Itálie: Rally di Como ovládl Rossetti, Kopecký druhý

Longhi, Piero
Longhi, Piero, foto: www.rallydicomo.com
Josef Janoušek 23. října 2010 14:11
Sdílej:

Rally di Como, poslední podnik CIR vyhrál velmi těsně Luca Rossetti. Druhý v pořadí Jan Kopecký ztratil pouhou jednu vteřinu. Třetí místo obsadil Alessandro Perico.

Ve druhé etapě (první zde) zbývaly na posádky čtyři měřené úseky. Start do prvního z nich vyšel nejlépe Janu Kopeckému, který dokázal úvodní vložku vyhrát o šest vteřin před Lucou Rossettim a vyhoupl se do čela právě před tohoto italského pilota. Rozdíl mezi těmito „kohouty“ činil nicotných 0,9s. Na třetí místo se vrátil Paolo Andreucci, který na „bedně“ vystřídal s problémy jedoucího Bassa, který ztratil na třináctikilometrové vložce více jak 30s. Nejdelší vložka soutěže, stejně jako v první etapě téměř třicetikilometrová La Cavargna byla na pořadu jako druhá v první sekci druhé etapy a opět notně zamíchala pořadím. Bassovi problémy na této vložce neskončily a musel ze soutěže odstoupit. Výborně zajel Alessandro Perico, který byl nejrychlejší a poskočil o tři místa v celkovém pořadí na třetí za již suverénní dvojici Rossetti, Kopecký. Prvně jmenovaný dokončil nejdelší vložku na druhém místě o 1,4s před českým pilotem a vrátil se do čela o 0,6s před závěrečnými čtrnácti a půl kilometry soutěže.Poslední sekci zahájila nejkratší vložka soutěže jen 1,5 kilometrová speciálka, kterou ovládl Andreucci před Longhim. Nejdůležitější souboj se však odehrával mezi Kopeckým a Rossettim. Na takto krátkém úseku se nedalo přepokládat, že někdo z dvojice bojující o prvenství nabere větší ztrátu. Jan Kopecký byl tentokrát rychlejší, obsadil třetí místo a snížil ztrátu na Rossettiho o jednu desetinu. Před poslední vložkou měl tak Rossetti k dobru 0,5s a o vítězi muselo rozhodnout 13,98 kilometru. Pevnější nervy měl nakonec domácí borec, který vložku vyhrál o pět desetin před Kopeckým a o jednu jedinou sekundu triumfoval ve 29. ročníku Rally di Como. Třetí místo obsadil  v poslední vložce stějně jako v celkovém pořadí Alessandro Perico.Velmi vyrovnaná a dramatická poslední soutěž CIR nám tak rozluštila tajenku, kdo obsadí druhé a třetí místo za již jistým šampiónem Andreuccim. Vítězstvím v soutěži si stříbrný věnec uhájil Luca Rossetti před českým pilotem Janem Kopeckým, pro kterého je to jistě velmi cenný výsledek v prestižním italském šampionátu.

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Rossetti L. - Chiarcossi M.   Fiat Abarth Grande Punto S2000
1:38:08,4  ---
    2.   Kopecký J. - Starý P.   Škoda Fabia S2000   +1,0
    3.   Perico A. - Carrara F.   Peugeot 207 S2000   +46,0
    4.   Travaglia R. - Granai L.   Fiat Abarth Grande Punto S2000 +58,1
    5.    Fontana C. - Arena N.   Peugeot 207 S2000
 +1:09,5     6.    Longhi P. - Baggio L.   Peugeot 207 S2000
 +1:42,5
    7.   Signor M. - Barone M.   Škoda Fabia S2000   +1:52,3
    8.   Carella A. - Riolfo I.   Peugeot 207 S200   +2:40,0
    9.    Andreucci P. - Andreussi A.   Peugeot 207 S200 +3:31,5
   10.    Angrisian M. - Dainese L.   Mitsubishi Lancer Evo IX
+3:38,4
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.