Ve Francii celý tým Fordu jen přihlížel tomu, jak Sébastien Loeb a konkurenční Citroën získávají tituly mistrů světa. Už v příštím roce by se to však mělo změnit.
Jari-Matti Latvala se v Francii předvedl v docela solidním světle, když po první etapě okupoval druhou příčku. Soutěž nakonec dokončil jako čtvrtý a to mohl děkovat Sébastienu Ogierovi, že udělal chybu, která ho srazila až na šestou příčku. V poslední etapě si sice Jari-Matti dělal naděje, že by mohl předjet Solberga. Podařilo se mu dokonce zajet i jeden nejrychlejší čas na 24 km dlouhé RZ, nakonec mu však útok na Nora nevyšel. „Podařilo se mi získat výsledek v TOP5, jsem však trochu zklamán, že se mi nepodařilo získat podium. Dokazuje to, jaký pokrok jsme letos na asfaltu udělali. Dnes jsem se cítil celkem dobře a chtěl jsem se udržet Pettera a profitovat z toho, kdyby měl nějaký problém. Podmínky však byly neuvěřitelně těžké, o to více se těším z toho, že se mi podařilo vyhrát čtyři RZ. Pokud to tak půjde dál, tak ze mě bude asfaltový specialista...“ řekl Jari-Matti po soutěži.
Gerard Quinn, sportovní šéf Fordu pro Evropu, čestně přiznal prohru, na rok 2011 však ohlásil odvetu: „Chci Citroënu, Sébastienu Loebovi a Danielovi Elenovi poblahopřát k vítězství mezi jezdci i týmy. Uděláme vše proto, abychom i v roce 2011 viděli tvrdý boj v našem podání s Fiestou RS WRC. Ještě zbývají odjet dvě soutěže a naším cílem je, abychom zakončili soutěžní kariéru Fordu Focus RS WRC top výsledky.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?