Proč se trápí jezdci Protonu?

Panizzi, Gilles - Delorme, Freddy
Panizzi, Gilles - Delorme, Freddy, foto: www.ircseries.com
iAdam 25. září 2010 09:30
Sdílej:

Brit Niall McShea opustil servis, ujel 3 km a definitivně zastavil. Panizzi byl sice úspěšnější, ale rozhodně nejede tak, jako ostaní jezdci na továrních vozech S2000.

Na letošním Sanremu se příliš nesvezl Niall McShea, který si tu měl odbýt svůj druhý letošní start v IRC. Se svým Protonem Satria Neo Super 2000 byl přesně tři kilometry od servisu cestou na RZ  1, když jeho vůz zastavila porucha na motoru.

"Nebylo tu žádní varování, které by mě o problému upozornilo předem," říká smutně Brit. "Je to pro nás obrovské zklamání, protože tým pracoval velmi tvrdě a za to všechno úsilí by si zasloužil o dost více. Je to frustrující být venku ze soutěže, ale tohle je těžký sport a někdy dokáže být krutý."

Před soutěží posílil tým svým návratem na mezinárodní rally scénu někdejší asfaltový specialista Gilles Panizzi. Ale ani on moc velkou díru do světa svým účinkováním neudělal. Jeho Satria Neo S2000 sice do rally odstartovala a stále bojuje o pozice, ne však takové, které by si asi tým představoval.

Již na RZ 1 zajel až dvacátý čas, který však po dobu první etapy na Rally Sanremo zůstává dosud nejlepším výkonem malajského týmu. Hned po tom však přišla minutová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, která spolu s dvacátým čtvrtým časem znamenala pád až na čtyřicáte třetí místo. Panizzi podával stabilní výkony na hranici třetí desítky a ty ho vynesly až na dvacáté páté místo na konci první etapy.

Rally Sanremo je letos velmi vyrovnaná, ale i tak jsou výkony továrních Protonů velmi zaostávají za konkurencí. Když jeden vůz ani nedojel na start a druhý se pere o pořadí s méně známými jezdci na většinou i slabších vozech katogorie R3, je zřejmé, že ani teď v Itálii Proton nepřekročí svůj stín. A nebude to pouze otázka jezdců, které Proton s dalšími neúspěchy stále střídá...

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.