Quesnel: Nesmíme zničit další vozy C4 WRC

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 1. dubna 2010 11:10
Sdílej:

Citroën Sport se již plně soustředí na vývoj nového vozu DS3 WRC. Vývoj C4 WRC se tedy úplně zastavil, stejně tak jako jeho výroba. Proto se šéf Citroënu, Oliver Quesnel, trošku obává situace, kdy by došlo ke zničení nějakého vozu C4 WRC na tratích světového šampionátu.

Zatímco vývoj C4 WRC je v současné době úplně zastaven, tak se veškerá pozornost vývojářů francouzské automobilky soustředí na nový model DS3 WRC. Citroën si tak musí v letošní sezoně vystačit se současným počtem vyrobených C4ek. Mimo jezdců Sébastiena Loeba a Daniho Sorda z továrního týmu využívá C4 WRC také jejich juniorský tým (jezdci Ogier a Räikkönen). Poslední dvě C4 WRC vlastní soukromník Petter Solberg. S vozem francouzské značky chtěli letos v MS startovat ještě další dva jezdci (Conrad Rautenbach a Gigi Galli), ale Citroën je musel z důvodu nedostatečné kapacity odmítnout.„Museli jsme je odmítnout. V případě, že by se něco stalo, tak bychom nebyli schopni připravit do další rally nový vůz. V Citroënu se snažíme mít vše na nejvyšší úrovni, a tak musíme občas něco zamítnout,“ říká Quesnel.„Doufám, že se v aktuální sezoně nezničí žádný z našich vozů. Jinak by mohl pro nás nastat velký problém. Je velmi těžké v současné době postavit novou C4 WRC. Stát se může cokoliv, ale jsem si jistý, že se nám podaří v letošní sezoně vystačit s tím, co máme,“ uzavírá optimistický boss Citroënu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?