IMPA Rally Bratislava 2010

Grzyb, Grzegorz
Grzyb, Grzegorz, foto: Archiv jezdce
Miro Majláth 14. září 2010 11:21
Sdílej:

Posledným podujatím tohtoročného seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 je podľa rally kalendáru Slovenskej asociácie motoristického športu súťaž v hlavnom meste Slovenskej republiky, v Bratislave. Ako už názov súťaže naznačuje, rovnako ako v minulom roku aj teraz sa jej centrom stane showroom IMPA a.s. v Petržalke, ale aj je priľahlé okolie.

Ako ste si určite už všetci všimli, najskôr bratislavská súťaž figurovala v kalendári Slovenskej asociácie motoristického športu v termíne 5. – 6. novembra 2010. V tomto termíne sa však v Bratislave a jej okolí koná niekoľko ďalších akcií, ktoré by kolidovali s trasou rally a tým by bol narušený jej hladký priebeh. Organizátor tak pri hľadaní nového, vhodného termínu musel vziať do úvahy všetky pre a proti a nakoniec sa ako jediný schodný ukázal termín v dňoch 19. a 20. novembra 2010. Napriek tomu, že do štartu súťaže ostáva ešte niečo viacej ako dva mesiace, organizátor už niekoľko mesiacov naplno pracuje na jej príprave a zabezpečuje všetko potrebné na to, aby súťaž prebehla bez akýchkoľvek problémov. V porovnaní s minulosťou, v tomto roku najviacej síl a času zaberá vybavovanie potrebných povolení na odštartovanie súťaže. Napriek tomu, že tieto organizátor vybavuje už niekoľko mesiacov, výsledky prichádzajú iba veľmi pomaly. Možno si niektorí z vás povedia, veď to nemôže byť také zložité. Treba si však uvedomiť, že pri Rally Bratislava sa povolenia vybavujú v okruhu do dvesto kilometrov na všetky svetové strany, čo znamená nielen neskutočné množstvo najazdených kilometrov, ale hlavne táto činnosť zaberie veľa času, keďže na niektoré miesta treba ísť aj viacej krát. Navyše v prázdninových mesiacoch vybavovanie povolení komplikovali dovolenky jednotlivých kompetentných, čím sa opäť naťahoval čas. Našťastie prázdniny sú už za nami a konečne sa darí postupne dávať veci dokopy. Napriek tomu sú už trasa, ale aj časový harmonogram súťaže kompletne známe, organizátor už iba doriešuje niektoré detaily a onedlho budú zverejnené aj zvláštne ustanovenia k súťaži.Veríme, že všetky tímy, ale aj posádky a priaznivcov rally súťaží táto správa potešila a už o dva mesiace sa spoločne stretneme pri poslednom podujatí započítavaného do slovenského šampionátu, ale aj Slovenského Rally Poháru.Miro Majláth

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.