Brit Guy Wilks podepsal dohodu s Peugeotem UK. Příští rok ho tedy uvidíme na jedenácti podnicích IRC s vozem Peugeot 207 S2000. Po roce tak opouští mladoboleslavskou značku a v týmu nahradí Meekeho.
Brit Guy Wilks, kterého jsme měli letos v IRC možnost vídat ve voze týmu Škoda UK, u Škody končí a podpisem se na příští rok zavázal u Peugeotu UK. Končí tím tedy období spekulací o tom, kdo nahradí loňského mistra IRC Krise Meekeho v týmu Peugeout UK. Meeke bude totiž příští rok startovat v týmu Mini, který nově vstoupil do mistrovství světa.
S touto novinkou přišel server autosport.com, který zároveň uvádí, že Peugeot zatím odmítl uvést další podrobnosti a sám Wilks byl k nezastižení. S největší pravděpodobností se však Brit v novém týmu ukáže již na lednovém Monte Carlu.
I sám Meeke tipoval Wilkse na pozici svého náhradníka. Podle jeho slov je to zkušený závodník, který by byl pro Peugeot nejlepší sázkou. "Tým dosáhl jistých výsledků a pro to, aby se udržel program stále na úrovni a měl šanci na vítězství, potřebuje jezdce, jako je Guy (Wilks)," říká Meeke, šampion IRC roku 2009, který nyní bude usedat do nové speciálu Mini Countryman WRC v mistrovství světa.
Nutno dodat, že Wilks je pro tým, hledající do své sestavy zkušeného Brita, zřejmě skutečně nejlepší volbou. Wilks není v IRC žádným nováčkem. Dvojnásobný britský šampion loni proháněl v první části IRC Proton, aby na poslední podnik sezóny v domácí rally přesedl do Fabie S2000 - a hned z toho bylo vítězství. Letos Wilkse především zbrzdila havárie na Sardinii, po které musel řadu podniků vynechat.
Dosud ukazuje, že počítat se s ním musí především na šotolině. Na asfaltu má proti absolutní špičce ještě drobné rezervy. Z pohledu šampionátu je to jistě pozitvní skutečnost. Škoda letos fakticky neměla žádného seriózního konkurenta. Při Meekeho až neuvěřtelné smůle, kdy řadu podniků nedokončil vlastní vinou nebo vinou technické poruchy, mohl pravidelně bodovat jen Magalhaes, který na nejrychlejší většinou nestačil. Pravidleným účastníkům IRC výrazně zatápěl na Peugeotu startující italský mazák Andreucci, který však startoval pouze na dvou domácích soutěžích.
Zdroj: autosport.com
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?