AKTUALIZACE PO RZ19; Značka Škoda slaví vítězství i v Belgii. Pro tento podnik angažovaný Freddy Loix vyhrál, záda mu kryje Jan Kopecký. Fantastické třetí místo získává mladičký Neuville s Peugeotem 207 S2000 stáje Kronos.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ19:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:35:36,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +21,4 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:05,5 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +4:01,8 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +5:20,9 6. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +6:06,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +7:24,5 8. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +9:37,6 9. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +9:53,0 10. Oleksowicz M. - Obrebowski A. Ford Fiesta S2000 +10:39,0
Výsledky po RZ13:
Kola účastníků se po servisu roztočila opět krátce před tři čtvrtě na dvě na bezmála devatenáctikilometrové RZ 10 Langemark 1. Nejrychleji tuto RZ zajel Kopecký a o 0,6 s byl pomalejší Loix. Další čas patřil také Fabii, tentokrát pilotované Casierem. Ten však ztratil bezmála třináct vteřin.
Kopecký byl nejrychlejší i na následujícím měřeném úseku. Spolu s Loixem však byli jediní ze špičky, kdo stihli tuto RZ odjet. Kvůli příliš velkému počtu diváků byla tato zkouška zrušena.
Pořádně závodit se tedy začlo opět až na RZ 12, kde nové evoluce Fabie opět ukázaly svoji rychlost. Pořadí nejrychlejších časů: Kopecký, Loix a Neuville. Zatímco Loix ztratil na Kopeckého pouze 0,6 s, Neuville již značných 15,4 s.
Při RZ 13 se účastníci rally podívali do sousední Francie, kde se vložka jela. První čtveřice jezdců se vlezla svými časy do jedné vteřiny a nejrychlejší čas patřil opět Kopeckému. O těsných 0,2 s porazil Neuvilleho, o 0,8 Magalhaese a o celou sekundu Loixe.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:45:43,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +28,1 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:38,7 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:56,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +3:43,9 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +4:48,4 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:52,2 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +5:29,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +5:58,7
Výsledky po RZ9:
Dnešek začal nejrychlejším časem Meeke, ale o pouhých 0,1 s pomajeli zajel velmi rchlou RZ 7 Proven - Vieterenstále vedoucí Loix. Třetí čas zajel Kopecký, následovaný Neuvillem.
Mnohem podstatnější věci se však staly na následující RZ 8. Kris Meeke se již dostával těsně za Loixe, avšak snahy bylo opět možná až přes příliž... V rychlé pravé zatáčce to přehnal a se značně poškozeným Peugeotem skončil mimo trať. Posádka je nezraněna. Zkoušku vyhrál nečekaně domácí Stephane Lhonnay na Mitsubishi. Další pořadí již nečekané není: Loix, Kopecký a Neuville.
Nic zásadního nepřinesla RZ 9, kde si Loix přisal již šestou vyhranou zkoušku. Navýšil tak svůj náskok před Kopeckým již na 30,9 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:13:31,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +30,9 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:03,9 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:15,1 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +2:42,4 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +3:08,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +3:43,3 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:06,3 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +4:12,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +4:41,1
Výsledky po RZ6:
Větší změny se udály ve druhých průjezdech. Na první RZ po servise havaroval Hänninen. Vypadá to, že ale zítra pojede dále.Ve vedení se udržel Loix. Druhý je Meeke a třetí Kopecký. Do první desítky se probojova i Van der Heuvel s Mitsubishi. Antonín Tlusťák s Fabií odstoupil na RZ 5. Jan Černý s Cliem je 27. absolutně a ve třídě je šestý. na nejbližší konkurenty ztrácí 26 a 28 vteřin.
Loix: "Pěkná bitva, nic není rozhodnuto,"Mikkelsen: "Jde to lépe a lépe. Nemám dobrý rozpis a má rádši šotolinu,"Fontana: "Dneska tři defekty, mám smůlu,"Kopecký: "Trošku jsem se netrfil dopneumatik, podmínky jsou záludné. Zítra to ještě zkusíme,"Meeke: "Nemohu udělat více, pekný den dneska,"
Výsledky po RZ 6
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 54:33,6 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,1 4. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +45,7 5. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +1:10,5 6. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +1:31,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +1:58,2 8. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +2:07,2 9. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:14,8 10.Van Den Heuvel - Kolmar M. Mitsubisi Lancer EVO IX
2:30,5
Výsledky po RZ3:
Po třetí rychlostní zkoušce se do čela dostal Freddy Loix s Valdovou Fabií. Druhý je Meeke, ale jen o 2,8. Třetí je Jan Kopecký, který byl na první RZ trošku mimo trať. Antonín Tlusťák je na dvacátém šestém místě se ztrátou téměř dvě minuty. Jan Černý s Cliem R3 je celkově 32., ve třídě A7 je osmý, se ztrátou téměř minutu na vedoucího domácího Princena.
Odstoupil Sarrazin hned na RZ 1 po havárii. Nepokračuje ani Melissa Debackere se Subaru.
Jan Kopecký: "Na třetí Rz jsme trefili kámen, jsme rádi že jsme v cíli RZ,"Chris Meeke: "Moc to klouže, obzvláště v jedné zatáčce bylo vytaháno bláto, neměl jsem to napsáno,"Juho Hänninen: "Opravdu to klouže, jedeme opatrně,"Chris Atkinson: "Není to špatné, žádný problém,"
Výsledky po RZ 3
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 27:24,1 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +2,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +9,4 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +18,3 5. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +25,6 6. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +35,0 7. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +54,8 8. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +57,4 9. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +1:00,8 10.Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000
+1:07,6
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.