Po loňské účasti na Dakaru si Vojtěch Štajf i na začátku tohoto roku přichystal pro své příznivce velké překvapení. Za dva týdny budou společně s Marcelou Dolečkovou na sedadle spolujezdce stát se svým Subaru Impreza WRX STI na startovní rampě slavné Rallye Monte Carlo.
Termín úvodního podniku letošního českého národního šampionátu je zatím v nedohlednu, Subaru Czech Rally Team má přesto napilno. Jeho bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI, který se v průběhu uplynulé sezóny podařilo přivést do skutečně špičkové formy, se za pár dní objeví ve startovní listině 78.ročníku nejstarší automobilové soutěže světa, Rallye Monte Carlo.
"Myšlenka naší účasti na ´Monte´ má prapůvod už na podzimní Bohemii," vysvětluje Vojtěch Štajf. "Tam jsme počítali s těžkými podmínkami a patřičně se na ně připravili. Sněhová kalamita pak ale mladoboleslavské pořadatele donutila zkrátit původní trať na minimum a my naší kvalitní zimní výbavu téměř nevyužili. No a protože jsme se letos s Alešem Lopraisem domluvili, že Dakar vynechám, chtěl jsem v lednovém termínu startovat na rakouské zimní Jänner Rallye. Ani to se ale nepoštěstilo a už poslanou přihlášku nám pořadatelé vrátili s tím, že letošní ročník soutěže bohužel nemohou vůbec uspořádat. No a tak, řečeno s velikou nadsázkou, nám nezbylo nic jiného, než se přihlásit na Rallye Monte Carlo. Takhle to popisuji samozřejmě v legraci, vždyť start na ´Monte´ byl pro mne vždycky jedním z velkých soutěžáckých snů. Teď se jeho naplnění stává realitou, za kterou bych moc chtěl poděkovat zejména všem našim partnerům, kteří nás podpořili i v době ekonomické krize. Jsme si samozřejmě vědomi odpovědnosti i vůči nim, a tak nehodláme riskovat havárii hned v úvodních kilometrech – mementem jsou nám i smolné chvíle našich kamiónů na letošním Dakaru. Cílem našeho startu nebude bojovat o vítězství – to by v těžké konkurenci favoritů seriálu IRC ani nebylo reálné – hlavně plánujeme pořádně se v autě s Marcelou sžít před náročnou domácí sezónou, která nás čeká. Rallye Monte Carlo je samozřejmě velká výzva, chceme ji určitě absolvovat kompletní a co nejvíce se na jejích tratích naučit. Pro Subaru je nicméně letošní ´Monte´ podnikem, kde vstoupí do kolotoče seriálu IRC. Neradi bychom proto naší mateřské značce udělali ostudu, a tak se nemůžeme zase až tak úplně loudat," usmívá se pražský jezdec.
Start na slavné soutěži samozřejmě nenechává chladnou ani spolujezdkyni Marcelu Dolečkovou: "Přesně před rokem jsem ještě ani netušila, že pojedu celý ´velký´ domácí šampionát, navíc s vozem třídy N4. A teď mne čeká dokonce Rallye Monte Carlo… Samozřejmě se těším, ale zároveň si uvědomuji, jak neskutečně náročná soutěž nás čeká. Moc si teď hlavně přeji, abychom to celé zvládli, já sama se pokusím pro úspěch udělat maximum!“Přidejme informaci, že pravděpodobně dosud jedinou českou spolujezdkyní, která dojela až do cíle této soutěže, byla v roce 2006 Zuzka Chvojková, v případě úspěchu by se tak Subaru Czech Rally Team zapsal do historie i tímto způsobem.
Tým neponechává nic náhodě a veze s sebou mnohem víc náhradních dílů než na závody domácího šampionátu, dobře připraven na soutěž je už teď také ostřílený závodník a poradce týmu Vladimír Zelinka, který bude působit v roli nezbytného ´ledového špióna´. Tento pojem vznikl kdysi právě na Rallye Monte Carlo, kde bývá, díky pestře se střídajícím povrchům od ledu a sněhu až k suchému asfaltu, jeho role pro výběr pneumatik skutečně klíčová.
Zkrátka – celý tým čeká velmi těžká práce, proto prosíme, držte palce! Budeme to potřebovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.