AKTUALIZACE PO RZ19; Značka Škoda slaví vítězství i v Belgii. Pro tento podnik angažovaný Freddy Loix vyhrál, záda mu kryje Jan Kopecký. Fantastické třetí místo získává mladičký Neuville s Peugeotem 207 S2000 stáje Kronos.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ19:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:35:36,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +21,4 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:05,5 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +4:01,8 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +5:20,9 6. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +6:06,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +7:24,5 8. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +9:37,6 9. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +9:53,0 10. Oleksowicz M. - Obrebowski A. Ford Fiesta S2000 +10:39,0
Výsledky po RZ13:
Kola účastníků se po servisu roztočila opět krátce před tři čtvrtě na dvě na bezmála devatenáctikilometrové RZ 10 Langemark 1. Nejrychleji tuto RZ zajel Kopecký a o 0,6 s byl pomalejší Loix. Další čas patřil také Fabii, tentokrát pilotované Casierem. Ten však ztratil bezmála třináct vteřin.
Kopecký byl nejrychlejší i na následujícím měřeném úseku. Spolu s Loixem však byli jediní ze špičky, kdo stihli tuto RZ odjet. Kvůli příliš velkému počtu diváků byla tato zkouška zrušena.
Pořádně závodit se tedy začlo opět až na RZ 12, kde nové evoluce Fabie opět ukázaly svoji rychlost. Pořadí nejrychlejších časů: Kopecký, Loix a Neuville. Zatímco Loix ztratil na Kopeckého pouze 0,6 s, Neuville již značných 15,4 s.
Při RZ 13 se účastníci rally podívali do sousední Francie, kde se vložka jela. První čtveřice jezdců se vlezla svými časy do jedné vteřiny a nejrychlejší čas patřil opět Kopeckému. O těsných 0,2 s porazil Neuvilleho, o 0,8 Magalhaese a o celou sekundu Loixe.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:45:43,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +28,1 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:38,7 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:56,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +3:43,9 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +4:48,4 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:52,2 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +5:29,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +5:58,7
Výsledky po RZ9:
Dnešek začal nejrychlejším časem Meeke, ale o pouhých 0,1 s pomajeli zajel velmi rchlou RZ 7 Proven - Vieterenstále vedoucí Loix. Třetí čas zajel Kopecký, následovaný Neuvillem.
Mnohem podstatnější věci se však staly na následující RZ 8. Kris Meeke se již dostával těsně za Loixe, avšak snahy bylo opět možná až přes příliž... V rychlé pravé zatáčce to přehnal a se značně poškozeným Peugeotem skončil mimo trať. Posádka je nezraněna. Zkoušku vyhrál nečekaně domácí Stephane Lhonnay na Mitsubishi. Další pořadí již nečekané není: Loix, Kopecký a Neuville.
Nic zásadního nepřinesla RZ 9, kde si Loix přisal již šestou vyhranou zkoušku. Navýšil tak svůj náskok před Kopeckým již na 30,9 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:13:31,5 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +30,9 3. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:03,9 4. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +2:15,1 5. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +2:42,4 6. Snijers P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +3:08,2 7. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +3:43,3 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:06,3 9. Betti L. - Scalvini P. Peugeot 207 S2000 +4:12,4 10. Romain A. - Gilsoul N. Mitsubishi Lancer Evo X +4:41,1
Výsledky po RZ6:
Větší změny se udály ve druhých průjezdech. Na první RZ po servise havaroval Hänninen. Vypadá to, že ale zítra pojede dále.Ve vedení se udržel Loix. Druhý je Meeke a třetí Kopecký. Do první desítky se probojova i Van der Heuvel s Mitsubishi. Antonín Tlusťák s Fabií odstoupil na RZ 5. Jan Černý s Cliem je 27. absolutně a ve třídě je šestý. na nejbližší konkurenty ztrácí 26 a 28 vteřin.
Loix: "Pěkná bitva, nic není rozhodnuto,"Mikkelsen: "Jde to lépe a lépe. Nemám dobrý rozpis a má rádši šotolinu,"Fontana: "Dneska tři defekty, mám smůlu,"Kopecký: "Trošku jsem se netrfil dopneumatik, podmínky jsou záludné. Zítra to ještě zkusíme,"Meeke: "Nemohu udělat více, pekný den dneska,"
Výsledky po RZ 6
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 54:33,6 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,1 4. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +45,7 5. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +1:10,5 6. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +1:31,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +1:58,2 8. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +2:07,2 9. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:14,8 10.Van Den Heuvel - Kolmar M. Mitsubisi Lancer EVO IX
2:30,5
Výsledky po RZ3:
Po třetí rychlostní zkoušce se do čela dostal Freddy Loix s Valdovou Fabií. Druhý je Meeke, ale jen o 2,8. Třetí je Jan Kopecký, který byl na první RZ trošku mimo trať. Antonín Tlusťák je na dvacátém šestém místě se ztrátou téměř dvě minuty. Jan Černý s Cliem R3 je celkově 32., ve třídě A7 je osmý, se ztrátou téměř minutu na vedoucího domácího Princena.
Odstoupil Sarrazin hned na RZ 1 po havárii. Nepokračuje ani Melissa Debackere se Subaru.
Jan Kopecký: "Na třetí Rz jsme trefili kámen, jsme rádi že jsme v cíli RZ,"Chris Meeke: "Moc to klouže, obzvláště v jedné zatáčce bylo vytaháno bláto, neměl jsem to napsáno,"Juho Hänninen: "Opravdu to klouže, jedeme opatrně,"Chris Atkinson: "Není to špatné, žádný problém,"
Výsledky po RZ 3
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 27:24,1 --- 2. Meeke Ch. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +2,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +9,4 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +18,3 5. Neuville N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +25,6 6. Tsjoen P. - Chevaillier E. Peugeot 207 S2000 +35,0 7. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +54,8 8. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +57,4 9. Sniejrs P. - Cokeleare C. Peugeot 207 S2000 +1:00,8 10.Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000
+1:07,6
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?