Včera bylo v Ženevě rozhodnuto o definitivní podobě kalendáře mistrovství světa. Nakonec byl odsouhlasen původní návrh beze změn.
Původně bylo navrhováno celkem třináct soutěží. Mluvilo se však o tom, že by se ještě jedna mohla přidat. Tato možnost však neprošla a schválen byl původní návrh. Šampionát WRC tedy uvidíme na následujících soutěžích:
13. - 15. 2. Švédsko6. - 8. 3. Mexiko27. - 29. 3. Portugalsko17. - 19. 4. Jordánsko8. - 10. 5. Itálie29. - 31. 5. Argentina19. - 21. 6. Řecko31. 7. - 2. 8. Finsko21. 23. 8. Německo11. - 13. 9. Austrálie2. - 4. 10. Francie23. - 25. 10. Španělsko13. - 15. 11. Velká Británie
FIA se však shodla i na několika změnách. Tou první je zrušení poněkud kontroverzního pravidla, že se zadním okně objevuje pouze jméno jezdce. Poprvé od roku 2004 tedy na voze uvidíme celé složení posadky.
Další změnou je, že každý tým si bude dodavatele pneumatik volit sám. Končí tedy gumárenský monopol Pirelli. To však neplatí pro juniory. V šampionátu JWRC zůstává i nadále jeden dodavatel.
Zvažované jsou i změny za účelem snížení nákladů. Konkrétní kroky proti vysokým útratám však budou ještě projednávány.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.