Rally Saturnus (FIA EP): Pech s Uhlem potřetí vítězně

Pech, Václav
Pech, Václav, foto: www.rally-saturnus.si/ - Uroš Modlic
Tomáš Urban 9. května 2010 21:11
Sdílej:

O víkendu se jela ve Slovinsku Saturnus Rally, čtěte jak se dařilo českým posádkám.

Na start slovinské soutěže se postavilo několik českých posádek. S Lancerem deváté evoluce přijel Václav Pech s Petrem Uhlem, se Subaru N14 Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem, Subaru WRX N11 vodili Dan Běhálek s Petrem Černohorským a dvoukolku Fiat Punto S1600 řídil Jan Šlehofer se Stanislavem Viktorou. Posledním českým jezdcem se soudobým autem byl Jaroslav Mikulenka s Vladimírem Dolínkem a Mitsubishi Lancer EVO VIII.  V kategorii  historických automobilů startovali Aleš Jirátko s Milanem  Skočovským a BMW 2002TI.

Rally začala už v pátek, superspeciálkou v Lublani. Tu vyhrál Pech před Peljhanem a Běhálkem. Dvoukolky vyhrál Šlehofer, před Pajkem z Cliem RS.

První polovinu sobotní etapy zvyšoval Pech svů náskok na nejbližší pronásledovatele. Druhý byl Humar s Imprezou a třetí se držel Běhálek, hned za ním byl Štajf. Dvoukolky začal nejlépe Šlehofer, ale potom jej v první polovině sobotního programu dělilo deset vteřin od vedoucího Turka s Peugeotem 207 R3C.

První etapu zakončil Pech s Uhlem ve vedení o 33 vteřin před  Humarem. Třetí byl Běhálek 41,8 a čtvrtý Štajf více než minutu zpět. Mikulenka etapu nedokončil.

 

Ve dvoukolkách se opět tahal Šlehofer s Turkem, nyní ve prospěch našeho jezdce, když na Slovince najel 18,1 vteřinu. Aleš Jirátko byl 38. Absolutně. První etapu dokončilo 40 posádek.

Druhá etapa se opět odehrávala v režii Pecha s Uhlem.  V průběhu dne pouze navyšovali náskok. Druhé místo držel Humar a třetí Běhálek.  Před  Štafja se dostal Peljhan.

 

V cíli tak opět byli první Pech s Uhlem a Lancerem EVO IX. Tuto soutěž vyhráli potřetí v řadě. Druhé místo vybojovala domácí  posádka Humar  - Lah s Imprezou se ztrátou minuty a šesti vteřin. Třetí místo vybojovali Běhálek s Černohorským se ztrátou minutu a půl.  Obrovský souboj do posledního kilometru poslední rychlostní zkoušky svedli o čtvrté místo Štajf a Peljhan. V cíli se radoval ze čtvrtého místa náš jezdec, když slovinec na něj ztratil jen 1,1 vteřiny.

Dvoukolky a skupinu A vyhrál Šlehofer s Puntem S1600. Na druhého Turka najel téměř minutu. Soutěž dokončili i Jirátko se Skočovským.

Soutěž dokončilo 34 posádek.

Výsledky v cíli:1. PECH Vaclav jun. - UHEL Petr Mitsubishi Lancer EVO IX  02:22:25.6 2. HUMAR Aleks - LAH Darko Subaru Impreza  +1:06.33. BĚHÁLEK Daniel - ERNOHORSKY Petr Subaru Impreza WRX +2:35.74. ŠTAJF Vojtech - ERNST Michal Subaru Impreza +2:53.35. PELJHAN Darko - KACIN Igor Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.46. GASSNER Hermann - THANNHAUSER Karin Mitsubishi Lancer EVO X +3:33.47. ZUPANC Asja - TURK Tajda Mitsubishi Lancer EVO IX +7:25,68. ŠLEHOFER Jan - VIKTORA Stanislav Fiat Punto +9:44.99. TRČEK Jani - ČESENJ Mitja Mitsubishi Lancer EVO IX +10:17.210.TURK Rok - LOŽNAR KRANJC Enej 207 RCR3T +11:04.4

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.