O víkendu se jela ve Slovinsku Saturnus Rally, čtěte jak se dařilo českým posádkám.
Na start slovinské soutěže se postavilo několik českých posádek. S Lancerem deváté evoluce přijel Václav Pech s Petrem Uhlem, se Subaru N14 Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem, Subaru WRX N11 vodili Dan Běhálek s Petrem Černohorským a dvoukolku Fiat Punto S1600 řídil Jan Šlehofer se Stanislavem Viktorou. Posledním českým jezdcem se soudobým autem byl Jaroslav Mikulenka s Vladimírem Dolínkem a Mitsubishi Lancer EVO VIII. V kategorii historických automobilů startovali Aleš Jirátko s Milanem Skočovským a BMW 2002TI.
Rally začala už v pátek, superspeciálkou v Lublani. Tu vyhrál Pech před Peljhanem a Běhálkem. Dvoukolky vyhrál Šlehofer, před Pajkem z Cliem RS.
První polovinu sobotní etapy zvyšoval Pech svů náskok na nejbližší pronásledovatele. Druhý byl Humar s Imprezou a třetí se držel Běhálek, hned za ním byl Štajf. Dvoukolky začal nejlépe Šlehofer, ale potom jej v první polovině sobotního programu dělilo deset vteřin od vedoucího Turka s Peugeotem 207 R3C.
První etapu zakončil Pech s Uhlem ve vedení o 33 vteřin před Humarem. Třetí byl Běhálek 41,8 a čtvrtý Štajf více než minutu zpět. Mikulenka etapu nedokončil.
Ve dvoukolkách se opět tahal Šlehofer s Turkem, nyní ve prospěch našeho jezdce, když na Slovince najel 18,1 vteřinu. Aleš Jirátko byl 38. Absolutně. První etapu dokončilo 40 posádek.
Druhá etapa se opět odehrávala v režii Pecha s Uhlem. V průběhu dne pouze navyšovali náskok. Druhé místo držel Humar a třetí Běhálek. Před Štafja se dostal Peljhan.
V cíli tak opět byli první Pech s Uhlem a Lancerem EVO IX. Tuto soutěž vyhráli potřetí v řadě. Druhé místo vybojovala domácí posádka Humar - Lah s Imprezou se ztrátou minuty a šesti vteřin. Třetí místo vybojovali Běhálek s Černohorským se ztrátou minutu a půl. Obrovský souboj do posledního kilometru poslední rychlostní zkoušky svedli o čtvrté místo Štajf a Peljhan. V cíli se radoval ze čtvrtého místa náš jezdec, když slovinec na něj ztratil jen 1,1 vteřiny.
Dvoukolky a skupinu A vyhrál Šlehofer s Puntem S1600. Na druhého Turka najel téměř minutu. Soutěž dokončili i Jirátko se Skočovským.
Soutěž dokončilo 34 posádek.
Výsledky v cíli:1. PECH Vaclav jun. - UHEL Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 02:22:25.6 2. HUMAR Aleks - LAH Darko Subaru Impreza +1:06.33. BĚHÁLEK Daniel - ERNOHORSKY Petr Subaru Impreza WRX +2:35.74. ŠTAJF Vojtech - ERNST Michal Subaru Impreza +2:53.35. PELJHAN Darko - KACIN Igor Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.46. GASSNER Hermann - THANNHAUSER Karin Mitsubishi Lancer EVO X +3:33.47. ZUPANC Asja - TURK Tajda Mitsubishi Lancer EVO IX +7:25,68. ŠLEHOFER Jan - VIKTORA Stanislav Fiat Punto +9:44.99. TRČEK Jani - ČESENJ Mitja Mitsubishi Lancer EVO IX +10:17.210.TURK Rok - LOŽNAR KRANJC Enej 207 RCR3T +11:04.4
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?