Jeden z kandidátů na prezidenta FIA, Ari Vatanen, věří, že pokud dostane důvěru a bude zvolen do čela FIA, bude to malá revoluce, stejně jako titul Jensona Buttona ve formuli 1.
Vatanen říká: "Brawn GP byl před začátkem sezony v roli outsidera a stejně se stali šampióny. Já jsem právě ve stejné situaci,". Bývalý poslanec evropského parlamentu svoji kampaň již dříve přirovnal ke kampani, kterou se prezentoval Barack Obama.
Vatanen chce začít úplně od začátku. Vyzývá všechny autokluby, aby přijali jeho vizi větší transparentnosti a odpovědnosti za organizaci. "Svět se netočí kolem FIA" prohlásil Vatanen. "Chtěl bych, aby členské autokluby změnili směr řízení FIA a vrátili moc sobě. Rozhodující slovo by měli mít autokluby a ne Paříž. V Paříži mají autoklubům pomáhat. Nastává historická příležitost autoklubů vše změnit ," doplnil seveřan. "Od začátku hraji otevřenou hru, nic neskrývám," uzavřel Ari Vatanen.
Pokud tedy zvolí autokluby společnou cestu s Ari Vatanenem, můžeme se dočkat i lepší budoucnosti pro soutěžní sport. Také proto, že bývalý finský soutěžák chce rally dostat opět na výsluní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.