AKTUALIZACE PO RZ 20 CÍl - Sebastien Loeb posedmé mistrem světa. Vítězem SWRC Sandell, PWRC vyhrál Araujo.
Fotogalerie z Rally de France zde.
Výsledky po RZ 20 v cíli soutěže
Na domácí půdě slaví Loeb svůj sedmý titul mistra světa. Z dnešního programu se odjely pouze tři rychlostní zkoušky. Které vyhráli Latvala, Sordo a Solberg.
Pořadí SWRC kralovala Fabie Sandella. Druhý je Ketomaa s Fiestou a třetí opět Fabie Kosciuzska. Martin Prokop dojel na místě šestém.
V PWRC zvítězil Araujo před Tanakem oba Mistsubishi. Třetí Nor Grondal se Subaru.
V JWRC zvítězil Ancian se Suzuki Swift S1600 před Wijsem a Neuvillem, oba na Citroenech C2 S1600
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:05:49,3 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +35,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:16,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:29,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:43,8 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:55,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:15,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:26,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:48,9 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +17:12,3Další soutěží je Rally Catalunya koncem října.
Výsledky po RZ 17 - 1/2 třetí etapy
Bez větších problémů mají za sebou posádky dvě z posledních čtyřech rychlostních zkoušek. Nadále vede Loeb. Delší dobu sice stál za cílem RZ 17, ale pak RZ 18 vyhrál. Trošku problémy měla Latvala, když pocuchal pravou část svého Focusu po kontaktu s retardérem. Wilsonovi klouže spojka.
Situace v SWRC se mění, jelikož zatím druhý Brynildsen šel mimo trať.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:32,6 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +37,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:19,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:33,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:46,9 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:57,9 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +14:11,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +14:27,0 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +16:32,1 10. Sandell P. Axelsson E. Škoda Fabia S 2000 1.swrc +16:59,7
Výsledky po RZ 16 - cíl 1. etapy:
Hned první zkoušku dnešního odpoledne opět ovládly posádky na francouzských vozech. Svůj první nejrychlejší čas na této soutěži zajel domácí Ogier, který byl jen o půl sekundy rychlejší, než Seb Loeb. Okolo jedné vteřiny pak na nejrechlejšího ztratili třetí Sordo a čtvrtý P. Solberg.
Ale hned následující RZ 14 Ogierovu radost poněkud zkalila. Postihl jej vážný defekt jednoho z předních tlumičů, díky kterému také ztratil v cíli RZ přes 25 s. Z nejrychlejšího času se tentokrát radoval Sordo, 5,9 s za ním zajel Latvala a 6,6 P. Solberg.
Další RZ však P. Solberg vyhrál a stoupnul pořadím až na třetí místo. Ogier zajel až 38. čas a pořadím klesnul nejen za Solberga, ale i Latvalu a Hirvonena na šesté místo. Mimo trať se dostal Raikkonen a sobotní boje pro něj skončily.
Petter Solberg ukázal rychlost i na poslední dnešní RZ, kterou vyhrál, a odskočil tak Latvalovi v boji o třetí místo na dvacet sekund. Ten se navíc při stíhací jízde dopustil drobné chybičky, když se po smyku dostal dvěma koly mimo trať a zajel až pátý čas. Lépe zajel tuto Rz druhý z jezdců Fordů, Hirvonen. Ten ztratil v cíli RZ jen 3 s a zaznamenal tak druhý čas.
Výsledky v cíly 2. etapy:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:46:39,2 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +42,8 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1:14,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:34,2 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:23,5 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +11:14,1 7. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +13:27,0 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 09 +13:29,9 9. Solberg H. - Prévot S Ford Fiesta S2000 +14:57,8 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +18:27,0
Výsledky po RZ8 - 1. Etapa:
Nadvládu vozů Citroen na Francouzské rally narušuje jen Jarri Matti Latvala. Ten s Fordem vyhrál první a poslední zkoušku druhé sekce páteční etapy. Celkově se tak posunul na čtvrtou příčku. Za ním je Petter Solberg, který se naopak během druhé sekce propadal.
Pozice na stupních vítězů pak drží tři asfaltoví machří na Citroenech. Seb Loeb jede v klidu a na čele má náskok více než dvaadvacet vteřin. Za ním pak svádí boj střídající se dvojky Citroenu Sordo s Ogierem. Lépe je na tom zatím španělský jezdec.
S velkými technickými problémy se potýká náš Martin Prokop. Jeho Fiesta po většinu dne stávkuje a jihlavský jezdec je rád, že vůz vůbec dotáhne do večerního servisu. Co se děje s vozem Martin Prokopa neví ani jezdec sám. Podle jeho slov auto prostě nefunguje.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:18:27,8 --- 2. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +22,7 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +25,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +41,8 5. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,8 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:50,8 7. Raikkonen K. - Lindstrom K. Citroën C4 WRC +3:27,4 8. Villagra F. - Perez Compac J. Ford Focus RS WRC 08 +5:34,6 9. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +5:58,1 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 09 +7:01,4
Výsledky po RZ3:
Po nočním dešti se posádky probudily do vlhkých podmínek. Hned na první, bezmála desetikilometrové RZ 1 Hohlandsbourg 1 ukázaly svoji rychlost vozy domácí automobilky Citroen. Nejrychlejší čas zajel Loeb, druhý čas Ogier, třetí Sordo a čtvrtý Petter Solberg. Až pátý a šestý čas připadl na tovární Fordy, rychlejším z dvojice Finů byl tentokrát Latvala. Mnoho jezdců se hned od začátku potýkalo se spoustou vytahaného bláta a stěžovali si na záludné podmínky. Kompletní špička startovala na měkkých pneumatikách.
Podobný výsledek přinesla i následující RZ 2, jen první čtverka dojela v pořadí Loeb, P. Solberg, Ogier a Sordo. Pátý opěl Latval, šestý Hirvonen. Dva sedmé časy na rpvních RZ zajel Raikkonen, Block se osmým časem posunul na průběžné deváté místo.
Ani na RZ 3 nedali čtyři nejrychlejší jezdci Citroenu nikomu jinému šanci. Další nejrychlejší čas si připsal Loeb, třetím časem však v průběném pořadí Petter Solberg překonal Ogiera a postoupil na druhé místo.
Výsledky po RZ3:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?