Citroën Total World Rally Team zaznamenal na Rally Německo další double. Sébastien Loeb a Daniel Elena úspěch značky podtrhli osmým po sobě jdoucím vítězstvím, což je samozřejmě v historických tabulkách rekord.
Dani Sordo a Diego Vallejo při svém prvním společném startu prožili bezproblémový víkend a navýšili týmový triumf. Do rekordního nádechu víkendu v Německu přispělo i 32 vítězství vozu C4 WRC v mistrovství světa, což značí přesně stejný počet triumfu, kolik zaznamenala Xsara WRC. Po dvou náročných dnech bylo nedělní finále na Rally Německo samozřejmě kratší, pouhých 85 měřených kilometrů. Posádky se vrátily mezi moselské vinice, aby celá rally finišovala při Circus Maximus Superspeciálce v ulicích Trieru. Sébastien Loeb a Dani Sordo dojeli s pohodlným náskokem na prvních dvou místech. Oba piloti Citroënu zvolili pneumatiky Pirelli P-Zero, které odpovídaly jejich taktice – spolehlivost nad rychlost. Cíl byl jasný - dojet do cíle!Loeb míří za sedmým titulem\"I když to možná tak nevypadalo, snažili jsme se upevnit naše vedení,\" řekl Loeb v průběhu poslední etapy. \"Na měkčích pneumatikách jsme měli více šancí uspět na vlhkém povrchu, který hrozil vzhledem k dešťovým přeháňkám. Museli jsme být připravení.\"\"Výsledek rally se rozhodoval už v sobotu na rychlostní zkoušce Panzerplatte,\" potvrdil Sordo. \"V neděli už jsme nemohli nic získat, jen ztratit. Naše double, které jsme zaznamenali, je ohromným přínosem pro Citroën v kontextu mistrovství světa a Poháru konstruktérů.\"Skvělé vystoupení Citroënu vyvrcholilo v šou na \"Circus Maximum stage\" před početnými davy fanoušků. \"Je to pořád skvělý pocit vyhrát v Německu. Mám rád pilotování C4 WRC na asfaltu, obzvlášť motivují pak je, startovat před tak nadšenými fanoušky,\" uvedl šestinásobný mistr světa. \"Opět jsem se mohl spolehnout na perfektní a rychlé auto, které mělo opravdu nejlepší pneumatiky. Je to moje páté vítězství v této sezoně a přiblížilo mě k mému konečnému cíli - vyhrát mistrovství světa posedmé.\"Sordo potřetí druhý\"Jsem velice spokojený s touto rally, mojí první s Diegem Vallejo jako spolujezdcem,\" přidal Sordo, druhý v Rally Německo. Toto umístění dosáhl již potřetí. \"Sébastien byl vždy o něco rychlejší než já. Jsem rád, že jsem mohl naplnit týmová očekávání a pomoci při zvýšení náskoku značky v Poháru konstruktérů.\"\"Citroën opanoval stupně vítězů stejně jako v Mexiku, Portugalsku a Bulharsku,\" přidal Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. \"I když naším cílem bylo vyhrát tuto rally, pocity z vítězství ale stejně bývají velmi silné. Podobně vzrušující je pro nás i to, že jsme s C4 WRC vyrovnali rekordní skóre s Citroënem Xsara. Dvaatřicet vítězství za 52 rally, to jsou příjemné počty!\"
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.