AKTUALIZACE CÍL :Sebastian Loeb zvítězil v první asfaltovém podniku MS
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky v cíli
Totálním vítězstvím Citroenu skončila Rally Buklgaria. Vyhrál Loeb. včera se ještě schylovalo k velké bitvě o místo druhé mezi Sordem a Solbergem, ale nakonec Španěl druhé místo udržel. Další místa patří Fordům - Hirvonen, Latvala, Andersson. Nádherné jel Maďar Turan. Desátý je vítěz třídy N4 Henning Solberg s Fiesto S2000.
JWRC vyhrál Neuville, který si do cíle přivezl téměř minutový náskok před Weijsem. Třetí je Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek. Další soutěží je Neste Oil Rall Finland na přelomu července a srpna.
S.Loeb: Byla to perfektní soutěž, rozhodl první den, kdy jsme neměli až tak výhodnou pozici na startu. Pěkná soutěž, mnoho diváků.
D.Sordo: Jsem spokojen s druhým místem, mezičasy naznačily že budeme druzí.
P.Solberg: Třetí místo je skvělé, chtěl jsem ještě zabojovat, ale zvítězilo dojetí.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:39,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +29,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +36,3 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:55,0 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:17,8 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +4:28,5 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +5:25,2 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +7:04,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +9:28,6 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 1.N4 +13:06,0Výsledky po II.etapě
Stále vede Sebastien Loeb. Trochu ubral ze své rychlosti, jezdí druhé třetí časy. Boj o druhé místo se naplno rozhořel mezi Sordem a Petterem Solbergem. Nyní ve prospěch Španěla o pět vteřin.
JWRC vede Neuville před Weijesem o minutu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:12:49,3 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +40,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +2:05,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:51,2 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +3:33,1 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:35,8 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +5:39,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +7:34,7 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +10:04,6Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Výsledky po RZ7 Lyubnitsa 1 24,80 km:
Po sedmi rychlostních zkouškách, z nichž právě sedmá byla zrušena kvůli potížím s auty diváků, zůstává pořadí nezměněno. Na prvním místě se suverénně drží Sebastien Loeb, který vyhrál 6 i 7 RZ. Na pomyslných stupních vítězů byl vždy následován jezdci na speciálech Citroen C4 WRC. Jezdci na Fordech hrají stále až druhé housle a jejich ztráta se neustále prohlubuje. Druhé dnešní průjezdy rychlostních zkoušek startují ve 12:22 středoevropského času.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:32:21,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +30,0 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +56,8 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:59,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:32,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +2:40,2 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:01,1 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +4:11,0 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +5:42,0 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +7:41,2Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.