Kandidát na prezidenta FIA, Ari Vatanen, by chtěl vrátit do kalendáře MS Safari rally. Fin slíbil, že pokud se mu 23. října podaří volby vyhrát, tak to bude jeden z jeho cílů.
Na tiskové konferenci v Ugandě Vatanen řekl: „V současné době nic nemohu slíbit, ale budu pracovat na tom, aby se Safari rally vrátila do kalendáře MS. Světový šampionát by se měl jet na všech kontinentech.“
Fin si také na mušku vzal současný stav a vedení FIA, které závod v Africe zrušilo: „Prezident by měl být sluhou všech členů rodiny. Ke všem by se měl stavět jednostranně a nikoho by neměl zvýhodňovat, ať už jde o černé, žluté nebo bílé.“
Vatanen se v současné době nachází v Ugandě. Ari se opravdu snaží si zajistit co možná největší podporu, o které v těchto dnech jedná také například s Jackem Wavamunnou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.