Brit Niall McShea opustil servis, ujel 3 km a definitivně zastavil. Panizzi byl sice úspěšnější, ale rozhodně nejede tak, jako ostaní jezdci na továrních vozech S2000.
Na letošním Sanremu se příliš nesvezl Niall McShea, který si tu měl odbýt svůj druhý letošní start v IRC. Se svým Protonem Satria Neo Super 2000 byl přesně tři kilometry od servisu cestou na RZ 1, když jeho vůz zastavila porucha na motoru.
"Nebylo tu žádní varování, které by mě o problému upozornilo předem," říká smutně Brit. "Je to pro nás obrovské zklamání, protože tým pracoval velmi tvrdě a za to všechno úsilí by si zasloužil o dost více. Je to frustrující být venku ze soutěže, ale tohle je těžký sport a někdy dokáže být krutý."
Před soutěží posílil tým svým návratem na mezinárodní rally scénu někdejší asfaltový specialista Gilles Panizzi. Ale ani on moc velkou díru do světa svým účinkováním neudělal. Jeho Satria Neo S2000 sice do rally odstartovala a stále bojuje o pozice, ne však takové, které by si asi tým představoval.
Již na RZ 1 zajel až dvacátý čas, který však po dobu první etapy na Rally Sanremo zůstává dosud nejlepším výkonem malajského týmu. Hned po tom však přišla minutová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, která spolu s dvacátým čtvrtým časem znamenala pád až na čtyřicáte třetí místo. Panizzi podával stabilní výkony na hranici třetí desítky a ty ho vynesly až na dvacáté páté místo na konci první etapy.
Rally Sanremo je letos velmi vyrovnaná, ale i tak jsou výkony továrních Protonů velmi zaostávají za konkurencí. Když jeden vůz ani nedojel na start a druhý se pere o pořadí s méně známými jezdci na většinou i slabších vozech katogorie R3, je zřejmé, že ani teď v Itálii Proton nepřekročí svůj stín. A nebude to pouze otázka jezdců, které Proton s dalšími neúspěchy stále střídá...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.