Aktualizace 21:35; Třídenní portugalskou Rally Azory zařazenou do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) ovládl v sobotu domácí jezdec Bruno Magalhaes. Smůlu měl český závodník Jan Kopecký, který se po skončení předposlední rychlostní zkoušky dostal do celkového vedení, v poslední erzetě však havaroval.
Aktualizovaná fotogalerie ze soutěže zde.
V závěrečných sedmi měřených úsecích Kopecký kontroloval třetí příčku. V předposledním osmnáctém dokonce triumfoval a dostal se do čela průběžného pořadí. Prvenství ovšem neudržel, tři kilometry před cílem poslední erzety vyletěl z trati a závod nedokončil. Z vítězství se tak nakonec radoval Magalhaes, druhou pozici obsadil Brit Kris Meeke, třetí dojel Juho Hänninen z Finska.
Rallye Azory, 7. závod IRC
Konečné pořadí po 3. etapě (19 rychlostních zkoušek): 1. B. Magalhaes - C. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) 2:34:00,4, 2. Meeke - Nagle (Brit., Ir./Peugeot 207 S2000) +1:00,1, 3. Hänninen - Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) +1:20,7, 4. A. Mikkelsen - O. Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) +4:45,6, 5. R. Moura - S. Ejro (Port./Mitsubishi Lancer Evo IX) 5:22,0.
Průběžné pořadí šampionátu IRC: 1. Hänninen 48 b., 2. KOPECKÝ (ČR/Fabia S2000) 39, 3. Magalhaes 30, 4. Wilks (Brit./Fabia S2000) 25, 5. Meeke 23, 6. Neuville (Bel./Peugeot 207 2000) 11.
Výsledky po RZ 13 Achada das Furnas 2 - 8,42 km:
Poslední den soutěže zahájil nejrychlejším časem na RZ 13 Hänninen, který se tím dostal do vedení. O něj se ale dělí s Magalhaesem. Ten na Hänninena ztratil 2,2 s a zajel druhý čas. Třetí čas patřil Kopeckému se ztrátou 5,8 s a čtvrtý Meekeovi se 6,2 s.
Následující RZ 14 byla zrušena. Na vině jsou krávy, které bloudily po trati. Jednu z nich dokonce Mikkelsen trefil. Škoda na voze je však zřejmě jen kosmetická. Soutěž pokračuje s třicetiminutovým skluzem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:53:16,2 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +18,0 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +20,6 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:10,9 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +1:21,9 6. Sousa B. - Silva N. Ford Fiesta S2000 +2:25,3 7. Moura R. - Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:13,9 8. Vale P. - Madeiros R. Mitsubishi Lancer Evo VII +8:08,0 9. Silva S. - Leal P. Subaru Impreza STi +8:56,9 10. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 +10:53,2
Výsledky po RZ 3 Grupo Marques I - 2 km:
Od startu první etapy je jasné, že velkou váhu musíme v této soutěži přikládat startovní pozici. „Doplatil“ na ni obhájce prvenství v seriálu IRC, Kris Meeke, který odstartoval jako první a čistí trať, z čehož také pramení jeho časy v RZ a až šesté místo po první etapě. Naopak ze startovní pozice těží domácí Bruno Magalhaes a seveřan Mikkelsen, kteří shodně vyhráli po jedné RZ a dělí se shodným časem o druhé místo. Jan Kopecký se po dvou třetích a jednom pátém čase v RZ usadil na místě čtvrtém před dalším domácím borcem Bernardo Sousou.Časové rozestupy mezi elitní šesticí nejsou nijak propastné, a proto bude zítřejší etapa i vzhledem k tomu, že se otáčí startovní pořadí, z kterého by měl těžit Kris Meeke, velmi dramatická. Druhá etapa odstartuje těsně po dvanácté hodině středoevropského času a na posádky je připraveno bez mála sto ostrých kilometrů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 18:35,8 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +00,2 3. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +00,2 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +05,5 5. Sousa B. - Silva N. Ford Fiesta S2000 +11,3 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +12,3 7. Peres P. - Ferreira T . Mitsubishi Lancer Evo IX +46,6 8. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 +47,4 9. Moura R. - Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +49,7 10. Vale P. - Madeiros R. Mitsubishi Lancer Evo VII +1:20,1
Výsledky po shakedownu:
Kris Meeke zajel nejrychlejší čas na shakedownu sedmého podniku Intercontinental Rally Challenge. Za zády britského pilota se seřadili oba tovární jezdci mladoboleslavské Škody v pořadí Hänninen, Kopecký.
Meeke se na trati testovací zkoušky objevil hned desetkrát a právě ve své poslední jízdě zajel nejrychlejší čas. Druhý Hänninen absolvoval trať šestkrát, Kopecký pětkrát, stějně jako Andreas Mikkelsen, který zajel čas hned za nejrychlejší trojicí. Za elitní čtyřkou se již i v důsledku mnoha omluvenek seřadili jen domácí matadoři z nichž nejrychlejší byl Bruno Magalhaese, který se také na trati objevil celkem jedenáckrát, což bylo nejvíce z celého startovního pole.
Výsledky shakedownu:
1 Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 00:01:45,82 Juho Hänninen - Mikko Markkula Skoda Fabia S2000 00:01:45,93 Jan Kopecký - Petr Starý Skoda Fabia S2000 00:01:48,54 Andreas Mikkelsen - Ola Floene Ford Fiesta S2000 00:01:48,95 Bruno Magalh?es - Carlos Magalh?es Peugeot 207 S2000 00:01:49,06 Bernardo Sousa - Nuno Silva Ford Fiesta S2000 00:01:52,57 Ricardo Moura - Sancho Eiró Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:53,98 Vítor Pascoal Mário - Castro Peugeot 207 S2000 00:01:56,49 Pedro Peres Tiago - Ferreira Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:57,710 Pedro Meireles - Jorge Henriques Subaru Impreza 00:02:00,0
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?