Posledným podujatím tohtoročného seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 je podľa rally kalendáru Slovenskej asociácie motoristického športu súťaž v hlavnom meste Slovenskej republiky, v Bratislave. Ako už názov súťaže naznačuje, rovnako ako v minulom roku aj teraz sa jej centrom stane showroom IMPA a.s. v Petržalke, ale aj je priľahlé okolie.
Ako ste si určite už všetci všimli, najskôr bratislavská súťaž figurovala v kalendári Slovenskej asociácie motoristického športu v termíne 5. – 6. novembra 2010. V tomto termíne sa však v Bratislave a jej okolí koná niekoľko ďalších akcií, ktoré by kolidovali s trasou rally a tým by bol narušený jej hladký priebeh. Organizátor tak pri hľadaní nového, vhodného termínu musel vziať do úvahy všetky pre a proti a nakoniec sa ako jediný schodný ukázal termín v dňoch 19. a 20. novembra 2010. Napriek tomu, že do štartu súťaže ostáva ešte niečo viacej ako dva mesiace, organizátor už niekoľko mesiacov naplno pracuje na jej príprave a zabezpečuje všetko potrebné na to, aby súťaž prebehla bez akýchkoľvek problémov. V porovnaní s minulosťou, v tomto roku najviacej síl a času zaberá vybavovanie potrebných povolení na odštartovanie súťaže. Napriek tomu, že tieto organizátor vybavuje už niekoľko mesiacov, výsledky prichádzajú iba veľmi pomaly. Možno si niektorí z vás povedia, veď to nemôže byť také zložité. Treba si však uvedomiť, že pri Rally Bratislava sa povolenia vybavujú v okruhu do dvesto kilometrov na všetky svetové strany, čo znamená nielen neskutočné množstvo najazdených kilometrov, ale hlavne táto činnosť zaberie veľa času, keďže na niektoré miesta treba ísť aj viacej krát. Navyše v prázdninových mesiacoch vybavovanie povolení komplikovali dovolenky jednotlivých kompetentných, čím sa opäť naťahoval čas. Našťastie prázdniny sú už za nami a konečne sa darí postupne dávať veci dokopy. Napriek tomu sú už trasa, ale aj časový harmonogram súťaže kompletne známe, organizátor už iba doriešuje niektoré detaily a onedlho budú zverejnené aj zvláštne ustanovenia k súťaži.Veríme, že všetky tímy, ale aj posádky a priaznivcov rally súťaží táto správa potešila a už o dva mesiace sa spoločne stretneme pri poslednom podujatí započítavaného do slovenského šampionátu, ale aj Slovenského Rally Poháru.Miro Majláth
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.