Citroën Total World Rally Team zaznamenal na Rally Německo další double. Sébastien Loeb a Daniel Elena úspěch značky podtrhli osmým po sobě jdoucím vítězstvím, což je samozřejmě v historických tabulkách rekord.
Dani Sordo a Diego Vallejo při svém prvním společném startu prožili bezproblémový víkend a navýšili týmový triumf. Do rekordního nádechu víkendu v Německu přispělo i 32 vítězství vozu C4 WRC v mistrovství světa, což značí přesně stejný počet triumfu, kolik zaznamenala Xsara WRC. Po dvou náročných dnech bylo nedělní finále na Rally Německo samozřejmě kratší, pouhých 85 měřených kilometrů. Posádky se vrátily mezi moselské vinice, aby celá rally finišovala při Circus Maximus Superspeciálce v ulicích Trieru. Sébastien Loeb a Dani Sordo dojeli s pohodlným náskokem na prvních dvou místech. Oba piloti Citroënu zvolili pneumatiky Pirelli P-Zero, které odpovídaly jejich taktice – spolehlivost nad rychlost. Cíl byl jasný - dojet do cíle!Loeb míří za sedmým titulem\"I když to možná tak nevypadalo, snažili jsme se upevnit naše vedení,\" řekl Loeb v průběhu poslední etapy. \"Na měkčích pneumatikách jsme měli více šancí uspět na vlhkém povrchu, který hrozil vzhledem k dešťovým přeháňkám. Museli jsme být připravení.\"\"Výsledek rally se rozhodoval už v sobotu na rychlostní zkoušce Panzerplatte,\" potvrdil Sordo. \"V neděli už jsme nemohli nic získat, jen ztratit. Naše double, které jsme zaznamenali, je ohromným přínosem pro Citroën v kontextu mistrovství světa a Poháru konstruktérů.\"Skvělé vystoupení Citroënu vyvrcholilo v šou na \"Circus Maximum stage\" před početnými davy fanoušků. \"Je to pořád skvělý pocit vyhrát v Německu. Mám rád pilotování C4 WRC na asfaltu, obzvlášť motivují pak je, startovat před tak nadšenými fanoušky,\" uvedl šestinásobný mistr světa. \"Opět jsem se mohl spolehnout na perfektní a rychlé auto, které mělo opravdu nejlepší pneumatiky. Je to moje páté vítězství v této sezoně a přiblížilo mě k mému konečnému cíli - vyhrát mistrovství světa posedmé.\"Sordo potřetí druhý\"Jsem velice spokojený s touto rally, mojí první s Diegem Vallejo jako spolujezdcem,\" přidal Sordo, druhý v Rally Německo. Toto umístění dosáhl již potřetí. \"Sébastien byl vždy o něco rychlejší než já. Jsem rád, že jsem mohl naplnit týmová očekávání a pomoci při zvýšení náskoku značky v Poháru konstruktérů.\"\"Citroën opanoval stupně vítězů stejně jako v Mexiku, Portugalsku a Bulharsku,\" přidal Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. \"I když naším cílem bylo vyhrát tuto rally, pocity z vítězství ale stejně bývají velmi silné. Podobně vzrušující je pro nás i to, že jsme s C4 WRC vyrovnali rekordní skóre s Citroënem Xsara. Dvaatřicet vítězství za 52 rally, to jsou příjemné počty!\"
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?