AKTUALIZACE PO RZ19; Značka Škoda slaví vítězství i v Belgii. Pro tento podnik angažovaný Freddy Loix vyhrál, záda mu kryje Jan Kopecký. Fantastické třetí místo získává mladičký Neuville s Peugeotem 207 S2000 stáje Kronos.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ19:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:35:36,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +21,4 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:05,5 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +4:01,8 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +5:20,9 6. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +6:06,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +7:24,5 8. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +9:37,6 9. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +9:53,0 10. Oleksowicz M. - Obrebowski A. Ford Fiesta S2000 +10:39,0
Výsledky po RZ13:
Kola účastníků se po servisu roztočila opět krátce před tři čtvrtě na dvě na bezmála devatenáctikilometrové RZ 10 Langemark 1. Nejrychleji tuto RZ zajel Kopecký a o 0,6 s byl pomalejší Loix. Další čas patřil také Fabii, tentokrát pilotované Casierem. Ten však ztratil bezmála třináct vteřin.
Kopecký byl nejrychlejší i na následujícím měřeném úseku. Spolu s Loixem však byli jediní ze špičky, kdo stihli tuto RZ odjet. Kvůli příliš velkému počtu diváků byla tato zkouška zrušena.
Pořádně závodit se tedy začlo opět až na RZ 12, kde nové evoluce Fabie opět ukázaly svoji rychlost. Pořadí nejrychlejších časů: Kopecký, Loix a Neuville. Zatímco Loix ztratil na Kopeckého pouze 0,6 s, Neuville již značných 15,4 s.
Při RZ 13 se účastníci rally podívali do sousední Francie, kde se vložka jela. První čtveřice jezdců se vlezla svými časy do jedné vteřiny a nejrychlejší čas patřil opět Kopeckému. O těsných 0,2 s porazil Neuvilleho, o 0,8 Magalhaese a o celou sekundu Loixe.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:45:43,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +28,1 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:38,7 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:56,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +3:43,9 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +4:48,4 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:52,2 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +5:29,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +5:58,7
Výsledky po RZ9:
Dnešek začal nejrychlejším časem Meeke, ale o pouhých 0,1 s pomajeli zajel velmi rchlou RZ 7 Proven - Vieterenstále vedoucí Loix. Třetí čas zajel Kopecký, následovaný Neuvillem.
Mnohem podstatnější věci se však staly na následující RZ 8. Kris Meeke se již dostával těsně za Loixe, avšak snahy bylo opět možná až přes příliž... V rychlé pravé zatáčce to přehnal a se značně poškozeným Peugeotem skončil mimo trať. Posádka je nezraněna. Zkoušku vyhrál nečekaně domácí Stephane Lhonnay na Mitsubishi. Další pořadí již nečekané není: Loix, Kopecký a Neuville.
Nic zásadního nepřinesla RZ 9, kde si Loix přisal již šestou vyhranou zkoušku. Navýšil tak svůj náskok před Kopeckým již na 30,9 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:13:31,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +30,9 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:03,9 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:15,1 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +2:42,4 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +3:08,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +3:43,3 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:06,3 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +4:12,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +4:41,1
Výsledky po RZ6:
Větší změny se udály ve druhých průjezdech. Na první RZ po servise havaroval Hänninen. Vypadá to, že ale zítra pojede dále.Ve vedení se udržel Loix. Druhý je Meeke a třetí Kopecký. Do první desítky se probojova i Van der Heuvel s Mitsubishi. Antonín Tlusťák s Fabií odstoupil na RZ 5. Jan Černý s Cliem je 27. absolutně a ve třídě je šestý. na nejbližší konkurenty ztrácí 26 a 28 vteřin.
Loix: "Pěkná bitva, nic není rozhodnuto,"Mikkelsen: "Jde to lépe a lépe. Nemám dobrý rozpis a má rádši šotolinu,"Fontana: "Dneska tři defekty, mám smůlu,"Kopecký: "Trošku jsem se netrfil dopneumatik, podmínky jsou záludné. Zítra to ještě zkusíme,"Meeke: "Nemohu udělat více, pekný den dneska,"
Výsledky po RZ 6
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 54:33,6 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,1 4. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +45,7 5. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +1:10,5 6. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +1:31,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +1:58,2 8. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +2:07,2 9. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:14,8 10.Van Den Heuvel - Kolmar M. Mitsubisi Lancer EVO IX
2:30,5
Výsledky po RZ3:
Po třetí rychlostní zkoušce se do čela dostal Freddy Loix s Valdovou Fabií. Druhý je Meeke, ale jen o 2,8. Třetí je Jan Kopecký, který byl na první RZ trošku mimo trať. Antonín Tlusťák je na dvacátém šestém místě se ztrátou téměř dvě minuty. Jan Černý s Cliem R3 je celkově 32., ve třídě A7 je osmý, se ztrátou téměř minutu na vedoucího domácího Princena.
Odstoupil Sarrazin hned na RZ 1 po havárii. Nepokračuje ani Melissa Debackere se Subaru.
Jan Kopecký: "Na třetí Rz jsme trefili kámen, jsme rádi že jsme v cíli RZ,"Chris Meeke: "Moc to klouže, obzvláště v jedné zatáčce bylo vytaháno bláto, neměl jsem to napsáno,"Juho Hänninen: "Opravdu to klouže, jedeme opatrně,"Chris Atkinson: "Není to špatné, žádný problém,"
Výsledky po RZ 3
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 27:24,1 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +2,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +9,4 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +18,3 5. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +25,6 6. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +35,0 7. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +54,8 8. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +57,4 9. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +1:00,8 10.Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000
+1:07,6
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.