ROZHOVOR; Dani Sordo věří, že se mu v letošním roce podaří udělat na šotolině stejně velký pokrok, jako udělal na sněhu. V oblíbené Mexické rally by chtěl na pódium.
Otázka: Prvně o Rally Sweden. Byl jste šťastný nebo zklamaný se čtvrtým místem na úvodním podniku letošní sezony?Dani Sordo: Samozřejmě by bylo lepší dokončit na pódiu, ale čtvrté místo je pro mě na zimní rally docela normální. Měl jsem hodně dobrý první den. Na tuto soutěž jsem se velmi pečlivě připravoval, na trati těchto rychlých zkoušek jsem byl schopen jet jako Seb a Mikko. Ale upřímně, skončit první den kolem 10s za lídrem, to bylo více, než jsem čekal. Další den jsem udělal chybu, a tak jsem ztratil kontakt na špici. Pak jsme to pokazili a ztratili i třetí příčku.V sobotu večer jste vypadal velmi naštvaně!Ano, byl jsem. Je to velmi otravné, když bojujete o každou sekundu a pak ztratíte minutu odděláváním krytu chladiče, který mohl být odstraněn už před startem RZ. Je chybou, že jsme neudělali další stupidní věci v autě, abychom se ujistili, že jsme na to nezapomněli. Ve skutečnosti byli všichni ten večer naštvaní. Ale nebudeme se tím zabývat až do konce života, musíme to hodit za sebe a pokračovat dál. Marc i já jsme již na tento incident zapomněli a plně se koncentrujeme na Rally Mexico.Myslíte, že budete na mexické šotolině stejně rychlý, jako jste byl na švédském sněhu a ledu?V Mexiku jsem se vždy cítil jako doma. V roce 2008 se všechny mé šance rozplynuly, když už na první RZ nevydrželo rameno zavěšení náraz na kámen. Poté jsem zajížděl dobré časy. Letos opravdu věřím tomu, že můžu udělat na šotolině stejný krok vpřed, jako jsem udělal na sněhu. Tento podnik mám opravdu rád – a ne jen proto, že mluvím stejným jazykem, jako místní obyvatelé! Místní lidé jsou do rally velmi nadšení a opravdu se snaží zorganizovat skvělou soutěž. Doufám, že na konci podniku stanu na pódium.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.