Kalendář příštího ročníku World Rally Championship by měl být schválen v pondělí na zasedání komise WRC v Paříži. Jednat by se mělo i o osudu Rally Bulgaria, zda bude či nebude zařazena do světového kalendáře.
Bulharská soutěž s centrem v malebném městě Borovec, se v letošním roce konala v červenci a byla poznamenána tragickou událostí. Při havárii posádky Brian Lavio – Flavio Guglielmini, (Peugeot 207 S2000) nepřežil co-driver švýcarského pilota následky nehody. Předseda komise WRC, Morrie Chandler k tomu řekl: "I přes tuto nešťastnou událost má Bulharská soutěž dobré vyhlídky na zařazení do kalendáře,"."Po zprávě od pozorovatelů jsme se vrátili zpět a položili organizátorům další otázky. Ti nám na ně bez problémů odpověděli a poté jsme si společně s promotérem šampionátu udělali obrázek o soutěži," doplnil Morrie Chandler. "Museli jsme uznat, že po celou dobu čtyř let dělali vše podle stanoveného plánu a splnili veškeré požadavky FIA, včetně zaplacení veškerých poplatků. Proto mají velice silnou pozici," uzavřel Chandler.Pokud se na zasedání rozhodne o zařazení Bulharské Rally, bude to znamenat vyřazení Rally Argentina i přes její obrovskou historii. "Pro příští rok zůstává Argentina jako první náhradník. Já jsem se zasazoval o zařazení této soutěže do kalendáře při nejbližší příležitosti a ještě jsem se nevzdal toho, aby byla součástí i v příštím roce," řekl Simon Long z ISC, promotéra šampionátu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?