Pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu je nadcházející Rally Německo výjimečnou událostí. Od opětovného zařazení do kalendáře WRC v roce 2002 nepoznala tato soutěž jinou vítěznou posádku, než právě francouzsko-monacký pár
A ten je samozřejmě odhodlán pokračovat v této tradici neporazitelnosti! Druhý vůz C4 WRC v týmu Citroën Total World Rally Teamu povede Dani Sordo, který se ovšem poprvé představí s novým spolujezdcem. Diego Vallejo totiž střídá Marca Martího.
Podruhé asfalt
Po Rally Bulharsko je Rally Německo druhou soutěží na asfaltu v sezoně 2010. Tento podnik má poměrně jednoznačnou historii, kterou píší Sébastien Loeb a Daniel Elena od jejich premiérového vítězství v roce 2002. Následovalo šest dalších vítězství v řadě spolu s ojedinělým zápisem počtu prvenství v jedné soutěži v řadě. Osmý úspěch bez přerušení by jim sice statistiky ještě více vylepšil, nicméně z dnešního pohledu je to nepodstatná úvaha. Kdyby ovšem v neděli v Porta Nigra v Trieru zazněla francouzská hymna, znamenalo by to, že posádka Citroënu kráčí k dalšímu titulu mistra světa. V osmi dosavadních startech sezony skončili Loeb s Elenou vždy na stupních vítězů, čtyřikrát dokonce na tom nejvyšším. Náskok 48 resp. 61 bodů na Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvalu vypadá velice komfortně, nicméně vedoucí posádka mistrovství světa ho může ještě zvětšit!
Loeb – Chci vyhrát poosmé!
\\\\\\\"Vždycky jsem se na této rally cítil dobře a vše se tady pro mě vyvíjelo dobře. Můj cíl pro Německo? Samozřejmě osmé vítězství,\\\\\\\" říká Loeb, který bude startovat jen pár desítek kilometrů od svého rodného Alsaska. \\\\\\\"Ale C4 WRC, nejlepší auta současnosti, mají ještě další tři vynikající piloti. To znamená jediné - abych se udržel před nimi, budu muset jet naplno. Je to určitě zajímavá výzva, protože všechny tři etapy budou naprosto rozdílné. Rychlostní zkoušky vedoucí moselskými vinicemi mají pramálo společného s těmi, které se pojedou ve vojenském prostoru Baumholder. Zasáhnout do konečného výsledku může i počasí, což se zde obvykle stává. Vypadá to, že nás čeká vzrušující a nepředvídatelná soutěž.\\\\\\\"
Sordo s novým spolujezdcem
Po mezihře v juniorském týmu na Rally Finsko je zpátky v kokpitu továrního Citroënu C4 WRC s číslem 2 Dani Sordo. Španěl pojede se spolujezdcem Diegem Vallejo, který nahradí Marca Martího. \\\\\\\"Vůbec to není žádné unáhlené rozhodnutí. Prostě jsem dospěl k závěru, že pokud se chci dál zlepšovat, musí se něco změnit,\\\\\\\" vysvětluje Dani. \\\\\\\"Marc mi za posledních šest let hodně dal a pomohl a naše spolupráce byla na přátelské bázi. S Diegem se známe dlouho, jsme podobně naladěni a určitě budeme spolupracovat ve vzájemné harmonii. Bude to jeho první start v Rally Německo, ale zrovna na podniku, který je z pohledu spolujezdce jedním z nejobtížnějších.\\\\\\\"Dani má z Německa na kontě dvě druhá místa z let 2006 a 2008 a na podobný úspěch myslí i pro tento rok. \\\\\\\"Podobně jako v Bulharsku se pokusím maximálně zabodovat pro Citroën i v Německu. Vím, nebude to snadné a budu si muset dávat velký pozor na 47. kilometru ve vojenském prostoru. Je to tam velice drsné pro pneumatiky a člověk musí najít správné tempo, aby neprorazil pneumatiku.\\\\\\\"
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?