Guy Wilks si při incidentu, který se mu stal na Sardinii, zlomil dva obratle, potvrdil to tým Škoda UK Motorsport. Wilks zranění utrpěl, když boural se svým spolujezdcem, Philem Plughem, na úvodní zkoušce pátého podniku letošního IRC, Rally d’Italia-Sardegna.
Wilks byl letecky přepraven do nemocnice v Oristanu poté, co si ztěžoval na bolesti dolní části zad. Incident se stal ve velké rychlosti. Podle X-rays by měl mít 29-letý jezdec zlomený první a druhý bederní obratel. Není ještě jasné, jak dlouho bude trvat rekonvalescence, ale Wils zůstane v nemocnici přes noc. Pak by se mohl během pondělka vrátit do Spojeného Království. Wils k tomu řekl: „Měli jsme dobrou startovní pozici, takže jsme na to tlačili. V levotočivé zatáčce asi sedm kilometrů před cílem jsme měli chybu v rozpisu. Vyletěli jsme ze silnice ve vysoké rychlosti.“„Jsem naštvaný, že musím být v nemocnici místo toho, abych byl na zkouškách. Je to frustrující se takto zranit. Zmeškali jsme velkou příležitost a já to vím. Jsem také velmi zklamán kvůli týmu a kvůli Škodě UK,“ řekl Wilks.Navigátor, Phil Pugh, z nehody vyvázl bez zranění. Britské duo zaznamenalo vůbec první letošní odstoupení ze soutěže. Bude to také poprvé, co letos nedovezou žádné body z IRC. Patřili mezi velké favority na vítězství na této soutěži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.