Subaru CRT Oslaví vstup značky do IRC startem na Monte Carlu

Štajf, Vojtěch
Štajf, Vojtěch, foto: Subaru Czech Rally Team
Karel Špaček 6. ledna 2010 22:22
Sdílej:

Po loňské účasti na Dakaru si Vojtěch Štajf i na začátku tohoto roku přichystal pro své příznivce velké překvapení. Za dva týdny budou společně s Marcelou Dolečkovou na sedadle spolujezdce stát se svým Subaru Impreza WRX STI na startovní rampě slavné Rallye Monte Carlo.

Termín úvodního podniku letošního českého národního šampionátu je zatím v nedohlednu, Subaru Czech Rally Team má přesto napilno. Jeho bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI, který se v průběhu uplynulé sezóny podařilo přivést do skutečně špičkové formy, se za pár dní objeví ve startovní listině 78.ročníku nejstarší automobilové soutěže světa, Rallye Monte Carlo.

"Myšlenka naší účasti na ´Monte´ má prapůvod už na podzimní Bohemii," vysvětluje Vojtěch Štajf. "Tam jsme počítali s těžkými podmínkami a patřičně se na ně připravili. Sněhová kalamita pak ale mladoboleslavské pořadatele donutila zkrátit původní trať na minimum a my naší kvalitní zimní výbavu téměř nevyužili. No a protože jsme se letos s Alešem Lopraisem domluvili, že Dakar vynechám, chtěl jsem v lednovém termínu startovat na rakouské zimní Jänner Rallye. Ani to se ale nepoštěstilo a už poslanou přihlášku nám pořadatelé vrátili s tím, že letošní ročník soutěže bohužel nemohou vůbec uspořádat. No a tak, řečeno s velikou nadsázkou, nám nezbylo nic jiného, než se přihlásit na Rallye Monte Carlo. Takhle to popisuji samozřejmě v legraci, vždyť start na ´Monte´ byl pro mne vždycky jedním z velkých soutěžáckých snů. Teď se jeho naplnění stává realitou, za kterou bych moc chtěl poděkovat zejména všem našim partnerům, kteří nás podpořili i v době ekonomické krize. Jsme si samozřejmě vědomi odpovědnosti i vůči nim, a tak nehodláme riskovat havárii hned v úvodních kilometrech – mementem jsou nám i smolné chvíle našich kamiónů na letošním Dakaru. Cílem našeho startu nebude bojovat o vítězství – to by v těžké konkurenci favoritů seriálu IRC ani nebylo reálné – hlavně plánujeme pořádně se v autě s Marcelou sžít před náročnou domácí sezónou, která nás čeká. Rallye Monte Carlo je samozřejmě velká výzva, chceme ji určitě absolvovat kompletní a co nejvíce se na jejích tratích naučit. Pro Subaru je nicméně letošní ´Monte´ podnikem, kde vstoupí do kolotoče seriálu IRC. Neradi bychom proto naší mateřské značce udělali ostudu, a tak se nemůžeme zase až tak úplně loudat," usmívá se pražský jezdec.

Start na slavné soutěži samozřejmě nenechává chladnou ani spolujezdkyni Marcelu Dolečkovou: "Přesně před rokem jsem ještě ani netušila, že pojedu celý ´velký´ domácí šampionát, navíc s vozem třídy N4. A teď mne čeká dokonce Rallye Monte Carlo… Samozřejmě se těším, ale zároveň si uvědomuji, jak neskutečně náročná soutěž nás čeká. Moc si teď hlavně přeji, abychom to celé zvládli, já sama se pokusím pro úspěch udělat maximum!“Přidejme informaci, že pravděpodobně dosud jedinou českou spolujezdkyní, která dojela až do cíle této soutěže, byla v roce 2006 Zuzka Chvojková, v případě úspěchu by se tak Subaru Czech Rally Team zapsal do historie i tímto způsobem.

Tým neponechává nic náhodě a veze s sebou mnohem víc náhradních dílů než na závody domácího šampionátu, dobře připraven na soutěž je už teď také ostřílený závodník a poradce týmu Vladimír Zelinka, který bude působit v roli nezbytného ´ledového špióna´. Tento pojem vznikl kdysi právě na Rallye Monte Carlo, kde bývá, díky pestře se střídajícím povrchům od ledu a sněhu až k suchému asfaltu, jeho role pro výběr pneumatik skutečně klíčová.

Zkrátka – celý tým čeká velmi těžká práce, proto prosíme, držte palce! Budeme to potřebovat.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?