AKTUALIZACE - VÝSLEDKY v cíli: Zahajující podnik rakouského mistrovství vyhrál Baumschlager. Šlehofer odstoupil.
Na první podnik mistrovství je přihlášeno mezinárodní pole 119ti posádek. Zastoupení mají kromě rakušanů také Češi, Slovinci, Italové, Maďaři, Poláci a Němci. Soutěž je situována okolo města Wolfsbergu do údolí Lavanttal nedaleko Grazu. NA soutěžící čeká 12 rychlostních testů, čtyři dnes odpoledne a osm zítra. Povrchem je asfalt, nejdelší rychlostní zkouška měří 21,17 km a je na programu dnes.
S číslem jedna pojede Andreas Aigner s devítkovým Lancerem, na paty mu bude špalat Raimund Baumschlager s Fabií S2000. Anreas Waldherr pojede opět s VW Polo S2000, chybět nebude Manfred Stohl s plynovým Subaru, ze slovinců Peljhan s Mitsubishi, z poláků Tomasz Kuchar s Peugeotem 207 S2000.
Z českých jezdců je přihlášen Jiří Tošovský s devítkovým Lancerem, mezi historiky pojede s BMW 2002 TI Aleš Jirátko s Milanem Skočovským, dále je přihlášen Jaroslav Mikulenka s Lancerem osmé evoluce a mezi dvoukolkami nechybí Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Mají číslo až 55, ale jsou jedni z aspirantů na vítězství mezi dvoukolkami.
Výsledky v cíli
1. R.Baumschlager - T.Zeltner Škoda Fabia Super 2000 1:50:25.32. A.Aigner - D.Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X +6.63. P.Winter - D.Stummer A Mitsubishi Lancer EVO IX +1:23.64. B.Harrach - A.Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:34.65. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 +2:43.16. M.Saibel - U.Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +3:06.17. G.Grössing - B.Watzl Mitsubishi Evo IX +4:33.28. H.Gassner - K.Thannhäuser Mitsubishi EVO X +5:03.09. A.Humar - D.Lah Subaru Impreza N14 +5:11.110.W.Kovar - S.Hofbauer Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33.3
16.J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +8:50.0
70.A.Jiratko - M.Skocovsky BMW 2002 TI +29:26.6 8. Historic
Výsledky po I. Etapě
1. A.Aigner - D. Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X 39:16.62. R.Baumschlager - T. Zeltner Škoda Fabia Super 2000 +17.13. P.Winter - D. Stummer Mitsubishi Lancer EVO IX +49.64. H.Gassner - K. Thannhäuser Mitsubishi EVO X +1:04.95. B.Harrach - A. Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:08.66. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 A. Waldherr +1:24.77. M.Saibel- U. Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +1:38.68. G.Grössing - B. Watzl Mitsubishi Evo IX +1:44.59. A. Humar - D. Lah Subaru Impreza N14 +2:02.910.R. Pasteiner - G. Winter Mitsubishi Lancer EVO IX +2:17.4
17. J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +3:24.518. M. Stohl- I.Minor Peugeot S2000 M. Stohl +3:45.8
22. J. Slehofer- Z. Sobehart Fiat Punto S1600 +4:12.5 1. F2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?