Včera bylo v Ženevě rozhodnuto o definitivní podobě kalendáře mistrovství světa. Nakonec byl odsouhlasen původní návrh beze změn.
Původně bylo navrhováno celkem třináct soutěží. Mluvilo se však o tom, že by se ještě jedna mohla přidat. Tato možnost však neprošla a schválen byl původní návrh. Šampionát WRC tedy uvidíme na následujících soutěžích:
13. - 15. 2. Švédsko6. - 8. 3. Mexiko27. - 29. 3. Portugalsko17. - 19. 4. Jordánsko8. - 10. 5. Itálie29. - 31. 5. Argentina19. - 21. 6. Řecko31. 7. - 2. 8. Finsko21. 23. 8. Německo11. - 13. 9. Austrálie2. - 4. 10. Francie23. - 25. 10. Španělsko13. - 15. 11. Velká Británie
FIA se však shodla i na několika změnách. Tou první je zrušení poněkud kontroverzního pravidla, že se zadním okně objevuje pouze jméno jezdce. Poprvé od roku 2004 tedy na voze uvidíme celé složení posadky.
Další změnou je, že každý tým si bude dodavatele pneumatik volit sám. Končí tedy gumárenský monopol Pirelli. To však neplatí pro juniory. V šampionátu JWRC zůstává i nadále jeden dodavatel.
Zvažované jsou i změny za účelem snížení nákladů. Konkrétní kroky proti vysokým útratám však budou ještě projednávány.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?