Návrat nesmírně populárního Itala, Gigiho Galliho, do MS s vozem Citroën C4 WRC už byl téměř připraven. V poslední minutě vše však ztroskotalo na penězích.
I v letošním roce budou muset rallyový fanoušci oželet starty Gigiho Galliho v MS. Plánovaný návrat populárního Itala do MS v rally ztroskotal doslova v posledních minutách. „Problémem jsou, ostatně jako vždy, peníze. Bez dostatku peněz se prostě nedá startovat. Jsem velmi zklamaný, protože jsme byli již domluvení. Program byl připraven, ale těsně před konečným rozhodnutím vše nabralo jiný směr,“ říká smutně Galli.V pozadí celého problému by mohl být prohraný soudní spor, který vedl Galli se svým bývalým zaměstnavatelem, Mitsubishi. V něm Gigi požadoval milionové odstupné, které mohl použít na své starty.
Galli už v roce 2007 absolvoval pár startů s Xsarou WRC
Na konci roku 2005 se stáhlo MMSP GmbH (tým Mitsubishi v plném názvu) z MS v rally a Galli se ocitl bez auta. Japonci vyplatili Gallimu sumu zhruba ve výši dvou milionů Eur. Ital se však s „pouhými“ dvěma miliony nespokojil, a tak jeho právní zástupce požadoval jako odškodnění 7,5 milionu Eur. V prosinci se uskutečnil soudní spor v německém Frankfurtu a Galli z něj vyšel naprázdno.Také šéf Citroënu pro motorsport, Olivier Quesnel, je zklamaný z konečného neúspěchu v otázce Galliho startů: „Neměli bychom žádný problém s tím, abychom ještě jedno auto vyčlenili a prodali Gigimu. Ale on bohužel nesehnal dostatek finančních prostředků.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?