Nový šampionát vypsaný pro vozy specifikace S2000 je připraven odstartovat. S-WRC si odbude premiéru již příští týden 11. – 14. 2. 2010 na Rally Sweden.
Švédská rally je zahajovacím podnikem z desetidílného seriálu, z něhož musí jezdci absolvovat sedm, aby mohli bojovat o titul. Z deseti jezdců, kteří se do S-WRC přihlásili, se ve Švédsku představí pětice z nich ve složení Martin Prokop (Ford Fiesta S2000), Eyvind Brynildsen (Škoda Fabia S2000), Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000), Jane Tuohino (Ford Fiesta S2000) a Bernardo Sousa (Ford Fiesta S2000).
Hlavní favority je mezi touto pěticí těžké hledat, všichni, snad kromě Bernarda Sousy, který sice jezdí se speciálem S2000 nějaký čas, nikdy však nedokázal atakovat čelní pozice, mají vyrovnané šance na vítězství. Velký pozor si však budou muset dávat na další čtveřici seveřanů, kteří se na specifické švédské soutěži představí. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000), P.- G. Andersson (Škoda Fabia S2000), Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta S2000), Per – Arne Sääv (Škoda Fabia S2000), tito všichni mohou velmi zamíchat pořadím na čelních pozicích. Nesmí se také zapomínat na posledního, který doplní počet speciálů S2000 na deset, vicemistra Evropy, polského multimilionáře Michala Solowowa (Peugeot 207 S2000), jenž jako jediný usedne do jiného speciálu než Ford či Škoda.
Mistr světa JWRC, Martin Prokop se představí se zbrusu novým Fordem Fiesta S2000
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.