ROZHOVOR; Dani Sordo věří, že se mu v letošním roce podaří udělat na šotolině stejně velký pokrok, jako udělal na sněhu. V oblíbené Mexické rally by chtěl na pódium.
Otázka: Prvně o Rally Sweden. Byl jste šťastný nebo zklamaný se čtvrtým místem na úvodním podniku letošní sezony?Dani Sordo: Samozřejmě by bylo lepší dokončit na pódiu, ale čtvrté místo je pro mě na zimní rally docela normální. Měl jsem hodně dobrý první den. Na tuto soutěž jsem se velmi pečlivě připravoval, na trati těchto rychlých zkoušek jsem byl schopen jet jako Seb a Mikko. Ale upřímně, skončit první den kolem 10s za lídrem, to bylo více, než jsem čekal. Další den jsem udělal chybu, a tak jsem ztratil kontakt na špici. Pak jsme to pokazili a ztratili i třetí příčku.V sobotu večer jste vypadal velmi naštvaně!Ano, byl jsem. Je to velmi otravné, když bojujete o každou sekundu a pak ztratíte minutu odděláváním krytu chladiče, který mohl být odstraněn už před startem RZ. Je chybou, že jsme neudělali další stupidní věci v autě, abychom se ujistili, že jsme na to nezapomněli. Ve skutečnosti byli všichni ten večer naštvaní. Ale nebudeme se tím zabývat až do konce života, musíme to hodit za sebe a pokračovat dál. Marc i já jsme již na tento incident zapomněli a plně se koncentrujeme na Rally Mexico.Myslíte, že budete na mexické šotolině stejně rychlý, jako jste byl na švédském sněhu a ledu?V Mexiku jsem se vždy cítil jako doma. V roce 2008 se všechny mé šance rozplynuly, když už na první RZ nevydrželo rameno zavěšení náraz na kámen. Poté jsem zajížděl dobré časy. Letos opravdu věřím tomu, že můžu udělat na šotolině stejný krok vpřed, jako jsem udělal na sněhu. Tento podnik mám opravdu rád – a ne jen proto, že mluvím stejným jazykem, jako místní obyvatelé! Místní lidé jsou do rally velmi nadšení a opravdu se snaží zorganizovat skvělou soutěž. Doufám, že na konci podniku stanu na pódium.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.