Již o tomto víkendu bude další podnik šamponátu IRC hostit Skotsko. Boj o titul sice Hänninen s předstihem vyhrál, mnoho z jeho konkurentů by si však před koncem sezóny chtělo připsat vítězství.
Letošní sezóna IRC se pomalu, ale jistě blíží do cíle. Již tento pátek odstartuje předposlední podnik IRC - Rally of Scotland, poslední rally se pojede v listopadu na Kypru. Tituly v jednotlivcích i mezi konstruktéry jsou již sice rozdány, jedna věc ale zdaleka jistá není: kdo vyhraje ve Skotsku?
O nejvyšší příčky by měla bojovat rovná desítka vozů S2000. Českou značku zde budou zastupovat pouze Juho Hännien a loňský vítěz této soutěže Guy Wilks. Kopecký již nemá šanci na zisk titulu a chce se nyní soustředit na boje v itaslkém šampionátu. I přes nižší počet vozů S2000 se rozhodně nuda očekávat nedá.
U městě Petrh, ležícím na řece Tay, jsou pro účastníky připraveny velmi úzké, ale nesmírně rychlé rychlostní zkoušky plné nerovností, úzkých a příkrých odboček lemovaných stromy. Ke slovu příjde jistě také proměnlivé počasí.
Chuť po ne zrovna vydařené sezóně, kde rozhodla především vážná nehoda v Itálii, by si jistě rád spravil Guy Wilks. Pro něj je to domácí podnik a také zde vyhrál již loni. "Sice pocházím z opačné strany anglických hranic, ale i tak je to pro mě domácí podnik," říká Brit pilotující Fabii S2000. "Na tento podnik mám skvělé vzpomínky, když tu loni úspěšně odstartoval můj program se Škodou. Zkoušky jsou zde velmi rychlé a nebezpečné. To je ta správná výzva!"
Také z toho podniku IRC pro vás připravujeme on line zpravodajství. Sledujte tedy průběh soutěže od pátku do neděle s námi!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?