AKTUALIZACE - VÝSLEDKY v cíli: Zahajující podnik rakouského mistrovství vyhrál Baumschlager. Šlehofer odstoupil.
Na první podnik mistrovství je přihlášeno mezinárodní pole 119ti posádek. Zastoupení mají kromě rakušanů také Češi, Slovinci, Italové, Maďaři, Poláci a Němci. Soutěž je situována okolo města Wolfsbergu do údolí Lavanttal nedaleko Grazu. NA soutěžící čeká 12 rychlostních testů, čtyři dnes odpoledne a osm zítra. Povrchem je asfalt, nejdelší rychlostní zkouška měří 21,17 km a je na programu dnes.
S číslem jedna pojede Andreas Aigner s devítkovým Lancerem, na paty mu bude špalat Raimund Baumschlager s Fabií S2000. Anreas Waldherr pojede opět s VW Polo S2000, chybět nebude Manfred Stohl s plynovým Subaru, ze slovinců Peljhan s Mitsubishi, z poláků Tomasz Kuchar s Peugeotem 207 S2000.
Z českých jezdců je přihlášen Jiří Tošovský s devítkovým Lancerem, mezi historiky pojede s BMW 2002 TI Aleš Jirátko s Milanem Skočovským, dále je přihlášen Jaroslav Mikulenka s Lancerem osmé evoluce a mezi dvoukolkami nechybí Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Mají číslo až 55, ale jsou jedni z aspirantů na vítězství mezi dvoukolkami.
Výsledky v cíli
1. R.Baumschlager - T.Zeltner Škoda Fabia Super 2000 1:50:25.32. A.Aigner - D.Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X +6.63. P.Winter - D.Stummer A Mitsubishi Lancer EVO IX +1:23.64. B.Harrach - A.Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:34.65. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 +2:43.16. M.Saibel - U.Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +3:06.17. G.Grössing - B.Watzl Mitsubishi Evo IX +4:33.28. H.Gassner - K.Thannhäuser Mitsubishi EVO X +5:03.09. A.Humar - D.Lah Subaru Impreza N14 +5:11.110.W.Kovar - S.Hofbauer Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33.3
16.J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +8:50.0
70.A.Jiratko - M.Skocovsky BMW 2002 TI +29:26.6 8. Historic
Výsledky po I. Etapě
1. A.Aigner - D. Weissengruber Mitsubishi Lancer EVO X 39:16.62. R.Baumschlager - T. Zeltner Škoda Fabia Super 2000 +17.13. P.Winter - D. Stummer Mitsubishi Lancer EVO IX +49.64. H.Gassner - K. Thannhäuser Mitsubishi EVO X +1:04.95. B.Harrach - A. Schindlbacher Mitsubishi Evo IX +1:08.66. A.Waldherr - B. Ettel VW Polo S2000 A. Waldherr +1:24.77. M.Saibel- U. Mayrhofer Mitsubishi Lancer EVO X +1:38.68. G.Grössing - B. Watzl Mitsubishi Evo IX +1:44.59. A. Humar - D. Lah Subaru Impreza N14 +2:02.910.R. Pasteiner - G. Winter Mitsubishi Lancer EVO IX +2:17.4
17. J.Tošovsky - J.Kral Mitsubishi Lancer EVO IX +3:24.518. M. Stohl- I.Minor Peugeot S2000 M. Stohl +3:45.8
22. J. Slehofer- Z. Sobehart Fiat Punto S1600 +4:12.5 1. F2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.