Subaru CRT Oslaví vstup značky do IRC startem na Monte Carlu

Štajf, Vojtěch
Štajf, Vojtěch, foto: Subaru Czech Rally Team
Karel Špaček 6. ledna 2010 22:22
Sdílej:

Po loňské účasti na Dakaru si Vojtěch Štajf i na začátku tohoto roku přichystal pro své příznivce velké překvapení. Za dva týdny budou společně s Marcelou Dolečkovou na sedadle spolujezdce stát se svým Subaru Impreza WRX STI na startovní rampě slavné Rallye Monte Carlo.

Termín úvodního podniku letošního českého národního šampionátu je zatím v nedohlednu, Subaru Czech Rally Team má přesto napilno. Jeho bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI, který se v průběhu uplynulé sezóny podařilo přivést do skutečně špičkové formy, se za pár dní objeví ve startovní listině 78.ročníku nejstarší automobilové soutěže světa, Rallye Monte Carlo.

"Myšlenka naší účasti na ´Monte´ má prapůvod už na podzimní Bohemii," vysvětluje Vojtěch Štajf. "Tam jsme počítali s těžkými podmínkami a patřičně se na ně připravili. Sněhová kalamita pak ale mladoboleslavské pořadatele donutila zkrátit původní trať na minimum a my naší kvalitní zimní výbavu téměř nevyužili. No a protože jsme se letos s Alešem Lopraisem domluvili, že Dakar vynechám, chtěl jsem v lednovém termínu startovat na rakouské zimní Jänner Rallye. Ani to se ale nepoštěstilo a už poslanou přihlášku nám pořadatelé vrátili s tím, že letošní ročník soutěže bohužel nemohou vůbec uspořádat. No a tak, řečeno s velikou nadsázkou, nám nezbylo nic jiného, než se přihlásit na Rallye Monte Carlo. Takhle to popisuji samozřejmě v legraci, vždyť start na ´Monte´ byl pro mne vždycky jedním z velkých soutěžáckých snů. Teď se jeho naplnění stává realitou, za kterou bych moc chtěl poděkovat zejména všem našim partnerům, kteří nás podpořili i v době ekonomické krize. Jsme si samozřejmě vědomi odpovědnosti i vůči nim, a tak nehodláme riskovat havárii hned v úvodních kilometrech – mementem jsou nám i smolné chvíle našich kamiónů na letošním Dakaru. Cílem našeho startu nebude bojovat o vítězství – to by v těžké konkurenci favoritů seriálu IRC ani nebylo reálné – hlavně plánujeme pořádně se v autě s Marcelou sžít před náročnou domácí sezónou, která nás čeká. Rallye Monte Carlo je samozřejmě velká výzva, chceme ji určitě absolvovat kompletní a co nejvíce se na jejích tratích naučit. Pro Subaru je nicméně letošní ´Monte´ podnikem, kde vstoupí do kolotoče seriálu IRC. Neradi bychom proto naší mateřské značce udělali ostudu, a tak se nemůžeme zase až tak úplně loudat," usmívá se pražský jezdec.

Start na slavné soutěži samozřejmě nenechává chladnou ani spolujezdkyni Marcelu Dolečkovou: "Přesně před rokem jsem ještě ani netušila, že pojedu celý ´velký´ domácí šampionát, navíc s vozem třídy N4. A teď mne čeká dokonce Rallye Monte Carlo… Samozřejmě se těším, ale zároveň si uvědomuji, jak neskutečně náročná soutěž nás čeká. Moc si teď hlavně přeji, abychom to celé zvládli, já sama se pokusím pro úspěch udělat maximum!“Přidejme informaci, že pravděpodobně dosud jedinou českou spolujezdkyní, která dojela až do cíle této soutěže, byla v roce 2006 Zuzka Chvojková, v případě úspěchu by se tak Subaru Czech Rally Team zapsal do historie i tímto způsobem.

Tým neponechává nic náhodě a veze s sebou mnohem víc náhradních dílů než na závody domácího šampionátu, dobře připraven na soutěž je už teď také ostřílený závodník a poradce týmu Vladimír Zelinka, který bude působit v roli nezbytného ´ledového špióna´. Tento pojem vznikl kdysi právě na Rallye Monte Carlo, kde bývá, díky pestře se střídajícím povrchům od ledu a sněhu až k suchému asfaltu, jeho role pro výběr pneumatik skutečně klíčová.

Zkrátka – celý tým čeká velmi těžká práce, proto prosíme, držte palce! Budeme to potřebovat.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.