Brit Guy Wilks podepsal dohodu s Peugeotem UK. Příští rok ho tedy uvidíme na jedenácti podnicích IRC s vozem Peugeot 207 S2000. Po roce tak opouští mladoboleslavskou značku a v týmu nahradí Meekeho.
Brit Guy Wilks, kterého jsme měli letos v IRC možnost vídat ve voze týmu Škoda UK, u Škody končí a podpisem se na příští rok zavázal u Peugeotu UK. Končí tím tedy období spekulací o tom, kdo nahradí loňského mistra IRC Krise Meekeho v týmu Peugeout UK. Meeke bude totiž příští rok startovat v týmu Mini, který nově vstoupil do mistrovství světa.
S touto novinkou přišel server autosport.com, který zároveň uvádí, že Peugeot zatím odmítl uvést další podrobnosti a sám Wilks byl k nezastižení. S největší pravděpodobností se však Brit v novém týmu ukáže již na lednovém Monte Carlu.
I sám Meeke tipoval Wilkse na pozici svého náhradníka. Podle jeho slov je to zkušený závodník, který by byl pro Peugeot nejlepší sázkou. "Tým dosáhl jistých výsledků a pro to, aby se udržel program stále na úrovni a měl šanci na vítězství, potřebuje jezdce, jako je Guy (Wilks)," říká Meeke, šampion IRC roku 2009, který nyní bude usedat do nové speciálu Mini Countryman WRC v mistrovství světa.
Nutno dodat, že Wilks je pro tým, hledající do své sestavy zkušeného Brita, zřejmě skutečně nejlepší volbou. Wilks není v IRC žádným nováčkem. Dvojnásobný britský šampion loni proháněl v první části IRC Proton, aby na poslední podnik sezóny v domácí rally přesedl do Fabie S2000 - a hned z toho bylo vítězství. Letos Wilkse především zbrzdila havárie na Sardinii, po které musel řadu podniků vynechat.
Dosud ukazuje, že počítat se s ním musí především na šotolině. Na asfaltu má proti absolutní špičce ještě drobné rezervy. Z pohledu šampionátu je to jistě pozitvní skutečnost. Škoda letos fakticky neměla žádného seriózního konkurenta. Při Meekeho až neuvěřtelné smůle, kdy řadu podniků nedokončil vlastní vinou nebo vinou technické poruchy, mohl pravidelně bodovat jen Magalhaes, který na nejrychlejší většinou nestačil. Pravidleným účastníkům IRC výrazně zatápěl na Peugeotu startující italský mazák Andreucci, který však startoval pouze na dvou domácích soutěžích.
Zdroj: autosport.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.