O víkendu se jela ve Slovinsku Saturnus Rally, čtěte jak se dařilo českým posádkám.
Na start slovinské soutěže se postavilo několik českých posádek. S Lancerem deváté evoluce přijel Václav Pech s Petrem Uhlem, se Subaru N14 Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem, Subaru WRX N11 vodili Dan Běhálek s Petrem Černohorským a dvoukolku Fiat Punto S1600 řídil Jan Šlehofer se Stanislavem Viktorou. Posledním českým jezdcem se soudobým autem byl Jaroslav Mikulenka s Vladimírem Dolínkem a Mitsubishi Lancer EVO VIII. V kategorii historických automobilů startovali Aleš Jirátko s Milanem Skočovským a BMW 2002TI.
Rally začala už v pátek, superspeciálkou v Lublani. Tu vyhrál Pech před Peljhanem a Běhálkem. Dvoukolky vyhrál Šlehofer, před Pajkem z Cliem RS.
První polovinu sobotní etapy zvyšoval Pech svů náskok na nejbližší pronásledovatele. Druhý byl Humar s Imprezou a třetí se držel Běhálek, hned za ním byl Štajf. Dvoukolky začal nejlépe Šlehofer, ale potom jej v první polovině sobotního programu dělilo deset vteřin od vedoucího Turka s Peugeotem 207 R3C.
První etapu zakončil Pech s Uhlem ve vedení o 33 vteřin před Humarem. Třetí byl Běhálek 41,8 a čtvrtý Štajf více než minutu zpět. Mikulenka etapu nedokončil.
Ve dvoukolkách se opět tahal Šlehofer s Turkem, nyní ve prospěch našeho jezdce, když na Slovince najel 18,1 vteřinu. Aleš Jirátko byl 38. Absolutně. První etapu dokončilo 40 posádek.
Druhá etapa se opět odehrávala v režii Pecha s Uhlem. V průběhu dne pouze navyšovali náskok. Druhé místo držel Humar a třetí Běhálek. Před Štafja se dostal Peljhan.
V cíli tak opět byli první Pech s Uhlem a Lancerem EVO IX. Tuto soutěž vyhráli potřetí v řadě. Druhé místo vybojovala domácí posádka Humar - Lah s Imprezou se ztrátou minuty a šesti vteřin. Třetí místo vybojovali Běhálek s Černohorským se ztrátou minutu a půl. Obrovský souboj do posledního kilometru poslední rychlostní zkoušky svedli o čtvrté místo Štajf a Peljhan. V cíli se radoval ze čtvrtého místa náš jezdec, když slovinec na něj ztratil jen 1,1 vteřiny.
Dvoukolky a skupinu A vyhrál Šlehofer s Puntem S1600. Na druhého Turka najel téměř minutu. Soutěž dokončili i Jirátko se Skočovským.
Soutěž dokončilo 34 posádek.
Výsledky v cíli:1. PECH Vaclav jun. - UHEL Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 02:22:25.6 2. HUMAR Aleks - LAH Darko Subaru Impreza +1:06.33. BĚHÁLEK Daniel - ERNOHORSKY Petr Subaru Impreza WRX +2:35.74. ŠTAJF Vojtech - ERNST Michal Subaru Impreza +2:53.35. PELJHAN Darko - KACIN Igor Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.46. GASSNER Hermann - THANNHAUSER Karin Mitsubishi Lancer EVO X +3:33.47. ZUPANC Asja - TURK Tajda Mitsubishi Lancer EVO IX +7:25,68. ŠLEHOFER Jan - VIKTORA Stanislav Fiat Punto +9:44.99. TRČEK Jani - ČESENJ Mitja Mitsubishi Lancer EVO IX +10:17.210.TURK Rok - LOŽNAR KRANJC Enej 207 RCR3T +11:04.4
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?