Citroën Sport se již plně soustředí na vývoj nového vozu DS3 WRC. Vývoj C4 WRC se tedy úplně zastavil, stejně tak jako jeho výroba. Proto se šéf Citroënu, Oliver Quesnel, trošku obává situace, kdy by došlo ke zničení nějakého vozu C4 WRC na tratích světového šampionátu.
Zatímco vývoj C4 WRC je v současné době úplně zastaven, tak se veškerá pozornost vývojářů francouzské automobilky soustředí na nový model DS3 WRC. Citroën si tak musí v letošní sezoně vystačit se současným počtem vyrobených C4ek. Mimo jezdců Sébastiena Loeba a Daniho Sorda z továrního týmu využívá C4 WRC také jejich juniorský tým (jezdci Ogier a Räikkönen). Poslední dvě C4 WRC vlastní soukromník Petter Solberg. S vozem francouzské značky chtěli letos v MS startovat ještě další dva jezdci (Conrad Rautenbach a Gigi Galli), ale Citroën je musel z důvodu nedostatečné kapacity odmítnout.„Museli jsme je odmítnout. V případě, že by se něco stalo, tak bychom nebyli schopni připravit do další rally nový vůz. V Citroënu se snažíme mít vše na nejvyšší úrovni, a tak musíme občas něco zamítnout,“ říká Quesnel.„Doufám, že se v aktuální sezoně nezničí žádný z našich vozů. Jinak by mohl pro nás nastat velký problém. Je velmi těžké v současné době postavit novou C4 WRC. Stát se může cokoliv, ale jsem si jistý, že se nám podaří v letošní sezoně vystačit s tím, co máme,“ uzavírá optimistický boss Citroënu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?