Pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu je nadcházející Rally Německo výjimečnou událostí. Od opětovného zařazení do kalendáře WRC v roce 2002 nepoznala tato soutěž jinou vítěznou posádku, než právě francouzsko-monacký pár
A ten je samozřejmě odhodlán pokračovat v této tradici neporazitelnosti! Druhý vůz C4 WRC v týmu Citroën Total World Rally Teamu povede Dani Sordo, který se ovšem poprvé představí s novým spolujezdcem. Diego Vallejo totiž střídá Marca Martího.
Podruhé asfalt
Po Rally Bulharsko je Rally Německo druhou soutěží na asfaltu v sezoně 2010. Tento podnik má poměrně jednoznačnou historii, kterou píší Sébastien Loeb a Daniel Elena od jejich premiérového vítězství v roce 2002. Následovalo šest dalších vítězství v řadě spolu s ojedinělým zápisem počtu prvenství v jedné soutěži v řadě. Osmý úspěch bez přerušení by jim sice statistiky ještě více vylepšil, nicméně z dnešního pohledu je to nepodstatná úvaha. Kdyby ovšem v neděli v Porta Nigra v Trieru zazněla francouzská hymna, znamenalo by to, že posádka Citroënu kráčí k dalšímu titulu mistra světa. V osmi dosavadních startech sezony skončili Loeb s Elenou vždy na stupních vítězů, čtyřikrát dokonce na tom nejvyšším. Náskok 48 resp. 61 bodů na Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvalu vypadá velice komfortně, nicméně vedoucí posádka mistrovství světa ho může ještě zvětšit!
Loeb – Chci vyhrát poosmé!
\\\\\\\"Vždycky jsem se na této rally cítil dobře a vše se tady pro mě vyvíjelo dobře. Můj cíl pro Německo? Samozřejmě osmé vítězství,\\\\\\\" říká Loeb, který bude startovat jen pár desítek kilometrů od svého rodného Alsaska. \\\\\\\"Ale C4 WRC, nejlepší auta současnosti, mají ještě další tři vynikající piloti. To znamená jediné - abych se udržel před nimi, budu muset jet naplno. Je to určitě zajímavá výzva, protože všechny tři etapy budou naprosto rozdílné. Rychlostní zkoušky vedoucí moselskými vinicemi mají pramálo společného s těmi, které se pojedou ve vojenském prostoru Baumholder. Zasáhnout do konečného výsledku může i počasí, což se zde obvykle stává. Vypadá to, že nás čeká vzrušující a nepředvídatelná soutěž.\\\\\\\"
Sordo s novým spolujezdcem
Po mezihře v juniorském týmu na Rally Finsko je zpátky v kokpitu továrního Citroënu C4 WRC s číslem 2 Dani Sordo. Španěl pojede se spolujezdcem Diegem Vallejo, který nahradí Marca Martího. \\\\\\\"Vůbec to není žádné unáhlené rozhodnutí. Prostě jsem dospěl k závěru, že pokud se chci dál zlepšovat, musí se něco změnit,\\\\\\\" vysvětluje Dani. \\\\\\\"Marc mi za posledních šest let hodně dal a pomohl a naše spolupráce byla na přátelské bázi. S Diegem se známe dlouho, jsme podobně naladěni a určitě budeme spolupracovat ve vzájemné harmonii. Bude to jeho první start v Rally Německo, ale zrovna na podniku, který je z pohledu spolujezdce jedním z nejobtížnějších.\\\\\\\"Dani má z Německa na kontě dvě druhá místa z let 2006 a 2008 a na podobný úspěch myslí i pro tento rok. \\\\\\\"Podobně jako v Bulharsku se pokusím maximálně zabodovat pro Citroën i v Německu. Vím, nebude to snadné a budu si muset dávat velký pozor na 47. kilometru ve vojenském prostoru. Je to tam velice drsné pro pneumatiky a člověk musí najít správné tempo, aby neprorazil pneumatiku.\\\\\\\"
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?