Nový šampionát vypsaný pro vozy specifikace S2000 je připraven odstartovat. S-WRC si odbude premiéru již příští týden 11. – 14. 2. 2010 na Rally Sweden.
Švédská rally je zahajovacím podnikem z desetidílného seriálu, z něhož musí jezdci absolvovat sedm, aby mohli bojovat o titul. Z deseti jezdců, kteří se do S-WRC přihlásili, se ve Švédsku představí pětice z nich ve složení Martin Prokop (Ford Fiesta S2000), Eyvind Brynildsen (Škoda Fabia S2000), Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000), Jane Tuohino (Ford Fiesta S2000) a Bernardo Sousa (Ford Fiesta S2000).
Hlavní favority je mezi touto pěticí těžké hledat, všichni, snad kromě Bernarda Sousy, který sice jezdí se speciálem S2000 nějaký čas, nikdy však nedokázal atakovat čelní pozice, mají vyrovnané šance na vítězství. Velký pozor si však budou muset dávat na další čtveřici seveřanů, kteří se na specifické švédské soutěži představí. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000), P.- G. Andersson (Škoda Fabia S2000), Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta S2000), Per – Arne Sääv (Škoda Fabia S2000), tito všichni mohou velmi zamíchat pořadím na čelních pozicích. Nesmí se také zapomínat na posledního, který doplní počet speciálů S2000 na deset, vicemistra Evropy, polského multimilionáře Michala Solowowa (Peugeot 207 S2000), jenž jako jediný usedne do jiného speciálu než Ford či Škoda.
Mistr světa JWRC, Martin Prokop se představí se zbrusu novým Fordem Fiesta S2000
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?