Ve Francii celý tým Fordu jen přihlížel tomu, jak Sébastien Loeb a konkurenční Citroën získávají tituly mistrů světa. Už v příštím roce by se to však mělo změnit.
Jari-Matti Latvala se v Francii předvedl v docela solidním světle, když po první etapě okupoval druhou příčku. Soutěž nakonec dokončil jako čtvrtý a to mohl děkovat Sébastienu Ogierovi, že udělal chybu, která ho srazila až na šestou příčku. V poslední etapě si sice Jari-Matti dělal naděje, že by mohl předjet Solberga. Podařilo se mu dokonce zajet i jeden nejrychlejší čas na 24 km dlouhé RZ, nakonec mu však útok na Nora nevyšel. „Podařilo se mi získat výsledek v TOP5, jsem však trochu zklamán, že se mi nepodařilo získat podium. Dokazuje to, jaký pokrok jsme letos na asfaltu udělali. Dnes jsem se cítil celkem dobře a chtěl jsem se udržet Pettera a profitovat z toho, kdyby měl nějaký problém. Podmínky však byly neuvěřitelně těžké, o to více se těším z toho, že se mi podařilo vyhrát čtyři RZ. Pokud to tak půjde dál, tak ze mě bude asfaltový specialista...“ řekl Jari-Matti po soutěži.
Gerard Quinn, sportovní šéf Fordu pro Evropu, čestně přiznal prohru, na rok 2011 však ohlásil odvetu: „Chci Citroënu, Sébastienu Loebovi a Danielovi Elenovi poblahopřát k vítězství mezi jezdci i týmy. Uděláme vše proto, abychom i v roce 2011 viděli tvrdý boj v našem podání s Fiestou RS WRC. Ještě zbývají odjet dvě soutěže a naším cílem je, abychom zakončili soutěžní kariéru Fordu Focus RS WRC top výsledky.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?