Vítězství ve Skotsku získal Kris Meeke, už jistý šampion letošního ročníku IRC si tak připsal další vítězství.
O vítězství Meekea se ještě bude rozhodovat, více zde.
Skotská soutěž měla nakonec pouze 12 RZ, protože poslední 13. byla zrušena kvůli nehodě Davida Bogieho. Kdo ví, jak by soutěž dopadla, kdyby bylo dojet o zbývajících 30 km. Rozdíl mezi prvními dvěma totiž činil pouze 20 vteřin, což rozhodně není nesmazatelná ztráta. Třetí místo získal zastouže v seriálu IRC debutující Alister McRae s Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 13:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 1hr 51m 34.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +20.7s3 McRae (GB) – Proton - +3m 8.0s4 Greer (GB) – Ralliart - +5m 42.5s5 Bogie (GB) – Ralliart - +6m 24.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +8m 21.1s7 Koitla (EST) – Honda - +14m 17.5s8 Boland (IRL) – Ralliart - +15m 9.5s
Páteční etapu ukončila sedmá rychlostní zkouška. Ani po jejím odjetí se pořadí na čele nezměnilo, naopak Meeke ještě svůj náskok navýšil. Teď vede o více než 20s. Jeho nejbližší pronásledovatel, Wilks, ztratil na 17km dlouhé rychlostní zkoušce 15 vteřin. Třetí místo opět zaznamenal pravidelně jedoucí McRae.
Výsledky po RZ 7:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 56m 35.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +21.2s3 McRae (GB) – Proton - +1m 18.2s4 Greer (GB) – Ralliart - +3m 49.1s5 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 54.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +4m 44.4s7 Boland (IRL) – Ralliart - +8m 15.6s8 Kangur (EST) – Honda - +8m 34.5s
RZ 5 se stala kořistí jezdce Peugeotu, zatímco na 6. rychlostní zkoušce úřadoval jezdec Škody. V současné době je dělí pouhých 5,6s. Na obou zkouškách zajel třetí nejrychlejší čas McRae s Protonem, třetí místo mu patří i celkově. Během druhé sekce odstoupil jezdec BF Goodrich Driver's Teamu, Adam Gould. Vypověděl mu službu jeho Peugeot 207. V soutěži jsou tak už jen 3 speciály S2000, které okupují první tři příčky.
Výsledky po RZ 6:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 45m 14.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +5.6s3 McRae (GB) – Proton - +1m 3.1s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +2m 49.9s5 Greer (GB) – Ralliart - +3m 2.4s6 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 6.0s7 Armstrong (GB) – Subaru - +3m 44.6s8 Siguroardson (IS) – Ralliart – 3m 58.5s
Guy Wilks dokázal vyhrát první RZ v IRC se Škodou Fabia S2000 týmu Škoda UK. Britský jezdec porazil o 2,9s svého největšího konkurenta v boji o celkové prvenství, Krise Meekea. Ten měl problémy s předním levým kolem. Kontakt s Wilksem a Meekem už bohužel neudržel McRae startující s Protonem, který ztratil přes 13s. Ze soutěže odtupuje britský mistr Keith Cronin, který se hned od rána potýkal s problémy s vozem Abarth.
Výsledky po RZ 4:
1 Meeke (GB) – Peugeot – 20m 18.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +4.1s3 McRae (GB) – Proton - +25.4s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +1m 2.4s5 Bogie (GB) – Ralliart - +1m 19.4s6 Fisher (GB) – Ralliart - +1m 23.4s7 Greer (GB) – Ralliart - +1m 25.7s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 27.7s
Alister McRae prolétl tratí třetí rychlostní zkoušky a dokázal, že vylepšní Protonu opravdu fungují skvěle, když zvítězil s náskokem dvou vteřin. Celkově se tento Skot drží na třetím místě. Druhé místo obsadil dosavadní lídr soutěže, Kris Meeke s Peugeotem, třetí byl Guy Wilks se Škodou Fabia S2000.
Problémy na dnešní první RZ potkaly úřadujícího britského šampióna, Keitha Cronina, který ztratil 5 minut. Cronin ztratil už během včerejší druhé RZ. Původ dnešních problémů zatím není známý, jisté je jen to, že se jednalo o problém s vozem Abarth Grande Punto S2000.
Výsledky po RZ 3:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 13m 27.8s2 Wilks (GB) – Skoda – +7.0s3 McRae (GB) – Proton - +14.4s4 Weston (GB) – Subaru - +38.5s5 Fisher (GB) – Ralliart - +47.9s6 Gould (GB) – Peugeot - +50.8s7 Greer (GB) – Ralliart - +56.1s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 1.5s
Ve velmi elektrizující atmosféře, která ve Skotsku při posledním podniku IRC panuje, mají posádky odjeté dvě divácké rychlostní zkoušky a souboj o „krále Velké Británie“ zatím vyhrává Kris Meeke.
Úřadujícímu šampiónu IRC se podařilo zvítězit v obou průjezdech divácké speciálky a před těžkými rychlostními zkouškami, které jsou na pořadu v zítřejší a sobotní etapě má náskok přesně čtyři vteřiny před Guyem Wilksem, jedoucím se Škodou Fabia S2000. Na dalších místech figurují Adam Gould, jedoucí jako vítěz BF Goodridge drivers s Peugeotem 207S 2000 a Alister McRae s „vylepšeným“ Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 2:
1. Meeke Kris / Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:18.42. Wilks Guy / Pugh Phil Škoda Fabia S2000 2:22.43. Gould Adam / Marshall Sebastian Peugeot 207 S2000 2:30.14. McRae Alister / Hayes Bill Proton Satria Neo S2000 2:30.85. Fisher Alastair / McNulty Barry Mitsubishi Lancer EVO IX 2:30.86. Sigurdarson Daniel / Brady Martin Mitsubishi Lancer Evo 2:31.17. Greer Jonathan / Roberts Dai Mitsubishi Lancer EVO IX 2:32.08. Cronin Keith / Shinnors Greg Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:34.39. Kangur Martin / Sikk Kuldar Honda Civic Type R3 2:35.510. Koitla Kaspar / Öts Andres Honda Civic Type R 2:36.0
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.