Vítězství ve Skotsku získal Kris Meeke, už jistý šampion letošního ročníku IRC si tak připsal další vítězství.
O vítězství Meekea se ještě bude rozhodovat, více zde.
Skotská soutěž měla nakonec pouze 12 RZ, protože poslední 13. byla zrušena kvůli nehodě Davida Bogieho. Kdo ví, jak by soutěž dopadla, kdyby bylo dojet o zbývajících 30 km. Rozdíl mezi prvními dvěma totiž činil pouze 20 vteřin, což rozhodně není nesmazatelná ztráta. Třetí místo získal zastouže v seriálu IRC debutující Alister McRae s Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 13:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 1hr 51m 34.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +20.7s3 McRae (GB) – Proton - +3m 8.0s4 Greer (GB) – Ralliart - +5m 42.5s5 Bogie (GB) – Ralliart - +6m 24.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +8m 21.1s7 Koitla (EST) – Honda - +14m 17.5s8 Boland (IRL) – Ralliart - +15m 9.5s
Páteční etapu ukončila sedmá rychlostní zkouška. Ani po jejím odjetí se pořadí na čele nezměnilo, naopak Meeke ještě svůj náskok navýšil. Teď vede o více než 20s. Jeho nejbližší pronásledovatel, Wilks, ztratil na 17km dlouhé rychlostní zkoušce 15 vteřin. Třetí místo opět zaznamenal pravidelně jedoucí McRae.
Výsledky po RZ 7:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 56m 35.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +21.2s3 McRae (GB) – Proton - +1m 18.2s4 Greer (GB) – Ralliart - +3m 49.1s5 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 54.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +4m 44.4s7 Boland (IRL) – Ralliart - +8m 15.6s8 Kangur (EST) – Honda - +8m 34.5s
RZ 5 se stala kořistí jezdce Peugeotu, zatímco na 6. rychlostní zkoušce úřadoval jezdec Škody. V současné době je dělí pouhých 5,6s. Na obou zkouškách zajel třetí nejrychlejší čas McRae s Protonem, třetí místo mu patří i celkově. Během druhé sekce odstoupil jezdec BF Goodrich Driver's Teamu, Adam Gould. Vypověděl mu službu jeho Peugeot 207. V soutěži jsou tak už jen 3 speciály S2000, které okupují první tři příčky.
Výsledky po RZ 6:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 45m 14.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +5.6s3 McRae (GB) – Proton - +1m 3.1s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +2m 49.9s5 Greer (GB) – Ralliart - +3m 2.4s6 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 6.0s7 Armstrong (GB) – Subaru - +3m 44.6s8 Siguroardson (IS) – Ralliart – 3m 58.5s
Guy Wilks dokázal vyhrát první RZ v IRC se Škodou Fabia S2000 týmu Škoda UK. Britský jezdec porazil o 2,9s svého největšího konkurenta v boji o celkové prvenství, Krise Meekea. Ten měl problémy s předním levým kolem. Kontakt s Wilksem a Meekem už bohužel neudržel McRae startující s Protonem, který ztratil přes 13s. Ze soutěže odtupuje britský mistr Keith Cronin, který se hned od rána potýkal s problémy s vozem Abarth.
Výsledky po RZ 4:
1 Meeke (GB) – Peugeot – 20m 18.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +4.1s3 McRae (GB) – Proton - +25.4s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +1m 2.4s5 Bogie (GB) – Ralliart - +1m 19.4s6 Fisher (GB) – Ralliart - +1m 23.4s7 Greer (GB) – Ralliart - +1m 25.7s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 27.7s
Alister McRae prolétl tratí třetí rychlostní zkoušky a dokázal, že vylepšní Protonu opravdu fungují skvěle, když zvítězil s náskokem dvou vteřin. Celkově se tento Skot drží na třetím místě. Druhé místo obsadil dosavadní lídr soutěže, Kris Meeke s Peugeotem, třetí byl Guy Wilks se Škodou Fabia S2000.
Problémy na dnešní první RZ potkaly úřadujícího britského šampióna, Keitha Cronina, který ztratil 5 minut. Cronin ztratil už během včerejší druhé RZ. Původ dnešních problémů zatím není známý, jisté je jen to, že se jednalo o problém s vozem Abarth Grande Punto S2000.
Výsledky po RZ 3:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 13m 27.8s2 Wilks (GB) – Skoda – +7.0s3 McRae (GB) – Proton - +14.4s4 Weston (GB) – Subaru - +38.5s5 Fisher (GB) – Ralliart - +47.9s6 Gould (GB) – Peugeot - +50.8s7 Greer (GB) – Ralliart - +56.1s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 1.5s
Ve velmi elektrizující atmosféře, která ve Skotsku při posledním podniku IRC panuje, mají posádky odjeté dvě divácké rychlostní zkoušky a souboj o „krále Velké Británie“ zatím vyhrává Kris Meeke.
Úřadujícímu šampiónu IRC se podařilo zvítězit v obou průjezdech divácké speciálky a před těžkými rychlostními zkouškami, které jsou na pořadu v zítřejší a sobotní etapě má náskok přesně čtyři vteřiny před Guyem Wilksem, jedoucím se Škodou Fabia S2000. Na dalších místech figurují Adam Gould, jedoucí jako vítěz BF Goodridge drivers s Peugeotem 207S 2000 a Alister McRae s „vylepšeným“ Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 2:
1. Meeke Kris / Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:18.42. Wilks Guy / Pugh Phil Škoda Fabia S2000 2:22.43. Gould Adam / Marshall Sebastian Peugeot 207 S2000 2:30.14. McRae Alister / Hayes Bill Proton Satria Neo S2000 2:30.85. Fisher Alastair / McNulty Barry Mitsubishi Lancer EVO IX 2:30.86. Sigurdarson Daniel / Brady Martin Mitsubishi Lancer Evo 2:31.17. Greer Jonathan / Roberts Dai Mitsubishi Lancer EVO IX 2:32.08. Cronin Keith / Shinnors Greg Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:34.39. Kangur Martin / Sikk Kuldar Honda Civic Type R3 2:35.510. Koitla Kaspar / Öts Andres Honda Civic Type R 2:36.0
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?