jezdci, juniorskému mistru světa z roku 2009, samozřejmě nebylo příjemné, že musí rozhodujícímu souboji jen pasivně přihlížet, ale taková byla jeho volba sedmi soutěží, v nichž mohli účastníci S-WRC bodovat. Po skončení Britské rally Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) obsadil třetí místo v konečném hodnocení S-WRC. Vítězství vybojoval Španěl Xevi Pons (Ford Fiesta S2000), druhé místo získal Švéd Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000) a na nepříliš populární čtvrté příčce skončil Fin Jari Ketomaa. „To, že jsme na bedně je příjemné, jsem rád, že se to podařilo aspoň takhle,“ říká Martin Prokop k výsledkům sezony S-WRC 2010. „O titul jsme se mohli porvat. O tom, že se to nepodařilo, rozhodovaly maličkosti. Třeba v Mexiku a Německu jsme jeli o vítězství, tzn. o pár bodíků navíc, ale nedotáhli jsme to do konce, byli jsme druzí a tyto body nám nakonec chyběly. Konečné třetí místo je pro nás aspoň útěchou, vidíme, že jsme mohli o titul bojovat.“ V rámci šampionátu S-WRC se Martin Prokop s Janem Tománkem představili ve Švédské rally, v Rally Mexiko, Rally Nový Zéland a dále ve Finské, Německé, Japonské a Francouzské rally. Ze sedmi podniků celkem pětkrát vystoupili na stupně vítězů, jejich nejlepšími výsledky byla druhá místa z Mexika, Německa a Japonska. Soupeři při jejich tažení premiérovou sezonou S-WRC jim byli především jezdci, s nimiž až do posledního podniku sezony bojovali o co nejlepší umístění na špičce konečného hodnocení šampionátu. „Až do posledního podniku sezony nebylo jasné, jak budou rozděleny příčky v top 4; bojovali jsme o ně Pons, já, Sandell a Ketomaa. Odhadovat výsledky těchto soupeřů bylo složité, protože jejich výkonnost se v průběhu sezony měnila,“ říká Martin Prokop o svých rivalech v boji o titul S-WRC. „Pons byl ze začátku sezony zcela suverénní, ale od Německé rally přestal zajíždět tak rychlé časy a stal se z něj klasický ‚dojížděč‘. Ketomaa se letos představil ve skvělém tempu, a když dojel, bral hodně bodů. Sandell se zmátořil po Finsku, bylo vidět, že hodně zapracovali na autě a i on sám zrychlil. Soupeři se tedy v průběhu sezony měnili a nedalo se kalkulovat s tím, jak pojedou. Každopádně zásadní pro mě i šampionát byli Pons, Sandell a Ketomaa.“ A jak Martin Prokop hodnotí první sezonu mistrovství světa vozů S2000, jíž se zúčastnil se zbrusu novým Fordem Fiesta? „Pro mě S-WRC bylo letos nejzajímavějším šampionátem, který jsem mohl jet. Sešla se tu dobrá konkurence, přičemž jsme všichni byli soukromníci, takže jsme měli stejnou startovní čáru a vyrovnané podmínky. S výběrem šampionátu a s jeho úrovní jsem velmi spokojený a doufám, že si S-WRC takovou úroveň udrží i do budoucna,“ říká Martin Prokop, třetí muž nového šampionátu. „Nyní nás čeká rozhodování o další sezoně. S-WRC je pravděpodobnou možností, ale jednáme i o koupi vozu WRC nebo o zajištění místa v některém z týmů, i když tomu velké šance nedáváme. Budeme se rozhodovat o podobě našeho programu, o tom, které soutěže do něj zahrneme. Letos jsem si potvrdil, že potřebuji víc jezdit – víc závodit i testovat – protože pak jsou samotné závody mnohem víc v pohodě,“ dodává Martin Prokop.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.