ROZHOVOR; Dani Sordo věří, že se mu v letošním roce podaří udělat na šotolině stejně velký pokrok, jako udělal na sněhu. V oblíbené Mexické rally by chtěl na pódium.
Otázka: Prvně o Rally Sweden. Byl jste šťastný nebo zklamaný se čtvrtým místem na úvodním podniku letošní sezony?Dani Sordo: Samozřejmě by bylo lepší dokončit na pódiu, ale čtvrté místo je pro mě na zimní rally docela normální. Měl jsem hodně dobrý první den. Na tuto soutěž jsem se velmi pečlivě připravoval, na trati těchto rychlých zkoušek jsem byl schopen jet jako Seb a Mikko. Ale upřímně, skončit první den kolem 10s za lídrem, to bylo více, než jsem čekal. Další den jsem udělal chybu, a tak jsem ztratil kontakt na špici. Pak jsme to pokazili a ztratili i třetí příčku.V sobotu večer jste vypadal velmi naštvaně!Ano, byl jsem. Je to velmi otravné, když bojujete o každou sekundu a pak ztratíte minutu odděláváním krytu chladiče, který mohl být odstraněn už před startem RZ. Je chybou, že jsme neudělali další stupidní věci v autě, abychom se ujistili, že jsme na to nezapomněli. Ve skutečnosti byli všichni ten večer naštvaní. Ale nebudeme se tím zabývat až do konce života, musíme to hodit za sebe a pokračovat dál. Marc i já jsme již na tento incident zapomněli a plně se koncentrujeme na Rally Mexico.Myslíte, že budete na mexické šotolině stejně rychlý, jako jste byl na švédském sněhu a ledu?V Mexiku jsem se vždy cítil jako doma. V roce 2008 se všechny mé šance rozplynuly, když už na první RZ nevydrželo rameno zavěšení náraz na kámen. Poté jsem zajížděl dobré časy. Letos opravdu věřím tomu, že můžu udělat na šotolině stejný krok vpřed, jako jsem udělal na sněhu. Tento podnik mám opravdu rád – a ne jen proto, že mluvím stejným jazykem, jako místní obyvatelé! Místní lidé jsou do rally velmi nadšení a opravdu se snaží zorganizovat skvělou soutěž. Doufám, že na konci podniku stanu na pódium.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.