Vítězství ve Skotsku získal Kris Meeke, už jistý šampion letošního ročníku IRC si tak připsal další vítězství.
O vítězství Meekea se ještě bude rozhodovat, více zde.
Skotská soutěž měla nakonec pouze 12 RZ, protože poslední 13. byla zrušena kvůli nehodě Davida Bogieho. Kdo ví, jak by soutěž dopadla, kdyby bylo dojet o zbývajících 30 km. Rozdíl mezi prvními dvěma totiž činil pouze 20 vteřin, což rozhodně není nesmazatelná ztráta. Třetí místo získal zastouže v seriálu IRC debutující Alister McRae s Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 13:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 1hr 51m 34.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +20.7s3 McRae (GB) – Proton - +3m 8.0s4 Greer (GB) – Ralliart - +5m 42.5s5 Bogie (GB) – Ralliart - +6m 24.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +8m 21.1s7 Koitla (EST) – Honda - +14m 17.5s8 Boland (IRL) – Ralliart - +15m 9.5s
Páteční etapu ukončila sedmá rychlostní zkouška. Ani po jejím odjetí se pořadí na čele nezměnilo, naopak Meeke ještě svůj náskok navýšil. Teď vede o více než 20s. Jeho nejbližší pronásledovatel, Wilks, ztratil na 17km dlouhé rychlostní zkoušce 15 vteřin. Třetí místo opět zaznamenal pravidelně jedoucí McRae.
Výsledky po RZ 7:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 56m 35.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +21.2s3 McRae (GB) – Proton - +1m 18.2s4 Greer (GB) – Ralliart - +3m 49.1s5 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 54.2s6 Armstrong (GB) – Subaru - +4m 44.4s7 Boland (IRL) – Ralliart - +8m 15.6s8 Kangur (EST) – Honda - +8m 34.5s
RZ 5 se stala kořistí jezdce Peugeotu, zatímco na 6. rychlostní zkoušce úřadoval jezdec Škody. V současné době je dělí pouhých 5,6s. Na obou zkouškách zajel třetí nejrychlejší čas McRae s Protonem, třetí místo mu patří i celkově. Během druhé sekce odstoupil jezdec BF Goodrich Driver's Teamu, Adam Gould. Vypověděl mu službu jeho Peugeot 207. V soutěži jsou tak už jen 3 speciály S2000, které okupují první tři příčky.
Výsledky po RZ 6:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 45m 14.3s2 Wilks (GB) – Skoda – +5.6s3 McRae (GB) – Proton - +1m 3.1s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +2m 49.9s5 Greer (GB) – Ralliart - +3m 2.4s6 Bogie (GB) – Ralliart - +3m 6.0s7 Armstrong (GB) – Subaru - +3m 44.6s8 Siguroardson (IS) – Ralliart – 3m 58.5s
Guy Wilks dokázal vyhrát první RZ v IRC se Škodou Fabia S2000 týmu Škoda UK. Britský jezdec porazil o 2,9s svého největšího konkurenta v boji o celkové prvenství, Krise Meekea. Ten měl problémy s předním levým kolem. Kontakt s Wilksem a Meekem už bohužel neudržel McRae startující s Protonem, který ztratil přes 13s. Ze soutěže odtupuje britský mistr Keith Cronin, který se hned od rána potýkal s problémy s vozem Abarth.
Výsledky po RZ 4:
1 Meeke (GB) – Peugeot – 20m 18.1s2 Wilks (GB) – Skoda – +4.1s3 McRae (GB) – Proton - +25.4s4 Weston Jr. (GB) – Subaru - +1m 2.4s5 Bogie (GB) – Ralliart - +1m 19.4s6 Fisher (GB) – Ralliart - +1m 23.4s7 Greer (GB) – Ralliart - +1m 25.7s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 27.7s
Alister McRae prolétl tratí třetí rychlostní zkoušky a dokázal, že vylepšní Protonu opravdu fungují skvěle, když zvítězil s náskokem dvou vteřin. Celkově se tento Skot drží na třetím místě. Druhé místo obsadil dosavadní lídr soutěže, Kris Meeke s Peugeotem, třetí byl Guy Wilks se Škodou Fabia S2000.
Problémy na dnešní první RZ potkaly úřadujícího britského šampióna, Keitha Cronina, který ztratil 5 minut. Cronin ztratil už během včerejší druhé RZ. Původ dnešních problémů zatím není známý, jisté je jen to, že se jednalo o problém s vozem Abarth Grande Punto S2000.
Výsledky po RZ 3:
1 Meeke (GB) –Peugeot – 13m 27.8s2 Wilks (GB) – Skoda – +7.0s3 McRae (GB) – Proton - +14.4s4 Weston (GB) – Subaru - +38.5s5 Fisher (GB) – Ralliart - +47.9s6 Gould (GB) – Peugeot - +50.8s7 Greer (GB) – Ralliart - +56.1s8 Armstrong (GB) – Subaru - +1m 1.5s
Ve velmi elektrizující atmosféře, která ve Skotsku při posledním podniku IRC panuje, mají posádky odjeté dvě divácké rychlostní zkoušky a souboj o „krále Velké Británie“ zatím vyhrává Kris Meeke.
Úřadujícímu šampiónu IRC se podařilo zvítězit v obou průjezdech divácké speciálky a před těžkými rychlostními zkouškami, které jsou na pořadu v zítřejší a sobotní etapě má náskok přesně čtyři vteřiny před Guyem Wilksem, jedoucím se Škodou Fabia S2000. Na dalších místech figurují Adam Gould, jedoucí jako vítěz BF Goodridge drivers s Peugeotem 207S 2000 a Alister McRae s „vylepšeným“ Protonem Satria Neo S2000.
Výsledky po RZ 2:
1. Meeke Kris / Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:18.42. Wilks Guy / Pugh Phil Škoda Fabia S2000 2:22.43. Gould Adam / Marshall Sebastian Peugeot 207 S2000 2:30.14. McRae Alister / Hayes Bill Proton Satria Neo S2000 2:30.85. Fisher Alastair / McNulty Barry Mitsubishi Lancer EVO IX 2:30.86. Sigurdarson Daniel / Brady Martin Mitsubishi Lancer Evo 2:31.17. Greer Jonathan / Roberts Dai Mitsubishi Lancer EVO IX 2:32.08. Cronin Keith / Shinnors Greg Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:34.39. Kangur Martin / Sikk Kuldar Honda Civic Type R3 2:35.510. Koitla Kaspar / Öts Andres Honda Civic Type R 2:36.0
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.