Jeden z kandidátů na prezidenta FIA, Ari Vatanen, věří, že pokud dostane důvěru a bude zvolen do čela FIA, bude to malá revoluce, stejně jako titul Jensona Buttona ve formuli 1.
Vatanen říká: "Brawn GP byl před začátkem sezony v roli outsidera a stejně se stali šampióny. Já jsem právě ve stejné situaci,". Bývalý poslanec evropského parlamentu svoji kampaň již dříve přirovnal ke kampani, kterou se prezentoval Barack Obama.
Vatanen chce začít úplně od začátku. Vyzývá všechny autokluby, aby přijali jeho vizi větší transparentnosti a odpovědnosti za organizaci. "Svět se netočí kolem FIA" prohlásil Vatanen. "Chtěl bych, aby členské autokluby změnili směr řízení FIA a vrátili moc sobě. Rozhodující slovo by měli mít autokluby a ne Paříž. V Paříži mají autoklubům pomáhat. Nastává historická příležitost autoklubů vše změnit ," doplnil seveřan. "Od začátku hraji otevřenou hru, nic neskrývám," uzavřel Ari Vatanen.
Pokud tedy zvolí autokluby společnou cestu s Ari Vatanenem, můžeme se dočkat i lepší budoucnosti pro soutěžní sport. Také proto, že bývalý finský soutěžák chce rally dostat opět na výsluní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?