Návrat nesmírně populárního Itala, Gigiho Galliho, do MS s vozem Citroën C4 WRC už byl téměř připraven. V poslední minutě vše však ztroskotalo na penězích.
I v letošním roce budou muset rallyový fanoušci oželet starty Gigiho Galliho v MS. Plánovaný návrat populárního Itala do MS v rally ztroskotal doslova v posledních minutách. „Problémem jsou, ostatně jako vždy, peníze. Bez dostatku peněz se prostě nedá startovat. Jsem velmi zklamaný, protože jsme byli již domluvení. Program byl připraven, ale těsně před konečným rozhodnutím vše nabralo jiný směr,“ říká smutně Galli.V pozadí celého problému by mohl být prohraný soudní spor, který vedl Galli se svým bývalým zaměstnavatelem, Mitsubishi. V něm Gigi požadoval milionové odstupné, které mohl použít na své starty.
Galli už v roce 2007 absolvoval pár startů s Xsarou WRC
Na konci roku 2005 se stáhlo MMSP GmbH (tým Mitsubishi v plném názvu) z MS v rally a Galli se ocitl bez auta. Japonci vyplatili Gallimu sumu zhruba ve výši dvou milionů Eur. Ital se však s „pouhými“ dvěma miliony nespokojil, a tak jeho právní zástupce požadoval jako odškodnění 7,5 milionu Eur. V prosinci se uskutečnil soudní spor v německém Frankfurtu a Galli z něj vyšel naprázdno.Také šéf Citroënu pro motorsport, Olivier Quesnel, je zklamaný z konečného neúspěchu v otázce Galliho startů: „Neměli bychom žádný problém s tím, abychom ještě jedno auto vyčlenili a prodali Gigimu. Ale on bohužel nesehnal dostatek finančních prostředků.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.