AKTUALIZACE CÍL :Sebastian Loeb zvítězil v první asfaltovém podniku MS
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky v cíli
Totálním vítězstvím Citroenu skončila Rally Buklgaria. Vyhrál Loeb. včera se ještě schylovalo k velké bitvě o místo druhé mezi Sordem a Solbergem, ale nakonec Španěl druhé místo udržel. Další místa patří Fordům - Hirvonen, Latvala, Andersson. Nádherné jel Maďar Turan. Desátý je vítěz třídy N4 Henning Solberg s Fiesto S2000.
JWRC vyhrál Neuville, který si do cíle přivezl téměř minutový náskok před Weijsem. Třetí je Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek. Další soutěží je Neste Oil Rall Finland na přelomu července a srpna.
S.Loeb: Byla to perfektní soutěž, rozhodl první den, kdy jsme neměli až tak výhodnou pozici na startu. Pěkná soutěž, mnoho diváků.
D.Sordo: Jsem spokojen s druhým místem, mezičasy naznačily že budeme druzí.
P.Solberg: Třetí místo je skvělé, chtěl jsem ještě zabojovat, ale zvítězilo dojetí.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový časVýsledky po II.etapě
Stále vede Sebastien Loeb. Trochu ubral ze své rychlosti, jezdí druhé třetí časy. Boj o druhé místo se naplno rozhořel mezi Sordem a Petterem Solbergem. Nyní ve prospěch Španěla o pět vteřin.
JWRC vede Neuville před Weijesem o minutu.
Pořadí
Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Výsledky po RZ7 Lyubnitsa 1 24,80 km:
Po sedmi rychlostních zkouškách, z nichž právě sedmá byla zrušena kvůli potížím s auty diváků, zůstává pořadí nezměněno. Na prvním místě se suverénně drží Sebastien Loeb, který vyhrál 6 i 7 RZ. Na pomyslných stupních vítězů byl vždy následován jezdci na speciálech Citroen C4 WRC. Jezdci na Fordech hrají stále až druhé housle a jejich ztráta se neustále prohlubuje. Druhé dnešní průjezdy rychlostních zkoušek startují ve 12:22 středoevropského času.
Pořadí
Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.