Brit Guy Wilks podepsal dohodu s Peugeotem UK. Příští rok ho tedy uvidíme na jedenácti podnicích IRC s vozem Peugeot 207 S2000. Po roce tak opouští mladoboleslavskou značku a v týmu nahradí Meekeho.
Brit Guy Wilks, kterého jsme měli letos v IRC možnost vídat ve voze týmu Škoda UK, u Škody končí a podpisem se na příští rok zavázal u Peugeotu UK. Končí tím tedy období spekulací o tom, kdo nahradí loňského mistra IRC Krise Meekeho v týmu Peugeout UK. Meeke bude totiž příští rok startovat v týmu Mini, který nově vstoupil do mistrovství světa.
S touto novinkou přišel server autosport.com, který zároveň uvádí, že Peugeot zatím odmítl uvést další podrobnosti a sám Wilks byl k nezastižení. S největší pravděpodobností se však Brit v novém týmu ukáže již na lednovém Monte Carlu.
I sám Meeke tipoval Wilkse na pozici svého náhradníka. Podle jeho slov je to zkušený závodník, který by byl pro Peugeot nejlepší sázkou. "Tým dosáhl jistých výsledků a pro to, aby se udržel program stále na úrovni a měl šanci na vítězství, potřebuje jezdce, jako je Guy (Wilks)," říká Meeke, šampion IRC roku 2009, který nyní bude usedat do nové speciálu Mini Countryman WRC v mistrovství světa.
Nutno dodat, že Wilks je pro tým, hledající do své sestavy zkušeného Brita, zřejmě skutečně nejlepší volbou. Wilks není v IRC žádným nováčkem. Dvojnásobný britský šampion loni proháněl v první části IRC Proton, aby na poslední podnik sezóny v domácí rally přesedl do Fabie S2000 - a hned z toho bylo vítězství. Letos Wilkse především zbrzdila havárie na Sardinii, po které musel řadu podniků vynechat.
Dosud ukazuje, že počítat se s ním musí především na šotolině. Na asfaltu má proti absolutní špičce ještě drobné rezervy. Z pohledu šampionátu je to jistě pozitvní skutečnost. Škoda letos fakticky neměla žádného seriózního konkurenta. Při Meekeho až neuvěřtelné smůle, kdy řadu podniků nedokončil vlastní vinou nebo vinou technické poruchy, mohl pravidelně bodovat jen Magalhaes, který na nejrychlejší většinou nestačil. Pravidleným účastníkům IRC výrazně zatápěl na Peugeotu startující italský mazák Andreucci, který však startoval pouze na dvou domácích soutěžích.
Zdroj: autosport.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?