AKTUALIZACE PO RZ 20 CÍl - Sebastien Loeb posedmé mistrem světa. Vítězem SWRC Sandell, PWRC vyhrál Araujo.
Fotogalerie z Rally de France zde.
Výsledky po RZ 20 v cíli soutěže
Na domácí půdě slaví Loeb svůj sedmý titul mistra světa. Z dnešního programu se odjely pouze tři rychlostní zkoušky. Které vyhráli Latvala, Sordo a Solberg.
Pořadí SWRC kralovala Fabie Sandella. Druhý je Ketomaa s Fiestou a třetí opět Fabie Kosciuzska. Martin Prokop dojel na místě šestém.
V PWRC zvítězil Araujo před Tanakem oba Mistsubishi. Třetí Nor Grondal se Subaru.
V JWRC zvítězil Ancian se Suzuki Swift S1600 před Wijsem a Neuvillem, oba na Citroenech C2 S1600
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:05:49,3 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +35,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:16,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:29,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:43,8 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:55,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:15,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:26,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:48,9 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +17:12,3Další soutěží je Rally Catalunya koncem října.
Výsledky po RZ 17 - 1/2 třetí etapy
Bez větších problémů mají za sebou posádky dvě z posledních čtyřech rychlostních zkoušek. Nadále vede Loeb. Delší dobu sice stál za cílem RZ 17, ale pak RZ 18 vyhrál. Trošku problémy měla Latvala, když pocuchal pravou část svého Focusu po kontaktu s retardérem. Wilsonovi klouže spojka.
Situace v SWRC se mění, jelikož zatím druhý Brynildsen šel mimo trať.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:32,6 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +37,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:19,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:33,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:46,9 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:57,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:11,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:27,0 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:32,1 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +16:59,7
Výsledky po RZ 16 - cíl 1. etapy:
Hned první zkoušku dnešního odpoledne opět ovládly posádky na francouzských vozech. Svůj první nejrychlejší čas na této soutěži zajel domácí Ogier, který byl jen o půl sekundy rychlejší, než Seb Loeb. Okolo jedné vteřiny pak na nejrechlejšího ztratili třetí Sordo a čtvrtý P. Solberg.
Ale hned následující RZ 14 Ogierovu radost poněkud zkalila. Postihl jej vážný defekt jednoho z předních tlumičů, díky kterému také ztratil v cíli RZ přes 25 s. Z nejrychlejšího času se tentokrát radoval Sordo, 5,9 s za ním zajel Latvala a 6,6 P. Solberg.
Další RZ však P. Solberg vyhrál a stoupnul pořadím až na třetí místo. Ogier zajel až 38. čas a pořadím klesnul nejen za Solberga, ale i Latvalu a Hirvonena na šesté místo. Mimo trať se dostal Raikkonen a sobotní boje pro něj skončily.
Petter Solberg ukázal rychlost i na poslední dnešní RZ, kterou vyhrál, a odskočil tak Latvalovi v boji o třetí místo na dvacet sekund. Ten se navíc při stíhací jízde dopustil drobné chybičky, když se po smyku dostal dvěma koly mimo trať a zajel až pátý čas. Lépe zajel tuto Rz druhý z jezdců Fordů, Hirvonen. Ten ztratil v cíli RZ jen 3 s a zaznamenal tak druhý čas.
Výsledky v cíly 2. etapy:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:46:39,2 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +42,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:14,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:34,2 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:23,5 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:14,1 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +13:27,0 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +13:29,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +14:57,8 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +18:27,0
Výsledky po RZ8 - 1. Etapa:
Nadvládu vozů Citroen na Francouzské rally narušuje jen Jarri Matti Latvala. Ten s Fordem vyhrál první a poslední zkoušku druhé sekce páteční etapy. Celkově se tak posunul na čtvrtou příčku. Za ním je Petter Solberg, který se naopak během druhé sekce propadal.
Pozice na stupních vítězů pak drží tři asfaltoví machří na Citroenech. Seb Loeb jede v klidu a na čele má náskok více než dvaadvacet vteřin. Za ním pak svádí boj střídající se dvojky Citroenu Sordo s Ogierem. Lépe je na tom zatím španělský jezdec.
S velkými technickými problémy se potýká náš Martin Prokop. Jeho Fiesta po většinu dne stávkuje a jihlavský jezdec je rád, že vůz vůbec dotáhne do večerního servisu. Co se děje s vozem Martin Prokopa neví ani jezdec sám. Podle jeho slov auto prostě nefunguje.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:18:27,8 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +22,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +25,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +41,8 5. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,8 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:50,8 7. Raikkonen K. - Lindstrom K. Citroën C4 WRC +3:27,4 8. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +5:34,6 9. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +5:58,1 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 09 +7:01,4
Výsledky po RZ3:
Po nočním dešti se posádky probudily do vlhkých podmínek. Hned na první, bezmála desetikilometrové RZ 1 Hohlandsbourg 1 ukázaly svoji rychlost vozy domácí automobilky Citroen. Nejrychlejší čas zajel Loeb, druhý čas Ogier, třetí Sordo a čtvrtý Petter Solberg. Až pátý a šestý čas připadl na tovární Fordy, rychlejším z dvojice Finů byl tentokrát Latvala. Mnoho jezdců se hned od začátku potýkalo se spoustou vytahaného bláta a stěžovali si na záludné podmínky. Kompletní špička startovala na měkkých pneumatikách.
Podobný výsledek přinesla i následující RZ 2, jen první čtverka dojela v pořadí Loeb, P. Solberg, Ogier a Sordo. Pátý opěl Latval, šestý Hirvonen. Dva sedmé časy na rpvních RZ zajel Raikkonen, Block se osmým časem posunul na průběžné deváté místo.
Ani na RZ 3 nedali čtyři nejrychlejší jezdci Citroenu nikomu jinému šanci. Další nejrychlejší čas si připsal Loeb, třetím časem však v průběném pořadí Petter Solberg překonal Ogiera a postoupil na druhé místo.
Výsledky po RZ3:
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.