Belgická Rallye de la Haute Senne byla Protonem použita jako jakýsi warm-up pro nadcházející Ypres Rally.
Soutěž vyhrál Patrick Snijers s Peugeotem 207 S2000 v barvách sponzora Geko. Druhý byl Chris Atkinson s továrním Protonem Satria Neo S2000. Třetí dojel Velšan, Tom Cave, který pilotoval polotovární Proton. Rally však původně vedl Alister McRae, který však musel vzdát poté, co motor jeho speciálu vypověděl službu.
Proton se na Ypres prezentoval již vloni, zde za volantem Guy Wilks
Jak tedy představení svého týmu viděl jeho šéf, Chris Mellors? „Jsem velmi potěšen tím, jakým směrem se soutěž v sobotu ubírala. Chris i Alister dělali to, co jsme chtěli a potřebovali. Nebylo to o výsledku nebo časech na jednotlivých testech. Tato rally byla o získání dat z tohoto druhu povrchu, což se nám povedlo a nasbírali jsme spoustu dat. Dobré bylo, že občas i zapršelo, a tak jsme mohli zkusit různá nastavení. Ne všechny zkoušky dopadly přímo podle našich představ, ale to se při testování často stává.“„Celkově jsme udělali s autem dobrý krok kupředu a na Ypres jedeme připravení. Je škoda toho problému s motorem u auta Alistera. Řekli jsme mu, aby odstoupil, protože jsme nechtěli riskovat nějaké větší poškození motoru před nadcházejícím víkendem, nestálo by to za to. Potěšil mě výkon Chrise. Pak tu byl ještě Tom. Jeho třetí místo je velmi dobrým výsledkem, teď už se těšíme na Ypres,“ zakončil šéf Protonu. Výsledky:1 (2) Patrick Snijers/Wim Soenens (Peugeot 207 S2000) 57’09”2 (1) Chris Atkinson/Stéphane Prévot (AUS/B - Proton Satria Neo S2000) +1’28”3 (21) Tom Cave/Craig Parry (GB - Proton Satria Neo S2000) +3’21”4 (10) Fabrice Féry/Guy Burniat (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3’44”5 (6) Vincent Vertommen/Alexandra Grignet-Sali (Mitsubishi Lancer Evo +4’46”
Video ze soutěže:
Onboardy Chrise Atkinsona:
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?