Sata Rallye Acores: Vyhrál domácí Magalhaes, Kopecký nedokončil

Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia S2000, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 15. července 2010 13:38
Sdílej:

Aktualizace 21:35; Třídenní portugalskou Rally Azory zařazenou do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) ovládl v sobotu domácí jezdec Bruno Magalhaes. Smůlu měl český závodník Jan Kopecký, který se po skončení předposlední rychlostní zkoušky dostal do celkového vedení, v poslední erzetě však havaroval.

Aktualizovaná fotogalerie ze soutěže zde.

V závěrečných sedmi měřených úsecích Kopecký kontroloval třetí příčku. V předposledním osmnáctém dokonce triumfoval a dostal se do čela průběžného pořadí. Prvenství ovšem neudržel, tři kilometry před cílem poslední erzety vyletěl z trati a závod nedokončil. Z vítězství se tak nakonec radoval Magalhaes, druhou pozici obsadil Brit Kris Meeke, třetí dojel Juho Hänninen z Finska.

Rallye Azory, 7. závod IRC

Konečné pořadí po 3. etapě (19 rychlostních zkoušek): 1. B. Magalhaes - C. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) 2:34:00,4, 2. Meeke - Nagle (Brit., Ir./Peugeot 207 S2000) +1:00,1, 3. Hänninen - Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) +1:20,7, 4. A. Mikkelsen - O. Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) +4:45,6, 5. R. Moura - S. Ejro (Port./Mitsubishi Lancer Evo IX) 5:22,0.

Průběžné pořadí šampionátu IRC: 1. Hänninen 48 b., 2. KOPECKÝ (ČR/Fabia S2000) 39, 3. Magalhaes 30, 4. Wilks (Brit./Fabia S2000) 25, 5. Meeke 23, 6. Neuville (Bel./Peugeot 207 2000) 11.

Výsledky po RZ 13 Achada das Furnas 2 - 8,42 km:

Poslední den soutěže zahájil nejrychlejším časem na RZ 13 Hänninen, který se tím dostal do vedení. O něj se ale dělí s Magalhaesem. Ten na Hänninena ztratil 2,2 s a zajel druhý čas. Třetí čas patřil Kopeckému se ztrátou 5,8 s a čtvrtý Meekeovi se 6,2 s.

Následující RZ 14 byla zrušena. Na vině jsou krávy, které bloudily po trati. Jednu z nich dokonce Mikkelsen trefil. Škoda na voze je však zřejmě jen kosmetická. Soutěž pokračuje s třicetiminutovým skluzem.

 

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000 1:53:16,2  ---     2.    Magalhaes B. - Magalhaes C.   Peugeot 207 S2000   +18,0     3.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +20,6     4.   Meeke K. - Nagle P.   Peugeot 207 S2000 +1:10,9     5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Ford Fiesta S2000  +1:21,9     6.   Sousa B. - Silva N.  Ford Fiesta S2000  +2:25,3     7.   Moura R. - Eira S.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +4:13,9     8.   Vale P. - Madeiros R.   Mitsubishi Lancer Evo VII   +8:08,0     9.   Silva S. - Leal P.  Subaru Impreza STi +8:56,9    10.   Pascoal V. - Castro M.  Peugeot 207 S2000 +10:53,2

 

 

Výsledky po RZ 3 Grupo Marques I - 2 km:

Od startu první etapy je jasné, že velkou váhu musíme v této soutěži přikládat startovní pozici. „Doplatil“ na ni obhájce prvenství v seriálu IRC, Kris Meeke, který odstartoval jako první a čistí trať, z čehož také pramení jeho časy v RZ a až šesté místo po první etapě.  Naopak ze startovní pozice těží domácí Bruno Magalhaes a seveřan Mikkelsen, kteří shodně vyhráli po jedné RZ a dělí  se shodným časem o druhé místo. Jan Kopecký se po dvou třetích a jednom pátém čase v RZ  usadil na místě čtvrtém před dalším domácím borcem Bernardo Sousou.Časové rozestupy mezi elitní šesticí nejsou nijak propastné, a proto bude zítřejší etapa i vzhledem k tomu, že se otáčí startovní pořadí, z kterého by měl těžit Kris Meeke, velmi dramatická. Druhá etapa odstartuje těsně po dvanácté hodině středoevropského času a na posádky je připraveno bez mála sto ostrých kilometrů.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000 18:35,8  ---     2.    Magalhaes B. - Magalhaes C.   Peugeot 207 S2000   +00,2     3.   Mikkelsen A. - Floene O.  Ford Fiesta S2000   +00,2     4.     Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 +05,5     5.   Sousa B. - Silva N.   Ford Fiesta S2000  +11,3     6.   Meeke K. - Nagle P.   Peugeot 207 S2000  +12,3     7.   Peres P. - Ferreira T .   Mitsubishi Lancer Evo IX   +46,6     8.   Pascoal V. - Castro M.  Peugeot 207 S2000   +47,4     9.   Moura R. - Eira S.   Mitsubishi Lancer Evo IX +49,7    10.   Vale P. - Madeiros R.   Mitsubishi Lancer Evo VII +1:20,1

 

Výsledky po shakedownu:

Kris Meeke zajel nejrychlejší čas na shakedownu sedmého podniku Intercontinental Rally Challenge. Za zády britského pilota se seřadili oba tovární jezdci mladoboleslavské Škody v pořadí Hänninen, Kopecký.

Meeke se na trati testovací zkoušky objevil hned desetkrát a právě ve své poslední jízdě zajel nejrychlejší čas. Druhý Hänninen absolvoval trať šestkrát, Kopecký pětkrát, stějně jako Andreas Mikkelsen, který zajel čas hned za nejrychlejší trojicí. Za elitní čtyřkou se již i v důsledku mnoha omluvenek seřadili jen domácí matadoři z nichž nejrychlejší byl Bruno Magalhaese, který se také na trati objevil celkem jedenáckrát, což bylo nejvíce z celého startovního pole.

Výsledky shakedownu:

1  Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 00:01:45,82  Juho Hänninen - Mikko Markkula Skoda Fabia S2000 00:01:45,93  Jan Kopecký - Petr Starý Skoda Fabia S2000 00:01:48,54  Andreas Mikkelsen - Ola Floene Ford Fiesta S2000 00:01:48,95  Bruno Magalh?es - Carlos Magalh?es Peugeot 207 S2000 00:01:49,06  Bernardo Sousa - Nuno Silva Ford Fiesta S2000 00:01:52,57  Ricardo Moura - Sancho Eiró Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:53,98  Vítor Pascoal Mário - Castro Peugeot 207 S2000 00:01:56,49  Pedro Peres Tiago - Ferreira Mitsubishi Lancer Evo IX 00:01:57,710 Pedro Meireles - Jorge Henriques Subaru Impreza 00:02:00,0

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?