Nový šampionát vypsaný pro vozy specifikace S2000 je připraven odstartovat. S-WRC si odbude premiéru již příští týden 11. – 14. 2. 2010 na Rally Sweden.
Švédská rally je zahajovacím podnikem z desetidílného seriálu, z něhož musí jezdci absolvovat sedm, aby mohli bojovat o titul. Z deseti jezdců, kteří se do S-WRC přihlásili, se ve Švédsku představí pětice z nich ve složení Martin Prokop (Ford Fiesta S2000), Eyvind Brynildsen (Škoda Fabia S2000), Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000), Jane Tuohino (Ford Fiesta S2000) a Bernardo Sousa (Ford Fiesta S2000).
Hlavní favority je mezi touto pěticí těžké hledat, všichni, snad kromě Bernarda Sousy, který sice jezdí se speciálem S2000 nějaký čas, nikdy však nedokázal atakovat čelní pozice, mají vyrovnané šance na vítězství. Velký pozor si však budou muset dávat na další čtveřici seveřanů, kteří se na specifické švédské soutěži představí. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000), P.- G. Andersson (Škoda Fabia S2000), Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta S2000), Per – Arne Sääv (Škoda Fabia S2000), tito všichni mohou velmi zamíchat pořadím na čelních pozicích. Nesmí se také zapomínat na posledního, který doplní počet speciálů S2000 na deset, vicemistra Evropy, polského multimilionáře Michala Solowowa (Peugeot 207 S2000), jenž jako jediný usedne do jiného speciálu než Ford či Škoda.
Mistr světa JWRC, Martin Prokop se představí se zbrusu novým Fordem Fiesta S2000
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?