Pilot polského Peugeotu vyhrál polskou obdobu Pražského rallysprintu, varšavský Rajd Barbórka.
Na prestižním loučení se sezónou, které se letos konalo už po sedmačtyřicáté, nechyběl snad nikdo z domácí špičky a na start se dostavilo i několik zahraničních hostů, mezi nimi i mistr Evropy 2008 Luca Rossetti, trojnásobný mistr Polska Bryan Bouffier nebo holandský rychlík Jasper van den Heuvel. Startovní číslo 24 si pak na svůj vůz nalepil pravidelný reprezentant polské rally školy v Americe, Andi Mancin.Ve startovní listině, obsahující více než sto posádek, nechybělo ani několik vozů Škoda. S Fabií nejvyšší kategorie WRC se na Barbórce prezentoval Leszek Kuzaj, služeb vozů S2000 zase využili Grzegorz Grzyb a Maciek Rzeznik. Na sedmi měřených úsecích byl jednoznačně nejrychlejší Tomasz Kuchar s Peugeotem 307 WRC od francouzského Bozian Racing. Kuzaj na výsledky rezignoval a svou jízdou především bavil diváky. Proto se za Kucharem seřadilo hned několik jezdců s produkčními vozy a pochopitelně i zástupci kategorie S2000. Nejlépe z pronásledovatelů na tom po sedmé RZ byl italský host Luca Rossetti a o další čtyři vteřiny zpět byl letošní neúspěšný kandidát na titul mistra Evropy, Michal Solowow s Peugeotem 207 S2000. Grzyb s Fabií v barvách pivovaru Karpackie obsadil až místo páté, když byl předstižen nejlepším produkčním Mitsubishi, které řídil Mariusz Stec.Pro Kuchara to byl už čtvrtý triumf na Barbórce, čímž vyrovnal dosavadní rekord legendy polské rally Mariana Bublewicze. Polští soutěžáci odmávali sezónu 2009 s grácií a v garážích jednotlivých týmů už může naplno začít příprava na sezónu příští. Do ní vstoupí jako obhájce titulu Bryan Bouffier.Konečné výsledky 47. Rajdu Barbórka:1 Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski Peugeot 307 CC WRC 00:15:42.22 Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi Fiat Grande Punto S2000 00:16:02.83 Michal Solowow/Maciek Baran Peugeot 207 S2000 00:16:06.34 Mariusz Stec/Lukasz Wloch Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:14.05 Grzegorz Grzyb/Przemyslaw Mazur Škoda Fabia S2000 00:16:16.26 Bryan Bouffier/Xavier Panseri Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:19.77 Jasper van den Heuvel/Martine Kolman Mitsubishi Lancer Evo 10 00:16:25.78 Sebastian Frycz/Jacek Rathe Subaru Impreza STi 00:16:25.89 Kamil Butruk/Maciek Wilk Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:26.410 Maciek Oleksowicz/Andrzej Obrebowski Subaru Impreza STi 00:16:29.2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?