Již o tomto víkendu bude další podnik šamponátu IRC hostit Skotsko. Boj o titul sice Hänninen s předstihem vyhrál, mnoho z jeho konkurentů by si však před koncem sezóny chtělo připsat vítězství.
Letošní sezóna IRC se pomalu, ale jistě blíží do cíle. Již tento pátek odstartuje předposlední podnik IRC - Rally of Scotland, poslední rally se pojede v listopadu na Kypru. Tituly v jednotlivcích i mezi konstruktéry jsou již sice rozdány, jedna věc ale zdaleka jistá není: kdo vyhraje ve Skotsku?
O nejvyšší příčky by měla bojovat rovná desítka vozů S2000. Českou značku zde budou zastupovat pouze Juho Hännien a loňský vítěz této soutěže Guy Wilks. Kopecký již nemá šanci na zisk titulu a chce se nyní soustředit na boje v itaslkém šampionátu. I přes nižší počet vozů S2000 se rozhodně nuda očekávat nedá.
U městě Petrh, ležícím na řece Tay, jsou pro účastníky připraveny velmi úzké, ale nesmírně rychlé rychlostní zkoušky plné nerovností, úzkých a příkrých odboček lemovaných stromy. Ke slovu příjde jistě také proměnlivé počasí.
Chuť po ne zrovna vydařené sezóně, kde rozhodla především vážná nehoda v Itálii, by si jistě rád spravil Guy Wilks. Pro něj je to domácí podnik a také zde vyhrál již loni. "Sice pocházím z opačné strany anglických hranic, ale i tak je to pro mě domácí podnik," říká Brit pilotující Fabii S2000. "Na tento podnik mám skvělé vzpomínky, když tu loni úspěšně odstartoval můj program se Škodou. Zkoušky jsou zde velmi rychlé a nebezpečné. To je ta správná výzva!"
Také z toho podniku IRC pro vás připravujeme on line zpravodajství. Sledujte tedy průběh soutěže od pátku do neděle s námi!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.