Napínavé souboje se odehrály v posledním závodě rakouského mistrovství.
Dva dny se závodilo v posledním závodě Rakouského mistrovství. První den měl mírně navrch Harrach s Lancerem EVO IX. Jen tři desetiny za ním byl Baumschlager s Fabií S2000. Dále byl Aigner s EVO X. Větší ztrátu měl Waldherr s VW POlo S2000.
Do závodu odstartovalo i několik českých posádek. Po prvním dnu byl 17. Liška, 18. Pertlíček oba s Lancery EVO X, IX. Robert Čaloun první den nedokončil, když na RZ5 skončil se svým Fordem Coswort mimo trať.
Druhý den začal nejlépe zkušený Baumschlager. Rozhodla až devátá RZ kde dostal Harrach dvanáct vteřin, které už nedokázal stáhnout. Celkově tedy zvítězil Baumschlager a stal se mistrem. Druhý skončil Harrach, který se stal vicemistrem. Třetí dojel Aigner. Waldherr, kterému šlo o titul vicemistra získal málo bodů a v tabulce tedy skončil třetí.
To ještě ale nebylo vše. Výsledky mimo prvního místa zůstávají neoficiální, protože Waldherr podal protest na Harracha (Lancer EVO IX, DiTech racing team). Předmětem protestu je technika Harracha, tedy úpravy vozu Lancer EVO IX. Celkově jde o 24 bodů, které kdyby připadly Waldherrovi, stal by se vicemistrem on.
Z českých posádek se do cíle dostal pouze na 18. místě Pertlíček a 54. byl Čaloun s Fordem (desátý v historicích). Liška odstoupil v RZ 9 na technickou závadu.
Výsledky v časech
1.Raimund Baumschlager-Thomas Zeltner A Škoda Fabia S2000 1:45:30.7 2.Beppo Harrach-Andreas Schindlbacher A Mitsubishi Evo IX +22.6 3.Aigner Andreas-Daniela Ertl A Mitsubishi Evo X A +42.5 4.Dávid Botka-Zsolt Szenner H Mitsubishi Evo IX +2:03.3 5.Manfred Stohl-Daniela Stummer A Mitsubishi Evo IX (CNG) +2:35.8 6.Andreas Waldherr-Bernhard Ettel A VW Polo S2000 +2:57.8 7.Mario Saibel-Ursula Mayrhofer A Mitsubishi Evo X +3:04.2 8.Öcsi Balázs-János Balogh H Mitsubishi Evo IX +3:47.7 9.Attila Rongits-László Hannus H Mitsubishi Evo IX RS +4:16.5 10.József Trencsényi-Attila Vinoczai H Mitsubishi Evo IX +4:57.9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?