Pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu je nadcházející Rally Německo výjimečnou událostí. Od opětovného zařazení do kalendáře WRC v roce 2002 nepoznala tato soutěž jinou vítěznou posádku, než právě francouzsko-monacký pár
A ten je samozřejmě odhodlán pokračovat v této tradici neporazitelnosti! Druhý vůz C4 WRC v týmu Citroën Total World Rally Teamu povede Dani Sordo, který se ovšem poprvé představí s novým spolujezdcem. Diego Vallejo totiž střídá Marca Martího.
Podruhé asfalt
Po Rally Bulharsko je Rally Německo druhou soutěží na asfaltu v sezoně 2010. Tento podnik má poměrně jednoznačnou historii, kterou píší Sébastien Loeb a Daniel Elena od jejich premiérového vítězství v roce 2002. Následovalo šest dalších vítězství v řadě spolu s ojedinělým zápisem počtu prvenství v jedné soutěži v řadě. Osmý úspěch bez přerušení by jim sice statistiky ještě více vylepšil, nicméně z dnešního pohledu je to nepodstatná úvaha. Kdyby ovšem v neděli v Porta Nigra v Trieru zazněla francouzská hymna, znamenalo by to, že posádka Citroënu kráčí k dalšímu titulu mistra světa. V osmi dosavadních startech sezony skončili Loeb s Elenou vždy na stupních vítězů, čtyřikrát dokonce na tom nejvyšším. Náskok 48 resp. 61 bodů na Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvalu vypadá velice komfortně, nicméně vedoucí posádka mistrovství světa ho může ještě zvětšit!
Loeb – Chci vyhrát poosmé!
\\\\\\\"Vždycky jsem se na této rally cítil dobře a vše se tady pro mě vyvíjelo dobře. Můj cíl pro Německo? Samozřejmě osmé vítězství,\\\\\\\" říká Loeb, který bude startovat jen pár desítek kilometrů od svého rodného Alsaska. \\\\\\\"Ale C4 WRC, nejlepší auta současnosti, mají ještě další tři vynikající piloti. To znamená jediné - abych se udržel před nimi, budu muset jet naplno. Je to určitě zajímavá výzva, protože všechny tři etapy budou naprosto rozdílné. Rychlostní zkoušky vedoucí moselskými vinicemi mají pramálo společného s těmi, které se pojedou ve vojenském prostoru Baumholder. Zasáhnout do konečného výsledku může i počasí, což se zde obvykle stává. Vypadá to, že nás čeká vzrušující a nepředvídatelná soutěž.\\\\\\\"
Sordo s novým spolujezdcem
Po mezihře v juniorském týmu na Rally Finsko je zpátky v kokpitu továrního Citroënu C4 WRC s číslem 2 Dani Sordo. Španěl pojede se spolujezdcem Diegem Vallejo, který nahradí Marca Martího. \\\\\\\"Vůbec to není žádné unáhlené rozhodnutí. Prostě jsem dospěl k závěru, že pokud se chci dál zlepšovat, musí se něco změnit,\\\\\\\" vysvětluje Dani. \\\\\\\"Marc mi za posledních šest let hodně dal a pomohl a naše spolupráce byla na přátelské bázi. S Diegem se známe dlouho, jsme podobně naladěni a určitě budeme spolupracovat ve vzájemné harmonii. Bude to jeho první start v Rally Německo, ale zrovna na podniku, který je z pohledu spolujezdce jedním z nejobtížnějších.\\\\\\\"Dani má z Německa na kontě dvě druhá místa z let 2006 a 2008 a na podobný úspěch myslí i pro tento rok. \\\\\\\"Podobně jako v Bulharsku se pokusím maximálně zabodovat pro Citroën i v Německu. Vím, nebude to snadné a budu si muset dávat velký pozor na 47. kilometru ve vojenském prostoru. Je to tam velice drsné pro pneumatiky a člověk musí najít správné tempo, aby neprorazil pneumatiku.\\\\\\\"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?