Rally di Como, poslední podnik CIR vyhrál velmi těsně Luca Rossetti. Druhý v pořadí Jan Kopecký ztratil pouhou jednu vteřinu. Třetí místo obsadil Alessandro Perico.
Ve druhé etapě (první zde) zbývaly na posádky čtyři měřené úseky. Start do prvního z nich vyšel nejlépe Janu Kopeckému, který dokázal úvodní vložku vyhrát o šest vteřin před Lucou Rossettim a vyhoupl se do čela právě před tohoto italského pilota. Rozdíl mezi těmito „kohouty“ činil nicotných 0,9s. Na třetí místo se vrátil Paolo Andreucci, který na „bedně“ vystřídal s problémy jedoucího Bassa, který ztratil na třináctikilometrové vložce více jak 30s. Nejdelší vložka soutěže, stejně jako v první etapě téměř třicetikilometrová La Cavargna byla na pořadu jako druhá v první sekci druhé etapy a opět notně zamíchala pořadím. Bassovi problémy na této vložce neskončily a musel ze soutěže odstoupit. Výborně zajel Alessandro Perico, který byl nejrychlejší a poskočil o tři místa v celkovém pořadí na třetí za již suverénní dvojici Rossetti, Kopecký. Prvně jmenovaný dokončil nejdelší vložku na druhém místě o 1,4s před českým pilotem a vrátil se do čela o 0,6s před závěrečnými čtrnácti a půl kilometry soutěže.Poslední sekci zahájila nejkratší vložka soutěže jen 1,5 kilometrová speciálka, kterou ovládl Andreucci před Longhim. Nejdůležitější souboj se však odehrával mezi Kopeckým a Rossettim. Na takto krátkém úseku se nedalo přepokládat, že někdo z dvojice bojující o prvenství nabere větší ztrátu. Jan Kopecký byl tentokrát rychlejší, obsadil třetí místo a snížil ztrátu na Rossettiho o jednu desetinu. Před poslední vložkou měl tak Rossetti k dobru 0,5s a o vítězi muselo rozhodnout 13,98 kilometru. Pevnější nervy měl nakonec domácí borec, který vložku vyhrál o pět desetin před Kopeckým a o jednu jedinou sekundu triumfoval ve 29. ročníku Rally di Como. Třetí místo obsadil v poslední vložce stějně jako v celkovém pořadí Alessandro Perico.Velmi vyrovnaná a dramatická poslední soutěž CIR nám tak rozluštila tajenku, kdo obsadí druhé a třetí místo za již jistým šampiónem Andreuccim. Vítězstvím v soutěži si stříbrný věnec uhájil Luca Rossetti před českým pilotem Janem Kopeckým, pro kterého je to jistě velmi cenný výsledek v prestižním italském šampionátu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:38:08,4 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1,0 3. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +46,0 4. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +58,1 5. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +1:09,5 6. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +1:42,5 7. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:52,3 8. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S200 +2:40,0 9. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S200 +3:31,5 10. Angrisian M. - Dainese L. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:38,4Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.