Penalizace Citroenu v Austrálii detailněji. Dva týdny po penalizaci Citronů v australské rally vyplouvají na povrch další detaily. Příčinou byl nejspíše špatný obrázek v homologaci.
Bylo to sporné rozhodnutí s možná značnými následky. Když se po prohlídce vozů zjistilo, že tým zabudoval do svých vozů nehomologované příčné stabilizátory, Sebastien Loeb, Dani Sordo a Sebastien Ogier dostali k výslednému času minutu navíc. Tímto přišel Loeb o své vítězství .Jak se ale později zjistilo, v Austrálii použité stabilizátory byly již přes rok homologované. Což však působí obzvlášť hloupě je skutečnost, že v homologačních papírech byla stále zobrazena dřívější verze této součástky. A právě toho se chytli techničtí komisaři a na Loebovo vítězné auto se podívali trochu podrobněji.
Ačkoliv si homologační experti v odvolacím řízení dávali dobré šance na úspěch, zřekli se nakonec Francouzi této možnosti. Pro Sebastiena Loeba by však tohle rozhodnutí mohlo být obzvláště hořké. Místo aby mohl v poklidu slavit svůj australský triumf, ztratil další body na dosud vedoucího Hirvonena a do dalších dvou podniků bude nastupovat se ztrátou pěti bodů, což by ho mohli stát i titul…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?