AKTUALIZACE CÍL :Sebastian Loeb zvítězil v první asfaltovém podniku MS
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky v cíli
Totálním vítězstvím Citroenu skončila Rally Buklgaria. Vyhrál Loeb. včera se ještě schylovalo k velké bitvě o místo druhé mezi Sordem a Solbergem, ale nakonec Španěl druhé místo udržel. Další místa patří Fordům - Hirvonen, Latvala, Andersson. Nádherné jel Maďar Turan. Desátý je vítěz třídy N4 Henning Solberg s Fiesto S2000.
JWRC vyhrál Neuville, který si do cíle přivezl téměř minutový náskok před Weijsem. Třetí je Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek. Další soutěží je Neste Oil Rall Finland na přelomu července a srpna.
S.Loeb: Byla to perfektní soutěž, rozhodl první den, kdy jsme neměli až tak výhodnou pozici na startu. Pěkná soutěž, mnoho diváků.
D.Sordo: Jsem spokojen s druhým místem, mezičasy naznačily že budeme druzí.
P.Solberg: Třetí místo je skvělé, chtěl jsem ještě zabojovat, ale zvítězilo dojetí.
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:02:39,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +29,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +36,3 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:55,0 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3:17,8 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +4:28,5 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +5:25,2 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +7:04,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +9:28,6 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 1.N4 +13:06,0Výsledky po II.etapě
Stále vede Sebastien Loeb. Trochu ubral ze své rychlosti, jezdí druhé třetí časy. Boj o druhé místo se naplno rozhořel mezi Sordem a Petterem Solbergem. Nyní ve prospěch Španěla o pět vteřin.
JWRC vede Neuville před Weijesem o minutu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:12:49,3 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +40,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +45,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +2:05,7 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:51,2 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +3:33,1 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:35,8 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +5:39,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +7:34,7 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +10:04,6Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Výsledky po RZ7 Lyubnitsa 1 24,80 km:
Po sedmi rychlostních zkouškách, z nichž právě sedmá byla zrušena kvůli potížím s auty diváků, zůstává pořadí nezměněno. Na prvním místě se suverénně drží Sebastien Loeb, který vyhrál 6 i 7 RZ. Na pomyslných stupních vítězů byl vždy následován jezdci na speciálech Citroen C4 WRC. Jezdci na Fordech hrají stále až druhé housle a jejich ztráta se neustále prohlubuje. Druhé dnešní průjezdy rychlostních zkoušek startují ve 12:22 středoevropského času.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:32:21,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +30,0 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +56,8 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:59,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +2:32,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +2:40,2 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +4:01,1 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +4:11,0 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +5:42,0 10. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta S2000 +7:41,2Výsledky po 1. etapě:
I druhé dvě dnešní RZ se staly kořistí Loeba, který nedává nikomu nejmešních pochyb, že favoritem, je on. Z celkového počtu čtyř zatím odjetých RZ všechny vyhrál. Na RZ 3 byl těsně (2,7 s) následován Sordem, 10,1 s ztratil na zkoušce třetí Petter Solberg.
Do 7,5 půl sekundy se nakládaly na RZ 4 všechny nejrychlejší C4 WRC v pořadí Loeb - Sordo - Ogier - P. Solberg. Páté a šesté místo na RZ zbylo na Hirvonena (+ 14,2 s) a Latvalu (+ 15,6 s). Se soutěží se po havírii rozloučil Räikkönen.
Výsledky po RZ4 Belmeken Lake 2 27,57 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:05:26,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +38,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:10,9 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:21,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +1:31,3 7. Andersson P. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,3 8. Turán F. - Zsiros G. Peugeot 307 WRC +2:49,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:45,6 10. Arzeno M. - Roche R. Citroen C2 S1600 +5:17,6
Výsledky po RZ 2:
Obě dnešní RZ byly snadnou kořistí Sébastiena Loeba, který nenechává nikoho na pochybách, kdo je hlavním favoritem na vítězství v celé soutěži. Alsasan zatím všem soupeřům uniká, uvidíme, co dokáže konkurence vymyslet v servisu. Za Loebem následuje čtveřice Citroënu, zatím nejrychlejší z nich je Sébastien Ogier (RZ1 - 3., RZ2 - 3.), dvě vteřinky ztrácí Sordo (2., 4.) a další dvě Petter Solberg (4., 2.).
Před všemi Fordy se drží i Fin Kimi Räikkönen, který podává zatím svůj nejlepší výkon v MS. Nejlepší z Fordů je Mikko Hirvonen, který už ale na Loeba strácí 41s. Fordy na asfaltu na Citroën ztrácejí opravdu hodně, musíme doufát, že se situace po servisu otočí k lepšímu a uvidíme zajímavé bitvy.
Shakedown:
Dlouho se však na čele výsledků vyhříval Dani Sordo, který byl až v samém závěru sesazen Petterem Solbergem. Nor dokázal se svým privátním Citroënem C4 WRC absolvovat trať shakedownu za 1:39,4s. "Není to špatné co? Auto se chová velmi dobře a já si s mým novým spolujezdcem dobře rozumím. Cesta shakedownu však nebyla úplně totožná s tratěmi, které jsme měli možnost poznat během poznávacích jízd. Víc klouzala," popisuje první dojmy Petter.
Druhý čas zaznamenal Dani Sordo s tovární C4kou, následoval Ogier z Juniorského týmu, poté vedoucí muž průběžného pořadí, Loeb. Nejlepší pětku uzavřel Kimi Räikkönen, který zajel totožný čas jako Sébastien Loeb. "Na asfaltu je to mnohem lepší. Trošku jsme se zdrželi před prvním startem do shakedownu a tak nám vychladly pneumatiky. Pak se to ale zlepšilo, zajíždíme konkurenceschopné časy, už se těším na rally," popisuje náladu u posádky Räikkönen - Lindström spolujezdec bývalého mistra F1.
Fordy vede Mikko Hirvonen na místě šestém, následuje se sekundovou ztrátou kolega Latvala. Překvapením je, že Wilson zajel lepší čas než jeho kolega Andersson.
Výsledky shakedownu:
1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:39.42. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:39.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:39.9=4. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:40.5=4. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:40.56. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:41.37. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2=8. P-G ANDERSSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6=8. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?