Kuchar počtvrté vitězem Barbórky

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Karel Porsch 8. prosince 2009 12:37
Sdílej:

Pilot polského Peugeotu vyhrál polskou obdobu Pražského rallysprintu, varšavský Rajd Barbórka.

Na prestižním loučení se sezónou, které se letos konalo už po sedmačtyřicáté, nechyběl snad nikdo z domácí špičky a na start se dostavilo i několik zahraničních hostů, mezi nimi i mistr Evropy 2008 Luca Rossetti, trojnásobný mistr Polska Bryan Bouffier nebo holandský rychlík Jasper van den Heuvel. Startovní číslo 24 si pak na svůj vůz nalepil pravidelný reprezentant polské rally školy v Americe, Andi Mancin.Ve startovní listině, obsahující více než sto posádek, nechybělo ani několik vozů Škoda. S Fabií nejvyšší kategorie WRC se na Barbórce prezentoval Leszek Kuzaj, služeb vozů S2000 zase využili Grzegorz Grzyb a Maciek Rzeznik. Na sedmi měřených úsecích byl jednoznačně nejrychlejší Tomasz Kuchar s Peugeotem 307 WRC od francouzského Bozian Racing. Kuzaj na výsledky rezignoval a svou jízdou především bavil diváky. Proto se za Kucharem seřadilo hned několik jezdců s produkčními vozy a pochopitelně i zástupci kategorie S2000. Nejlépe z pronásledovatelů na tom po sedmé RZ byl italský host Luca Rossetti a o další čtyři vteřiny zpět byl letošní neúspěšný kandidát na titul mistra Evropy, Michal Solowow s Peugeotem 207 S2000. Grzyb s Fabií v barvách pivovaru Karpackie obsadil až místo páté, když byl předstižen nejlepším produkčním Mitsubishi, které řídil Mariusz Stec.Pro Kuchara to byl už čtvrtý triumf na Barbórce, čímž vyrovnal dosavadní rekord legendy polské rally Mariana Bublewicze. Polští soutěžáci odmávali sezónu 2009 s grácií a v garážích jednotlivých týmů už může naplno začít příprava na sezónu příští. Do ní vstoupí jako obhájce titulu Bryan Bouffier.Konečné výsledky 47. Rajdu Barbórka:1 Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski Peugeot 307 CC WRC 00:15:42.22 Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi Fiat Grande Punto S2000 00:16:02.83 Michal Solowow/Maciek Baran Peugeot 207 S2000 00:16:06.34 Mariusz Stec/Lukasz Wloch Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:14.05 Grzegorz Grzyb/Przemyslaw Mazur Škoda Fabia S2000 00:16:16.26 Bryan Bouffier/Xavier Panseri Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:19.77 Jasper van den Heuvel/Martine Kolman Mitsubishi Lancer Evo 10 00:16:25.78 Sebastian Frycz/Jacek Rathe Subaru Impreza STi 00:16:25.89 Kamil Butruk/Maciek Wilk Mitsubishi Lancer Evo 9 00:16:26.410 Maciek Oleksowicz/Andrzej Obrebowski Subaru Impreza STi 00:16:29.2

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.