Brit Niall McShea opustil servis, ujel 3 km a definitivně zastavil. Panizzi byl sice úspěšnější, ale rozhodně nejede tak, jako ostaní jezdci na továrních vozech S2000.
Na letošním Sanremu se příliš nesvezl Niall McShea, který si tu měl odbýt svůj druhý letošní start v IRC. Se svým Protonem Satria Neo Super 2000 byl přesně tři kilometry od servisu cestou na RZ 1, když jeho vůz zastavila porucha na motoru.
"Nebylo tu žádní varování, které by mě o problému upozornilo předem," říká smutně Brit. "Je to pro nás obrovské zklamání, protože tým pracoval velmi tvrdě a za to všechno úsilí by si zasloužil o dost více. Je to frustrující být venku ze soutěže, ale tohle je těžký sport a někdy dokáže být krutý."
Před soutěží posílil tým svým návratem na mezinárodní rally scénu někdejší asfaltový specialista Gilles Panizzi. Ale ani on moc velkou díru do světa svým účinkováním neudělal. Jeho Satria Neo S2000 sice do rally odstartovala a stále bojuje o pozice, ne však takové, které by si asi tým představoval.
Již na RZ 1 zajel až dvacátý čas, který však po dobu první etapy na Rally Sanremo zůstává dosud nejlepším výkonem malajského týmu. Hned po tom však přišla minutová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, která spolu s dvacátým čtvrtým časem znamenala pád až na čtyřicáte třetí místo. Panizzi podával stabilní výkony na hranici třetí desítky a ty ho vynesly až na dvacáté páté místo na konci první etapy.
Rally Sanremo je letos velmi vyrovnaná, ale i tak jsou výkony továrních Protonů velmi zaostávají za konkurencí. Když jeden vůz ani nedojel na start a druhý se pere o pořadí s méně známými jezdci na většinou i slabších vozech katogorie R3, je zřejmé, že ani teď v Itálii Proton nepřekročí svůj stín. A nebude to pouze otázka jezdců, které Proton s dalšími neúspěchy stále střídá...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.