Vítězství ve Skotsku získal Kris Meeke, už jistý šampion letošního ročníku IRC si tak připsal další vítězství.
O vítězství Meekea se ještě bude rozhodovat, více zde.
Skotská soutěž měla nakonec pouze 12 RZ, protože poslední 13. byla zrušena kvůli nehodě Davida Bogieho. Kdo ví, jak by soutěž dopadla, kdyby bylo dojet o zbývajících 30 km. Rozdíl mezi prvními dvěma totiž činil pouze 20 vteřin, což rozhodně není nesmazatelná ztráta. Třetí místo získal zastouže v seriálu IRC debutující Alister McRae s Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 13:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 1hr 51m 34.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +20.7s3 McRae (GB) – Proton - +3m 8.0s4 Greer (GB) – Ralliart - +5m 42.5s5 Bogie (GB) – Ralliart - +6m 24.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +8m 21.1s7 Koitla (EST) – Honda - +14m 17.5s8 Boland (IRL) – Ralliart - +15m 9.5s
Páteční etapu ukončila sedmá rychlostní zkouška. Ani po jejím odjetí se pořadí na čele nezměnilo, naopak Meeke ještě svůj náskok navýšil. Teď vede o více než 20s. Jeho nejbližší pronásledovatel, Wilks, ztratil na 17km dlouhé rychlostní zkoušce 15 vteřin. Třetí místo opět zaznamenal pravidelně jedoucí McRae.
Výsledky po RZ 7:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 56m 35.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +21.2s3 McRae (GB) – Proton - +1m 18.2s4 Greer (GB) – Ralliart - +3m 49.1s5 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 54.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +4m 44.4s7 Boland (IRL) – Ralliart - +8m 15.6s8 Kangur (EST) – Honda - +8m 34.5s
RZ 5 se stala kořistí jezdce Peugeotu, zatímco na 6. rychlostní zkoušce úřadoval jezdec Škody. V současné době je dělí pouhých 5,6s. Na obou zkouškách zajel třetí nejrychlejší čas McRae s Protonem, třetí místo mu patří i celkově. Během druhé sekce odstoupil jezdec BF Goodrich Driver's Teamu, Adam Gould. Vypověděl mu službu jeho Peugeot 207. V soutěži jsou tak už jen 3 speciály S2000, které okupují první tři příčky.
Výsledky po RZ 6:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 45m 14.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +5.6s3 McRae (GB) – Proton - +1m 3.1s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +2m 49.9s5 Greer (GB) – Ralliart - +3m 2.4s6 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 6.0s7 Armstrong (GB) – Subaru - +3m 44.6s8 Siguroardson (IS) – Ralliart – 3m 58.5s
Guy Wilks dokázal vyhrát první RZ v IRC se Škodou Fabia S2000 týmu Škoda UK. Britský jezdec porazil o 2,9s svého největšího konkurenta v boji o celkové prvenství, Krise Meekea. Ten měl problémy s předním levým kolem. Kontakt s Wilksem a Meekem už bohužel neudržel McRae startující s Protonem, který ztratil přes 13s. Ze soutěže odtupuje britský mistr Keith Cronin, který se hned od rána potýkal s problémy s vozem Abarth.
Výsledky po RZ 4:
1 Meeke (GB) – Peugeot – 20m 18.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +4.1s3 McRae (GB) – Proton - +25.4s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +1m 2.4s5 Bogie (GB) – Ralliart - +1m 19.4s6 Fisher (GB) – Ralliart - +1m 23.4s7 Greer (GB) – Ralliart - +1m 25.7s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 27.7s
Alister McRae prolétl tratí třetí rychlostní zkoušky a dokázal, že vylepšní Protonu opravdu fungují skvěle, když zvítězil s náskokem dvou vteřin. Celkově se tento Skot drží na třetím místě. Druhé místo obsadil dosavadní lídr soutěže, Kris Meeke s Peugeotem, třetí byl Guy Wilks se Škodou Fabia S2000.
Problémy na dnešní první RZ potkaly úřadujícího britského šampióna, Keitha Cronina, který ztratil 5 minut. Cronin ztratil už během včerejší druhé RZ. Původ dnešních problémů zatím není známý, jisté je jen to, že se jednalo o problém s vozem Abarth Grande Punto S2000.
Výsledky po RZ 3:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 13m 27.8s2 Wilks (GB) – Skoda – +7.0s3 McRae (GB) – Proton - +14.4s4 Weston (GB) – Subaru - +38.5s5 Fisher (GB) – Ralliart - +47.9s6 Gould (GB) – Peugeot - +50.8s7 Greer (GB) – Ralliart - +56.1s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 1.5s
Ve velmi elektrizující atmosféře, která ve Skotsku při posledním podniku IRC panuje, mají posádky odjeté dvě divácké rychlostní zkoušky a souboj o „krále Velké Británie“ zatím vyhrává Kris Meeke.
Úřadujícímu šampiónu IRC se podařilo zvítězit v obou průjezdech divácké speciálky a před těžkými rychlostními zkouškami, které jsou na pořadu v zítřejší a sobotní etapě má náskok přesně čtyři vteřiny před Guyem Wilksem, jedoucím se Škodou Fabia S2000. Na dalších místech figurují Adam Gould, jedoucí jako vítěz BF Goodridge drivers s Peugeotem 207S 2000 a Alister McRae s „vylepšeným“ Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 2:
1. Meeke Kris / Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:18.42. Wilks Guy / Pugh Phil Škoda Fabia S2000 2:22.43. Gould Adam / Marshall Sebastian Peugeot 207 S2000 2:30.14. McRae Alister / Hayes Bill Proton Satria Neo S2000 2:30.85. Fisher Alastair / McNulty Barry Mitsubishi Lancer EVO IX 2:30.86. Sigurdarson Daniel / Brady Martin Mitsubishi Lancer Evo 2:31.17. Greer Jonathan / Roberts Dai Mitsubishi Lancer EVO IX 2:32.08. Cronin Keith / Shinnors Greg Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:34.39. Kangur Martin / Sikk Kuldar Honda Civic Type R3 2:35.510. Koitla Kaspar / Öts Andres Honda Civic Type R 2:36.0
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.