Penalizace Citroenu v Austrálii detailněji. Dva týdny po penalizaci Citronů v australské rally vyplouvají na povrch další detaily. Příčinou byl nejspíše špatný obrázek v homologaci.
Bylo to sporné rozhodnutí s možná značnými následky. Když se po prohlídce vozů zjistilo, že tým zabudoval do svých vozů nehomologované příčné stabilizátory, Sebastien Loeb, Dani Sordo a Sebastien Ogier dostali k výslednému času minutu navíc. Tímto přišel Loeb o své vítězství .Jak se ale později zjistilo, v Austrálii použité stabilizátory byly již přes rok homologované. Což však působí obzvlášť hloupě je skutečnost, že v homologačních papírech byla stále zobrazena dřívější verze této součástky. A právě toho se chytli techničtí komisaři a na Loebovo vítězné auto se podívali trochu podrobněji.
Ačkoliv si homologační experti v odvolacím řízení dávali dobré šance na úspěch, zřekli se nakonec Francouzi této možnosti. Pro Sebastiena Loeba by však tohle rozhodnutí mohlo být obzvláště hořké. Místo aby mohl v poklidu slavit svůj australský triumf, ztratil další body na dosud vedoucího Hirvonena a do dalších dvou podniků bude nastupovat se ztrátou pěti bodů, což by ho mohli stát i titul…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.