Návrat nesmírně populárního Itala, Gigiho Galliho, do MS s vozem Citroën C4 WRC už byl téměř připraven. V poslední minutě vše však ztroskotalo na penězích.
I v letošním roce budou muset rallyový fanoušci oželet starty Gigiho Galliho v MS. Plánovaný návrat populárního Itala do MS v rally ztroskotal doslova v posledních minutách. „Problémem jsou, ostatně jako vždy, peníze. Bez dostatku peněz se prostě nedá startovat. Jsem velmi zklamaný, protože jsme byli již domluvení. Program byl připraven, ale těsně před konečným rozhodnutím vše nabralo jiný směr,“ říká smutně Galli.V pozadí celého problému by mohl být prohraný soudní spor, který vedl Galli se svým bývalým zaměstnavatelem, Mitsubishi. V něm Gigi požadoval milionové odstupné, které mohl použít na své starty.
Galli už v roce 2007 absolvoval pár startů s Xsarou WRC
Na konci roku 2005 se stáhlo MMSP GmbH (tým Mitsubishi v plném názvu) z MS v rally a Galli se ocitl bez auta. Japonci vyplatili Gallimu sumu zhruba ve výši dvou milionů Eur. Ital se však s „pouhými“ dvěma miliony nespokojil, a tak jeho právní zástupce požadoval jako odškodnění 7,5 milionu Eur. V prosinci se uskutečnil soudní spor v německém Frankfurtu a Galli z něj vyšel naprázdno.Také šéf Citroënu pro motorsport, Olivier Quesnel, je zklamaný z konečného neúspěchu v otázce Galliho startů: „Neměli bychom žádný problém s tím, abychom ještě jedno auto vyčlenili a prodali Gigimu. Ale on bohužel nesehnal dostatek finančních prostředků.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?