O víkendu se jela ve Slovinsku Saturnus Rally, čtěte jak se dařilo českým posádkám.
Na start slovinské soutěže se postavilo několik českých posádek. S Lancerem deváté evoluce přijel Václav Pech s Petrem Uhlem, se Subaru N14 Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem, Subaru WRX N11 vodili Dan Běhálek s Petrem Černohorským a dvoukolku Fiat Punto S1600 řídil Jan Šlehofer se Stanislavem Viktorou. Posledním českým jezdcem se soudobým autem byl Jaroslav Mikulenka s Vladimírem Dolínkem a Mitsubishi Lancer EVO VIII. V kategorii historických automobilů startovali Aleš Jirátko s Milanem Skočovským a BMW 2002TI.
Rally začala už v pátek, superspeciálkou v Lublani. Tu vyhrál Pech před Peljhanem a Běhálkem. Dvoukolky vyhrál Šlehofer, před Pajkem z Cliem RS.
První polovinu sobotní etapy zvyšoval Pech svů náskok na nejbližší pronásledovatele. Druhý byl Humar s Imprezou a třetí se držel Běhálek, hned za ním byl Štajf. Dvoukolky začal nejlépe Šlehofer, ale potom jej v první polovině sobotního programu dělilo deset vteřin od vedoucího Turka s Peugeotem 207 R3C.
První etapu zakončil Pech s Uhlem ve vedení o 33 vteřin před Humarem. Třetí byl Běhálek 41,8 a čtvrtý Štajf více než minutu zpět. Mikulenka etapu nedokončil.
Ve dvoukolkách se opět tahal Šlehofer s Turkem, nyní ve prospěch našeho jezdce, když na Slovince najel 18,1 vteřinu. Aleš Jirátko byl 38. Absolutně. První etapu dokončilo 40 posádek.
Druhá etapa se opět odehrávala v režii Pecha s Uhlem. V průběhu dne pouze navyšovali náskok. Druhé místo držel Humar a třetí Běhálek. Před Štafja se dostal Peljhan.
V cíli tak opět byli první Pech s Uhlem a Lancerem EVO IX. Tuto soutěž vyhráli potřetí v řadě. Druhé místo vybojovala domácí posádka Humar - Lah s Imprezou se ztrátou minuty a šesti vteřin. Třetí místo vybojovali Běhálek s Černohorským se ztrátou minutu a půl. Obrovský souboj do posledního kilometru poslední rychlostní zkoušky svedli o čtvrté místo Štajf a Peljhan. V cíli se radoval ze čtvrtého místa náš jezdec, když slovinec na něj ztratil jen 1,1 vteřiny.
Dvoukolky a skupinu A vyhrál Šlehofer s Puntem S1600. Na druhého Turka najel téměř minutu. Soutěž dokončili i Jirátko se Skočovským.
Soutěž dokončilo 34 posádek.
Výsledky v cíli:1. PECH Vaclav jun. - UHEL Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 02:22:25.6 2. HUMAR Aleks - LAH Darko Subaru Impreza +1:06.33. BĚHÁLEK Daniel - ERNOHORSKY Petr Subaru Impreza WRX +2:35.74. ŠTAJF Vojtech - ERNST Michal Subaru Impreza +2:53.35. PELJHAN Darko - KACIN Igor Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.46. GASSNER Hermann - THANNHAUSER Karin Mitsubishi Lancer EVO X +3:33.47. ZUPANC Asja - TURK Tajda Mitsubishi Lancer EVO IX +7:25,68. ŠLEHOFER Jan - VIKTORA Stanislav Fiat Punto +9:44.99. TRČEK Jani - ČESENJ Mitja Mitsubishi Lancer EVO IX +10:17.210.TURK Rok - LOŽNAR KRANJC Enej 207 RCR3T +11:04.4
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.