AKTUALIZACE CÍL :Sebastian Loeb zvítězil v první asfaltovém podniku MS
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky v cíli
Totálním vítězstvím Citroenu skončila Rally Buklgaria. Vyhrál Loeb. včera se ještě schylovalo k velké bitvě o místo druhé mezi Sordem a Solbergem, ale nakonec Španěl druhé místo udržel. Další místa patří Fordům - Hirvonen, Latvala, Andersson. Nádherné jel Maďar Turan. Desátý je vítěz třídy N4 Henning Solberg s Fiesto S2000.
JWRC vyhrál Neuville, který si do cíle přivezl téměř minutový náskok před Weijsem. Třetí je Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek. Další soutěží je Neste Oil Rall Finland na přelomu července a srpna.
S.Loeb: Byla to perfektní soutěž, rozhodl první den, kdy jsme neměli až tak výhodnou pozici na startu. Pěkná soutěž, mnoho diváků.
D.Sordo: Jsem spokojen s druhým místem, mezičasy naznačily že budeme druzí.
P.Solberg: Třetí místo je skvělé, chtěl jsem ještě zabojovat, ale zvítězilo dojetí.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:39,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +29,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +36,3 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:55,0 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:17,8 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +4:28,5 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +5:25,2 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +7:04,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +9:28,6 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 1.N4 +13:06,0Výsledky po II.etapě
Stále vede Sebastien Loeb. Trochu ubral ze své rychlosti, jezdí druhé třetí časy. Boj o druhé místo se naplno rozhořel mezi Sordem a Petterem Solbergem. Nyní ve prospěch Španěla o pět vteřin.
JWRC vede Neuville před Weijesem o minutu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:12:49,3 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +40,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +2:05,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:51,2 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +3:33,1 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:35,8 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +5:39,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +7:34,7 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +10:04,6Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Výsledky po RZ7 Lyubnitsa 1 24,80 km:
Po sedmi rychlostních zkouškách, z nichž právě sedmá byla zrušena kvůli potížím s auty diváků, zůstává pořadí nezměněno. Na prvním místě se suverénně drží Sebastien Loeb, který vyhrál 6 i 7 RZ. Na pomyslných stupních vítězů byl vždy následován jezdci na speciálech Citroen C4 WRC. Jezdci na Fordech hrají stále až druhé housle a jejich ztráta se neustále prohlubuje. Druhé dnešní průjezdy rychlostních zkoušek startují ve 12:22 středoevropského času.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:32:21,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +30,0 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +56,8 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:59,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:32,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +2:40,2 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:01,1 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +4:11,0 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +5:42,0 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +7:41,2Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?