Gilles Panizzi měl první možnost seznámit se s vozem Proton Satria Neo S2000, se kterým tento víkend vyrazí na Rallye Sanremo. Včera ho v Itálii poprvé testoval.
Pětačtyřicetiletý Francouz vyhrál Sanremo v minulosti již třikrát a v době vrcholu své kariéry platil v mistrovství světa za výborného asfaltového specialisty. Nyní se připravuje na svůj návrat do mezinárodní rallyové scény s Protonem.
S vozem Satria Neo S2000 testoval na asfaltu, který je podobný tomu v Sanremu. Jeho test provázelo teplé počasí a hlavním cílem bylo zvyknout si na vůz a doladit set-up podle jeho potřeb.
"Vidím, že ve voze je skutečně mnoho potenciálu, a to pro mě bylo velmi příjemným překvapením," nechal se slyšet Panizzi. "Nyní začínáme pracovat na nastavení, které by mi více vyhovovalo."
Testu se účastnil i Niall McShea, který také bude startovat za Proton R3 Rally Team. Tento test by měl dnes skončit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.