AKTUALIZACE PO RZ 20 CÍl - Sebastien Loeb posedmé mistrem světa. Vítězem SWRC Sandell, PWRC vyhrál Araujo.
Fotogalerie z Rally de France zde.
Výsledky po RZ 20 v cíli soutěže
Na domácí půdě slaví Loeb svůj sedmý titul mistra světa. Z dnešního programu se odjely pouze tři rychlostní zkoušky. Které vyhráli Latvala, Sordo a Solberg.
Pořadí SWRC kralovala Fabie Sandella. Druhý je Ketomaa s Fiestou a třetí opět Fabie Kosciuzska. Martin Prokop dojel na místě šestém.
V PWRC zvítězil Araujo před Tanakem oba Mistsubishi. Třetí Nor Grondal se Subaru.
V JWRC zvítězil Ancian se Suzuki Swift S1600 před Wijsem a Neuvillem, oba na Citroenech C2 S1600
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:05:49,3 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +35,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:16,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:29,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:43,8 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:55,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:15,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:26,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:48,9 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +17:12,3Další soutěží je Rally Catalunya koncem října.
Výsledky po RZ 17 - 1/2 třetí etapy
Bez větších problémů mají za sebou posádky dvě z posledních čtyřech rychlostních zkoušek. Nadále vede Loeb. Delší dobu sice stál za cílem RZ 17, ale pak RZ 18 vyhrál. Trošku problémy měla Latvala, když pocuchal pravou část svého Focusu po kontaktu s retardérem. Wilsonovi klouže spojka.
Situace v SWRC se mění, jelikož zatím druhý Brynildsen šel mimo trať.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:32,6 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +37,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:19,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:33,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:46,9 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:57,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:11,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:27,0 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:32,1 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +16:59,7
Výsledky po RZ 16 - cíl 1. etapy:
Hned první zkoušku dnešního odpoledne opět ovládly posádky na francouzských vozech. Svůj první nejrychlejší čas na této soutěži zajel domácí Ogier, který byl jen o půl sekundy rychlejší, než Seb Loeb. Okolo jedné vteřiny pak na nejrechlejšího ztratili třetí Sordo a čtvrtý P. Solberg.
Ale hned následující RZ 14 Ogierovu radost poněkud zkalila. Postihl jej vážný defekt jednoho z předních tlumičů, díky kterému také ztratil v cíli RZ přes 25 s. Z nejrychlejšího času se tentokrát radoval Sordo, 5,9 s za ním zajel Latvala a 6,6 P. Solberg.
Další RZ však P. Solberg vyhrál a stoupnul pořadím až na třetí místo. Ogier zajel až 38. čas a pořadím klesnul nejen za Solberga, ale i Latvalu a Hirvonena na šesté místo. Mimo trať se dostal Raikkonen a sobotní boje pro něj skončily.
Petter Solberg ukázal rychlost i na poslední dnešní RZ, kterou vyhrál, a odskočil tak Latvalovi v boji o třetí místo na dvacet sekund. Ten se navíc při stíhací jízde dopustil drobné chybičky, když se po smyku dostal dvěma koly mimo trať a zajel až pátý čas. Lépe zajel tuto Rz druhý z jezdců Fordů, Hirvonen. Ten ztratil v cíli RZ jen 3 s a zaznamenal tak druhý čas.
Výsledky v cíly 2. etapy:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:46:39,2 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +42,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:14,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:34,2 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:23,5 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:14,1 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +13:27,0 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +13:29,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +14:57,8 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +18:27,0
Výsledky po RZ8 - 1. Etapa:
Nadvládu vozů Citroen na Francouzské rally narušuje jen Jarri Matti Latvala. Ten s Fordem vyhrál první a poslední zkoušku druhé sekce páteční etapy. Celkově se tak posunul na čtvrtou příčku. Za ním je Petter Solberg, který se naopak během druhé sekce propadal.
Pozice na stupních vítězů pak drží tři asfaltoví machří na Citroenech. Seb Loeb jede v klidu a na čele má náskok více než dvaadvacet vteřin. Za ním pak svádí boj střídající se dvojky Citroenu Sordo s Ogierem. Lépe je na tom zatím španělský jezdec.
S velkými technickými problémy se potýká náš Martin Prokop. Jeho Fiesta po většinu dne stávkuje a jihlavský jezdec je rád, že vůz vůbec dotáhne do večerního servisu. Co se děje s vozem Martin Prokopa neví ani jezdec sám. Podle jeho slov auto prostě nefunguje.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:18:27,8 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +22,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +25,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +41,8 5. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,8 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:50,8 7. Raikkonen K. - Lindstrom K. Citroën C4 WRC +3:27,4 8. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +5:34,6 9. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +5:58,1 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 09 +7:01,4
Výsledky po RZ3:
Po nočním dešti se posádky probudily do vlhkých podmínek. Hned na první, bezmála desetikilometrové RZ 1 Hohlandsbourg 1 ukázaly svoji rychlost vozy domácí automobilky Citroen. Nejrychlejší čas zajel Loeb, druhý čas Ogier, třetí Sordo a čtvrtý Petter Solberg. Až pátý a šestý čas připadl na tovární Fordy, rychlejším z dvojice Finů byl tentokrát Latvala. Mnoho jezdců se hned od začátku potýkalo se spoustou vytahaného bláta a stěžovali si na záludné podmínky. Kompletní špička startovala na měkkých pneumatikách.
Podobný výsledek přinesla i následující RZ 2, jen první čtverka dojela v pořadí Loeb, P. Solberg, Ogier a Sordo. Pátý opěl Latval, šestý Hirvonen. Dva sedmé časy na rpvních RZ zajel Raikkonen, Block se osmým časem posunul na průběžné deváté místo.
Ani na RZ 3 nedali čtyři nejrychlejší jezdci Citroenu nikomu jinému šanci. Další nejrychlejší čas si připsal Loeb, třetím časem však v průběném pořadí Petter Solberg překonal Ogiera a postoupil na druhé místo.
Výsledky po RZ3:
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.