AKTUALIZACE - VÝSLEDKY v cíli: Zahajující podnik rakouského mistrovství vyhrál Baumschlager. Šlehofer odstoupil.
Na první podnik mistrovství je přihlášeno mezinárodní pole 119ti posádek. Zastoupení mají kromě rakušanů také Češi, Slovinci, Italové, Maďaři, Poláci a Němci. Soutěž je situována okolo města Wolfsbergu do údolí Lavanttal nedaleko Grazu. NA soutěžící čeká 12 rychlostních testů, čtyři dnes odpoledne a osm zítra. Povrchem je asfalt, nejdelší rychlostní zkouška měří 21,17 km a je na programu dnes.
S číslem jedna pojede Andreas Aigner s devítkovým Lancerem, na paty mu bude špalat Raimund Baumschlager s Fabií S2000. Anreas Waldherr pojede opět s VW Polo S2000, chybět nebude Manfred Stohl s plynovým Subaru, ze slovinců Peljhan s Mitsubishi, z poláků Tomasz Kuchar s Peugeotem 207 S2000.
Z českých jezdců je přihlášen Jiří Tošovský s devítkovým Lancerem, mezi historiky pojede s BMW 2002 TI Aleš Jirátko s Milanem Skočovským, dále je přihlášen Jaroslav Mikulenka s Lancerem osmé evoluce a mezi dvoukolkami nechybí Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Mají číslo až 55, ale jsou jedni z aspirantů na vítězství mezi dvoukolkami.
Výsledky v cíli
1. R.Baumschlager - T.Zeltner Škoda Fabia Super 2000 1:50:25.32. A.Aigner - D.Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X +6.63. P.Winter - D.Stummer A Mitsubishi Lancer EVO IX +1:23.64. B.Harrach - A.Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:34.65. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 +2:43.16. M.Saibel - U.Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +3:06.17. G.Grössing - B.Watzl Mitsubishi Evo IX +4:33.28. H.Gassner - K.Thannhäuser Mitsubishi EVO X +5:03.09. A.Humar - D.Lah Subaru Impreza N14 +5:11.110.W.Kovar - S.Hofbauer Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33.3
16.J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +8:50.0
70.A.Jiratko - M.Skocovsky BMW 2002 TI +29:26.6 8. Historic
Výsledky po I. Etapě
1. A.Aigner - D. Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X 39:16.62. R.Baumschlager - T. Zeltner Škoda Fabia Super 2000 +17.13. P.Winter - D. Stummer Mitsubishi Lancer EVO IX +49.64. H.Gassner - K. Thannhäuser Mitsubishi EVO X +1:04.95. B.Harrach - A. Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:08.66. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 A. Waldherr +1:24.77. M.Saibel- U. Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +1:38.68. G.Grössing - B. Watzl Mitsubishi Evo IX +1:44.59. A. Humar - D. Lah Subaru Impreza N14 +2:02.910.R. Pasteiner - G. Winter Mitsubishi Lancer EVO IX +2:17.4
17. J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +3:24.518. M. Stohl- I.Minor Peugeot S2000 M. Stohl +3:45.8
22. J. Slehofer- Z. Sobehart Fiat Punto S1600 +4:12.5 1. F2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?