Sordo chce na pódium

Sordo, Dani - Marti, Marc
Sordo, Dani - Marti, Marc, foto: Citroën Sport
iM2 27. února 2010 23:24
Sdílej:

ROZHOVOR; Dani Sordo věří, že se mu v letošním roce podaří udělat na šotolině stejně velký pokrok, jako udělal na sněhu. V oblíbené Mexické rally by chtěl na pódium.

Otázka: Prvně o Rally Sweden. Byl jste šťastný nebo zklamaný se čtvrtým místem na úvodním podniku letošní sezony?Dani Sordo: Samozřejmě by bylo lepší dokončit na pódiu, ale čtvrté místo je pro mě na zimní rally docela normální. Měl jsem hodně dobrý první den. Na tuto soutěž jsem se velmi pečlivě připravoval, na trati těchto rychlých zkoušek jsem byl schopen jet jako Seb a Mikko. Ale upřímně, skončit první den kolem 10s za lídrem, to bylo více, než jsem čekal. Další den jsem udělal chybu, a tak jsem ztratil kontakt na špici. Pak jsme to pokazili a ztratili i třetí příčku.V sobotu večer jste vypadal velmi naštvaně!Ano, byl jsem. Je to velmi otravné, když bojujete o každou sekundu a pak ztratíte minutu odděláváním krytu chladiče, který mohl být odstraněn už před startem RZ. Je chybou, že jsme neudělali další stupidní věci v autě, abychom se ujistili, že jsme na to nezapomněli. Ve skutečnosti byli všichni ten večer naštvaní. Ale nebudeme se tím zabývat až do konce života, musíme to hodit za sebe a pokračovat dál. Marc i já jsme již na tento incident zapomněli a plně se koncentrujeme na Rally Mexico.Myslíte, že budete na mexické šotolině stejně rychlý, jako jste byl na švédském sněhu a ledu?V Mexiku jsem se vždy cítil jako doma. V roce 2008 se všechny mé šance rozplynuly, když už na první RZ nevydrželo rameno zavěšení náraz na kámen. Poté jsem zajížděl dobré časy. Letos opravdu věřím tomu, že můžu udělat na šotolině stejný krok vpřed, jako jsem udělal na sněhu. Tento podnik mám opravdu rád – a ne jen proto, že mluvím stejným jazykem, jako místní obyvatelé! Místní lidé jsou do rally velmi nadšení a opravdu se snaží zorganizovat skvělou soutěž. Doufám, že na konci podniku stanu na pódium.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.