Tovární tým italského Fiatu, Abarth, se nevzdává. Italové oznámili, že se pokusí vyhrát letošní rally San Remo, která je opět zařazená do kalendáře IRC. Abarth nasadí dva továrnou podporované vozy, které budou řídi jezdci Luca Rossetti a Giandomenico Basso.
Turínská značka se letos stáhla se svým továrním týmem z IRC, ale v italském šampionátu i nadále hodlá nasazovat dva Abarthy Grande Punto S2000. V nich budou sedět jezdci Basso a Rossetti. To znamená, že se objeví i na Rally San Remo, která se jede v záři.
Fiat získal za dobu působení v IRC (od roku 2007) celkem šest vítězství. Rossetti i Basso v IRC vyhráli čtyřikrát (všechny vítězství Rossettiho jsou ale s Peugeotem 207 S2000). Oba dva Italové již v minulosti na San Remu zvítězili, Rossetti v roce 2007, Basso 2008. V letošní sezoně se bude o starty vozů Abarth starat soukromý tým Trico Motor Sport.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?