AKTUALIZACE - VÝSLEDKY v cíli: Zahajující podnik rakouského mistrovství vyhrál Baumschlager. Šlehofer odstoupil.
Na první podnik mistrovství je přihlášeno mezinárodní pole 119ti posádek. Zastoupení mají kromě rakušanů také Češi, Slovinci, Italové, Maďaři, Poláci a Němci. Soutěž je situována okolo města Wolfsbergu do údolí Lavanttal nedaleko Grazu. NA soutěžící čeká 12 rychlostních testů, čtyři dnes odpoledne a osm zítra. Povrchem je asfalt, nejdelší rychlostní zkouška měří 21,17 km a je na programu dnes.
S číslem jedna pojede Andreas Aigner s devítkovým Lancerem, na paty mu bude špalat Raimund Baumschlager s Fabií S2000. Anreas Waldherr pojede opět s VW Polo S2000, chybět nebude Manfred Stohl s plynovým Subaru, ze slovinců Peljhan s Mitsubishi, z poláků Tomasz Kuchar s Peugeotem 207 S2000.
Z českých jezdců je přihlášen Jiří Tošovský s devítkovým Lancerem, mezi historiky pojede s BMW 2002 TI Aleš Jirátko s Milanem Skočovským, dále je přihlášen Jaroslav Mikulenka s Lancerem osmé evoluce a mezi dvoukolkami nechybí Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Mají číslo až 55, ale jsou jedni z aspirantů na vítězství mezi dvoukolkami.
Výsledky v cíli
1. R.Baumschlager - T.Zeltner Škoda Fabia Super 2000 1:50:25.32. A.Aigner - D.Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X +6.63. P.Winter - D.Stummer A Mitsubishi Lancer EVO IX +1:23.64. B.Harrach - A.Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:34.65. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 +2:43.16. M.Saibel - U.Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +3:06.17. G.Grössing - B.Watzl Mitsubishi Evo IX +4:33.28. H.Gassner - K.Thannhäuser Mitsubishi EVO X +5:03.09. A.Humar - D.Lah Subaru Impreza N14 +5:11.110.W.Kovar - S.Hofbauer Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33.3
16.J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +8:50.0
70.A.Jiratko - M.Skocovsky BMW 2002 TI +29:26.6 8. Historic
Výsledky po I. Etapě
1. A.Aigner - D. Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X 39:16.62. R.Baumschlager - T. Zeltner Škoda Fabia Super 2000 +17.13. P.Winter - D. Stummer Mitsubishi Lancer EVO IX +49.64. H.Gassner - K. Thannhäuser Mitsubishi EVO X +1:04.95. B.Harrach - A. Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:08.66. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 A. Waldherr +1:24.77. M.Saibel- U. Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +1:38.68. G.Grössing - B. Watzl Mitsubishi Evo IX +1:44.59. A. Humar - D. Lah Subaru Impreza N14 +2:02.910.R. Pasteiner - G. Winter Mitsubishi Lancer EVO IX +2:17.4
17. J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +3:24.518. M. Stohl- I.Minor Peugeot S2000 M. Stohl +3:45.8
22. J. Slehofer- Z. Sobehart Fiat Punto S1600 +4:12.5 1. F2
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.