O víkendu se jela ve Slovinsku Saturnus Rally, čtěte jak se dařilo českým posádkám.
Na start slovinské soutěže se postavilo několik českých posádek. S Lancerem deváté evoluce přijel Václav Pech s Petrem Uhlem, se Subaru N14 Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem, Subaru WRX N11 vodili Dan Běhálek s Petrem Černohorským a dvoukolku Fiat Punto S1600 řídil Jan Šlehofer se Stanislavem Viktorou. Posledním českým jezdcem se soudobým autem byl Jaroslav Mikulenka s Vladimírem Dolínkem a Mitsubishi Lancer EVO VIII. V kategorii historických automobilů startovali Aleš Jirátko s Milanem Skočovským a BMW 2002TI.
Rally začala už v pátek, superspeciálkou v Lublani. Tu vyhrál Pech před Peljhanem a Běhálkem. Dvoukolky vyhrál Šlehofer, před Pajkem z Cliem RS.
První polovinu sobotní etapy zvyšoval Pech svů náskok na nejbližší pronásledovatele. Druhý byl Humar s Imprezou a třetí se držel Běhálek, hned za ním byl Štajf. Dvoukolky začal nejlépe Šlehofer, ale potom jej v první polovině sobotního programu dělilo deset vteřin od vedoucího Turka s Peugeotem 207 R3C.
První etapu zakončil Pech s Uhlem ve vedení o 33 vteřin před Humarem. Třetí byl Běhálek 41,8 a čtvrtý Štajf více než minutu zpět. Mikulenka etapu nedokončil.
Ve dvoukolkách se opět tahal Šlehofer s Turkem, nyní ve prospěch našeho jezdce, když na Slovince najel 18,1 vteřinu. Aleš Jirátko byl 38. Absolutně. První etapu dokončilo 40 posádek.
Druhá etapa se opět odehrávala v režii Pecha s Uhlem. V průběhu dne pouze navyšovali náskok. Druhé místo držel Humar a třetí Běhálek. Před Štafja se dostal Peljhan.
V cíli tak opět byli první Pech s Uhlem a Lancerem EVO IX. Tuto soutěž vyhráli potřetí v řadě. Druhé místo vybojovala domácí posádka Humar - Lah s Imprezou se ztrátou minuty a šesti vteřin. Třetí místo vybojovali Běhálek s Černohorským se ztrátou minutu a půl. Obrovský souboj do posledního kilometru poslední rychlostní zkoušky svedli o čtvrté místo Štajf a Peljhan. V cíli se radoval ze čtvrtého místa náš jezdec, když slovinec na něj ztratil jen 1,1 vteřiny.
Dvoukolky a skupinu A vyhrál Šlehofer s Puntem S1600. Na druhého Turka najel téměř minutu. Soutěž dokončili i Jirátko se Skočovským.
Soutěž dokončilo 34 posádek.
Výsledky v cíli:1. PECH Vaclav jun. - UHEL Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 02:22:25.6 2. HUMAR Aleks - LAH Darko Subaru Impreza +1:06.33. BĚHÁLEK Daniel - ERNOHORSKY Petr Subaru Impreza WRX +2:35.74. ŠTAJF Vojtech - ERNST Michal Subaru Impreza +2:53.35. PELJHAN Darko - KACIN Igor Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.46. GASSNER Hermann - THANNHAUSER Karin Mitsubishi Lancer EVO X +3:33.47. ZUPANC Asja - TURK Tajda Mitsubishi Lancer EVO IX +7:25,68. ŠLEHOFER Jan - VIKTORA Stanislav Fiat Punto +9:44.99. TRČEK Jani - ČESENJ Mitja Mitsubishi Lancer EVO IX +10:17.210.TURK Rok - LOŽNAR KRANJC Enej 207 RCR3T +11:04.4
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.