Rally Bulgaria: Trojnásobný triumf Citroenu

rally cyprus
rally cyprus, foto: Citroën Sport
RallyZone.cz 8. července 2010 14:40
Sdílej:

AKTUALIZACE CÍL :Sebastian Loeb zvítězil v první asfaltovém podniku MS

Fotogalerie ze soutěže zde.

Výsledky v cíli

Totálním vítězstvím Citroenu skončila Rally Buklgaria. Vyhrál Loeb. včera se ještě schylovalo k velké bitvě o místo druhé mezi Sordem a Solbergem, ale nakonec Španěl druhé místo udržel. Další místa patří Fordům - Hirvonen, Latvala, Andersson. Nádherné jel Maďar Turan. Desátý je vítěz třídy N4 Henning Solberg s Fiesto S2000.

JWRC vyhrál Neuville, který si do cíle přivezl téměř minutový náskok před Weijsem. Třetí je Slavov s Cliem R3.

Do cíle dorazilo 28 posádek. Další soutěží je Neste Oil Rall Finland na přelomu července a srpna.

S.Loeb: Byla to perfektní soutěž, rozhodl první den, kdy jsme neměli až tak výhodnou pozici na startu. Pěkná soutěž, mnoho diváků.

D.Sordo: Jsem spokojen s druhým místem, mezičasy naznačily že budeme druzí.

P.Solberg: Třetí místo je skvělé, chtěl jsem ještě zabojovat, ale zvítězilo dojetí.

Výsledky v cíli

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.   Citroën C4 WRC 3:02:39,2  ---     2.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC   +29,5     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën C4 WRC   +36,3     4.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC +1:55,0     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09  +3:17,8     6.     Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +4:28,5     7.   Andersson P. - Andersson J.  Ford Focus RS WRC 08   +5:25,2     8.   Turán F. - Zsiros G.   Peugeot 307 WRC   +7:04,2     9.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 +9:28,6    10.   Solberg H. - Minor I.  Ford Fiesta S2000 1.N4 +13:06,0

Výsledky po II.etapě

Stále vede Sebastien Loeb. Trochu ubral ze své rychlosti, jezdí druhé třetí časy. Boj o druhé místo se naplno rozhořel mezi Sordem a Petterem Solbergem. Nyní ve prospěch Španěla o pět vteřin.

 JWRC vede Neuville před Weijesem o minutu.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.   Citroën C4 WRC 2:12:49,3  ---     2.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC   +40,5     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën C4 WRC   +45,2     4.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC +2:05,7     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09  +2:51,2     6.     Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +3:33,1     7.   Andersson P. - Andersson J.  Ford Focus RS WRC 08   +4:35,8     8.   Turán F. - Zsiros G.   Peugeot 307 WRC   +5:39,2     9.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 +7:34,7    10.   Solberg H. - Minor I.  Ford Fiesta S2000 +10:04,6

Výsledky po 1. etapě:

I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.

Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.

 

Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.   Citroën C4 WRC 1:05:26,7  ---     2.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC   +28,1     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën C4 WRC   +38,0     4.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9     5.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +1:21,2     6.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC  +1:31,3     7.   Andersson P. - Andersson J.  Ford Focus RS WRC 08   +2:26,3     8.   Turán F. - Zsiros G.   Peugeot 307 WRC   +2:49,1     9.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6    10.   Arzeno M. - Roche R.  Citroen C2 S1600 +5:17,6

 

 

Výsledky po RZ 2:

Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).

Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.

 

Shakedown:

Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.

Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.

Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.

 

Výsledky shakedownu:

1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6

 

Výsledky po RZ7 Lyubnitsa 1 24,80 km:

Po sedmi rychlostních zkouškách, z nichž právě sedmá byla zrušena kvůli potížím s auty diváků, zůstává pořadí nezměněno. Na prvním místě se suverénně drží Sebastien Loeb, který vyhrál 6 i 7 RZ. Na pomyslných stupních vítězů byl vždy následován jezdci na speciálech Citroen C4 WRC. Jezdci na Fordech hrají stále až druhé housle a jejich ztráta se neustále prohlubuje. Druhé dnešní průjezdy rychlostních zkoušek startují ve 12:22 středoevropského času.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.   Citroën C4 WRC 1:32:21,2  ---     2.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC   +30,0     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën C4 WRC   +56,8     4.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC +1:59,9     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Focus RS WRC 09  +2:32,9     6.     Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +2:40,2     7.   Andersson P. - Andersson J.  Ford Focus RS WRC 08   +4:01,1     8.   Turán F. - Zsiros G.   Peugeot 307 WRC   +4:11,0     9.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 +5:42,0    10.   Solberg H. - Minor I.  Ford Fiesta S2000 +7:41,2

Výsledky po 1. etapě:

I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.

Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.

 

Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.   Citroën C4 WRC 1:05:26,7  ---     2.    Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC   +28,1     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën C4 WRC   +38,0     4.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9     5.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09  +1:21,2     6.    Ogier S. - Ingrassia J.   Citroën C4 WRC  +1:31,3     7.   Andersson P. - Andersson J.  Ford Focus RS WRC 08   +2:26,3     8.   Turán F. - Zsiros G.   Peugeot 307 WRC   +2:49,1     9.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6    10.   Arzeno M. - Roche R.  Citroen C2 S1600 +5:17,6

 

 

Výsledky po RZ 2:

Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).

Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.

 

Shakedown:

Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.

Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.

Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.

 

Výsledky shakedownu:

1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?