Aktualizace 21:35; Třídenní portugalskou Rally Azory zařazenou do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) ovládl v sobotu domácí jezdec Bruno Magalhaes. Smůlu měl český závodník Jan Kopecký, který se po skončení předposlední rychlostní zkoušky dostal do celkového vedení, v poslední erzetě však havaroval.
Aktualizovaná fotogalerie ze soutěže zde.
V závěrečných sedmi měřených úsecích Kopecký kontroloval třetí příčku. V předposledním osmnáctém dokonce triumfoval a dostal se do čela průběžného pořadí. Prvenství ovšem neudržel, tři kilometry před cílem poslední erzety vyletěl z trati a závod nedokončil. Z vítězství se tak nakonec radoval Magalhaes, druhou pozici obsadil Brit Kris Meeke, třetí dojel Juho Hänninen z Finska.
Rallye Azory, 7. závod IRC
Konečné pořadí po 3. etapě (19 rychlostních zkoušek): 1. B. Magalhaes - C. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) 2:34:00,4, 2. Meeke - Nagle (Brit., Ir./Peugeot 207 S2000) +1:00,1, 3. Hänninen - Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) +1:20,7, 4. A. Mikkelsen - O. Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) +4:45,6, 5. R. Moura - S. Ejro (Port./Mitsubishi Lancer Evo IX) 5:22,0.
Průběžné pořadí šampionátu IRC: 1. Hänninen 48 b., 2. KOPECKÝ (ČR/Fabia S2000) 39, 3. Magalhaes 30, 4. Wilks (Brit./Fabia S2000) 25, 5. Meeke 23, 6. Neuville (Bel./Peugeot 207 2000) 11.
Výsledky po RZ 13 Achada das Furnas 2 - 8,42 km:
Poslední den soutěže zahájil nejrychlejším časem na RZ 13 Hänninen, který se tím dostal do vedení. O něj se ale dělí s Magalhaesem. Ten na Hänninena ztratil 2,2 s a zajel druhý čas. Třetí čas patřil Kopeckému se ztrátou 5,8 s a čtvrtý Meekeovi se 6,2 s.
Následující RZ 14 byla zrušena. Na vině jsou krávy, které bloudily po trati. Jednu z nich dokonce Mikkelsen trefil. Škoda na voze je však zřejmě jen kosmetická. Soutěž pokračuje s třicetiminutovým skluzem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:53:16,2 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +18,0 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +20,6 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:10,9 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +1:21,9 6. Sousa B. - Silva N. Ford Fiesta S2000 +2:25,3 7. Moura R. - Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:13,9 8. Vale P. - Madeiros R. Mitsubishi Lancer Evo VII +8:08,0 9. Silva S. - Leal P. Subaru Impreza STi +8:56,9 10. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 +10:53,2
Výsledky po RZ 3 Grupo Marques I - 2 km:
Od startu první etapy je jasné, že velkou váhu musíme v této soutěži přikládat startovní pozici. „Doplatil“ na ni obhájce prvenství v seriálu IRC, Kris Meeke, který odstartoval jako první a čistí trať, z čehož také pramení jeho časy v RZ a až šesté místo po první etapě. Naopak ze startovní pozice těží domácí Bruno Magalhaes a seveřan Mikkelsen, kteří shodně vyhráli po jedné RZ a dělí se shodným časem o druhé místo. Jan Kopecký se po dvou třetích a jednom pátém čase v RZ usadil na místě čtvrtém před dalším domácím borcem Bernardo Sousou.Časové rozestupy mezi elitní šesticí nejsou nijak propastné, a proto bude zítřejší etapa i vzhledem k tomu, že se otáčí startovní pořadí, z kterého by měl těžit Kris Meeke, velmi dramatická. Druhá etapa odstartuje těsně po dvanácté hodině středoevropského času a na posádky je připraveno bez mála sto ostrých kilometrů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 18:35,8 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +00,2 3. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +00,2 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +05,5 5. Sousa B. - Silva N. Ford Fiesta S2000 +11,3 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +12,3 7. Peres P. - Ferreira T . Mitsubishi Lancer Evo IX +46,6 8. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 +47,4 9. Moura R. - Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +49,7 10. Vale P. - Madeiros R. Mitsubishi Lancer Evo VII +1:20,1
Výsledky po shakedownu:
Kris Meeke zajel nejrychlejší čas na shakedownu sedmého podniku Intercontinental Rally Challenge. Za zády britského pilota se seřadili oba tovární jezdci mladoboleslavské Škody v pořadí Hänninen, Kopecký.
Meeke se na trati testovací zkoušky objevil hned desetkrát a právě ve své poslední jízdě zajel nejrychlejší čas. Druhý Hänninen absolvoval trať šestkrát, Kopecký pětkrát, stějně jako Andreas Mikkelsen, který zajel čas hned za nejrychlejší trojicí. Za elitní čtyřkou se již i v důsledku mnoha omluvenek seřadili jen domácí matadoři z nichž nejrychlejší byl Bruno Magalhaese, který se také na trati objevil celkem jedenáckrát, což bylo nejvíce z celého startovního pole.
Výsledky shakedownu:
1 Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 00:01:45,82 Juho Hänninen - Mikko Markkula Skoda Fabia S2000 00:01:45,93 Jan Kopecký - Petr Starý Skoda Fabia S2000 00:01:48,54 Andreas Mikkelsen - Ola Floene Ford Fiesta S2000 00:01:48,95 Bruno Magalh?es - Carlos Magalh?es Peugeot 207 S2000 00:01:49,06 Bernardo Sousa - Nuno Silva Ford Fiesta S2000 00:01:52,57 Ricardo Moura - Sancho Eiró Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:53,98 Vítor Pascoal Mário - Castro Peugeot 207 S2000 00:01:56,49 Pedro Peres Tiago - Ferreira Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:57,710 Pedro Meireles - Jorge Henriques Subaru Impreza 00:02:00,0
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?